Jouduin tänään aiemmin melkein koiran raatelemaksi
Talutin pyörääni yhden kerrostalon ohi, kun alimman kerroksen asunnon avoimesta ovesta tuli ulos haukkuva ja ärhäkkä pienehkö pinseri, joka lähti juoksemaan minua kohti. Kerkesin nousemaan satulaan ja aloin polkea karkuun koiraa samalla, kun koiran omistaja huusi kauempana: "Rukka! Nyt heti tänne!". Omistaja joutui huutamaan koiransa perään useita kertoja ennenkuin se lopetti ajamasta minua takaa.
Kyllähän se kuumotti, kun se koira melkein saavutti mut ennenkuin lähti juoksemaan takaisin. Kyllähän siinä tilanteen mentyä ohi kädet tärisi ja sydän pamppaili. Muutama puutarhapöydän ääressä istuva aikuinen taisi vaan hymähdellä tilanteelle vähän matkan päässä.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Millainen on pinseri? Onko se tyyliin Milou?
Semmonen sirorakenteinen, lyhytkarvainen, räkyttävä raivohullu.
AP
Tapahtuiko äskettäin n tunnin sisää? Taisin kuulla kahakan.
Vierailija kirjoitti:
Milou ei ole pinseri, vaan kettuterrieri.
Ai, että pikku rakin raatelemaksi? Se olisi ehkä purrut sinua lahkeesta, tai max nilkasta. Älä lähde karkuun, vaan laita pyörä itsesi ja koiran väliin esteeksi. Kun omistaja tulee hakemaan koiraansa voit haukkua sen pataluhdaksi.
Ei tuollaista mihinkään palstalle kirjoteta.
Tai no mielipiteille kommenttini on kritisoiva koska olen koirien ystävä.
Ei jahtaava koira välttämättä pure tai raatele, koirat tykkäävät jahdata. Tosin omistajan vika, jos koira pääsee noin pelottelemaan, ja koskaan ei kuitenkaan voi tietää, onko se oikeasti agressivinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaista mihinkään palstalle kirjoteta.
Tai no mielipiteille kommenttini on kritisoiva koska olen koirien ystävä.
Mitö oikein sekoilen. Pinserit "roskikseen".
Luulin että se oli hau hau mutta se olikin joku ärsyke.
Vierailija kirjoitti:
Ei jahtaava koira välttämättä pure tai raatele, koirat tykkäävät jahdata. Tosin omistajan vika, jos koira pääsee noin pelottelemaan, ja koskaan ei kuitenkaan voi tietää, onko se oikeasti agressivinen.
Pinserit usein ovat agressiivisia. Minulla on käynyt vastaavanlaisesti mutta en tehnyt siitä haloota......ei ollut pinseri ;)
Koirille pitäisi olla pakollinen kuonokoppa. Vaikka se 'ystävällinen' vuffe pääsisi irti, niin ei ainakaan pääse raatelemaan. Kyllä ne pikkukoiratkin saavat aikaan pahaa jälkeä.
Koiratkin tunnistavat säälittävät m t ongelmaiset ruikuttajat. Hyvä vaan että syövät ne pois kuleksimasta.
Pinseri tarkoittaa lähes kirjaimellisesti napsijaa, ovat kuuluisia siitä että näykkivät ihan perheenjäseniään ja ovat arva amattomia. Kää piöt vähemmän.
Ja tuolle "Lol pikkurakki raatelisi"-lällättelijälle, ihmisiltä on jouduttu a mputoimaan raajoja, neniä, huulia pelkästään koiran nuolaisun vuoksi. Ei sitä ikinä tiedä mikä bakteeri siellä suussa vaikuttaa.
Olisit ottanut koiraa karvoista ja heittänyt sen matkoihin.
Sitä sää mitä tilaa.
Uskon että pelästytti. Onneksi ei käynyt kuinkaan!
Minun kimppuuni melkein hyökkäsi pitbull (tai sen tapainen taistelukoira) kun olin aamulenkillä rauhallisella omakoti- ja rivitaloalueella. Näin lyhyen tien päästä että ihan kuin jokin eläin kävelisi irrallaan ja pian tajusin, että se on koira. Seisahduin paikalleni ja samalla koira huomasi minut. Jotenkin järkeni sanoi, että ei kannata kääntää selkäänsä vaan yritin mahdollisimman normaalisti jatkaa matkaani koiran ohi.
Koira käyskenteli omakotitalon edessä tien toisella puolella. (Oli päästetty tien puolelle tekemään tarpeensa...) Talon pihamaalla seisoi röökillä joku nainen bikineissään, jolta kysyin, että onko tuo hänen koiransa. (Olin oikeasti tilanteessa ihan paniikissa enkä vain osannut ohittaa isoa irti olevaa koiraa, joten pysähdyin siihen juttusille). Nainen huusi jotain että on hänen koiransa ja jatka sinä matkaasi tai jotain vastaavaa, yritin vielä kysyä mitä koira tekee tiellä irrallaan ja sitten koira ilmeisesti suuttui hänen reviirilleen tulleesta tunkeilijasta eli minusta ja lähti murinan ja haukun kanssa juoksemaan minua kohti hyökätäkseen.
Aloin huutaa ja yritin käsillä suojata vartaloani, semmoinen vaistomainen suojausliike. Luojan kiitos koiran isäntä oli samalla ilmaantunut pihalle ja lähestyi porttia koiraa kutsuen. Koira onneksi pysäytti hyökkäyksen ja jäin paikoilleni tärisemään. Äijä otti koiran portista pihansa puolelle ja yritin paniikissa sössöttää jotain, olin peloissani ja raivoissani kun aloin tajuta mitä oikein tapahtui.
Jatkettuani matkaa seuraavaan mutkaan tilanne purkautui hallitsemattomana itkuna. Onneksi vastaan sattui kävelemään mukava vanha rouva joka yritti lohduttaa :) koiran omistajapariskunta ei kysynyt olenko kunnossa tai mitään, akka huuteli vaan solvauksia perään :D
Sain otettua talosta ja pihalla seisseestä autosta kuvan puhelimellani ja tein tiedoilla sekä talon osoitteella ilmoituksen poliisille netin kautta. Mitään ei koskaan kuulunut vastaukseksi.
Mietinpä vain mitä olisi käynyt, jos paikalle olisi osunut sijastani vaikka pikkulapsi.
Minulle sopii hyvin, että ihmisillä on lemmikkejä, mutta ne eivät saa häiritä käytöksellään muiden ihmisten elämää.
Siispä pitäkää räkyttävät rakkinne hallinnassa tai annan turvasumuttimesta. Sitten on kirsu kipiä.
Sinua ei lähellekkään raadeltu, haukkuva koira jahtasi sinua kun painoit pyörällä karkuun, koirat innostuu sellaisesta karkuunlähtemisestä entisestään. Jos koira olisi halunnut purra sinua, se olisi kyllä purrut jo.
Vierailija kirjoitti:
Sinua ei lähellekkään raadeltu, haukkuva koira jahtasi sinua kun painoit pyörällä karkuun, koirat innostuu sellaisesta karkuunlähtemisestä entisestään. Jos koira olisi halunnut purra sinua, se olisi kyllä purrut jo.
Siellä joku ääliö taas pätemässä. Koira kuuluu pitää kiinni kytkettynä ja se siitä. On koiranomistajan vastuulla katsoa ettei koira ”innostu ohikulkijoiden karkuunlähtemisistä” ja lähde jahtaamaan ketään vaan jää sitten mieluummin siihen hihnan päähän räksyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Ai, että pikku rakin raatelemaksi? Se olisi ehkä purrut sinua lahkeesta, tai max nilkasta. Älä lähde karkuun, vaan laita pyörä itsesi ja koiran väliin esteeksi. Kun omistaja tulee hakemaan koiraansa voit haukkua sen pataluhdaksi.
..." haukkua pataluhaksi"...
Ei yllätä että muut vaan möllöttivät vierestä!
Se olisikin maailmanluokan uutinen, että joku joutuisi kissan kokoisen koiran raatelemaksi 🤣