Koronatesti huomenna ja flunssan oireet ovat loppuneet!
Minulla oli viikonloppuna hyvin lievää flunssaa, lämpöä, yskää, kurkkukipua ja nuhaa. Omaolo passitti tietenkin testiin ja minä tunnollisesti varasin ajan. Sain ajan vasta huomiselle. Mutta nyt olen kyllä jo ihan terve. Ei lämpöä, ei nuhaa ja yskäkin on ollut enää vain pari rykäisyä. Voinko perua testin ja mennä turvallisesti töihin?
Kommentit (15)
No mutta kun jossain luki, että eivät testaa oireettomia. Ja tuloksissa menee 3-4 päivää, joten joutuisin terveenä palloilemaan kotona, enkä saisi mennä töihin, saati kauppaan... Ottaa kyllä päähän! On niin absurdi ajatus mennä testiin huomenna...
Ap
Siis miksi te kyselette näitä vauvapalstalta?
Ei mahda mitään. Ohjeistus ainakin minun työpaikallani menee niin, että testeissä on tuossakin tilanteessa käytävä. Ja negatiivinen testitulos vasta on lupa tulla työpaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs sitten? Sieltä pahoin ruuhkautuneesta koronalinjastako? Sitä paitsi kyllä ap tietää ohjeistukset, suositukset ja toimintatavat moisessa, kunhan pelleilee.
No ilmankos on testisysteemit tukossa.
Ei sulla ap ole oikeutta muita vaarantaa!!
Et voi olla satavarma, ettei se ole koronaa joten pää pois omasta berberistä ja toimit vastuullisesti ja kuten ohjeetkin kehottavat!
Testaaminen nyt ylipäätään aivan pelleilyä tällä hetkellä koska perheistä testataan vain flunssaiset ja muut jatkavat kirmaamista työpaikoilla, koulussa ja päiväkodissa. Jos karanteeni ei koske kaikkia mahdollisesti altistuneita edes perheyksiköittäin niin miksi testaaminen koskisi niitä joiden normi syysflunssaoireet meni jo.
Koronassa oireet voi välillä lieventyä joten kyllä menisin.
Mulle kävi just noin. Huhutikuun alussa työterveyspuhelimesta ohjeistettiin testiin ja varattiin aika. Peruin ajan ja menin töihin.
Rehellisesti sanoen oireet tais olla sunnuntain lorvikatarria, sillä uupumus ja lievä kuume ja kihelmöinti keuhkoputkessa paranivat sitten aika äkkiä kun vaihtoehtona ois ollu jonkun truutan kairaaminen nenästä sisään ja oleskelu oikeiden mätäkeuhkojen kanssa samassa tilassa.
Eipä kukaan jäänyt saanut töissä lentsua 30 pvää eteenpäin. Mutta hirvittää ajanvarausmerkintä siellä tiedoissa, kun seuraavan kerran oikeasti flunssaa pukkaa.
Saankohan potkut
Tästä on tullut ihan pelleilyä. Meillä nuorella oli su kurkkukipua ja tänään jo oireeton. Nyt huomenna soitetaan, pitääkö mennä testiin ja jos pitää, niin milloin. Nyt on sitten terve ihminen passissa kotona. Vastaava tilanne tapahtui viime viikolla toisen lapsen kohdalla. Tästä viisastuneena, otan omat ohjat käsiini. Eli pienistä, ohimenevistä oireista en jonottele ensin jossain langoilla, sitten testijonossa ja lopuksi tulosten odottelua. En todellakaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs sitten? Sieltä pahoin ruuhkautuneesta koronalinjastako? Sitä paitsi kyllä ap tietää ohjeistukset, suositukset ja toimintatavat moisessa, kunhan pelleilee.
No esimerkiksi sieltä. Sinne joutuu joka tapauksessa soittamaan, jos haluaa perua ajan. Miksi ei samalla kysyisi kantaa siihen, testatako vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Tästä on tullut ihan pelleilyä. Meillä nuorella oli su kurkkukipua ja tänään jo oireeton. Nyt huomenna soitetaan, pitääkö mennä testiin ja jos pitää, niin milloin. Nyt on sitten terve ihminen passissa kotona. Vastaava tilanne tapahtui viime viikolla toisen lapsen kohdalla. Tästä viisastuneena, otan omat ohjat käsiini. Eli pienistä, ohimenevistä oireista en jonottele ensin jossain langoilla, sitten testijonossa ja lopuksi tulosten odottelua. En todellakaan!
No ei kai nyt yksittäisen päivän kurkkukivusta kukaan testiin säntää. Mikään flunssa ei mene noin nopeasti ohi. Tuollainen ohimenevä kurkkukipu voi johtua mm. pölyisestö makuuhuoneesta tai ikkuna auki nukkumisesta.
Helsingissä roikuin tänään langoilla yli kaksi tuntia turhaan. Huomenna uusi yritys. Lapsella lievä kurkkukipu. Pelkän että ennenkun pääsen testiin ja tuloksiin asti on tämä lapsi jo terve ja seuraavan kanssa sama rumba. Tulee kalliiksi työnantajalle mun kotoilu
Vierailija kirjoitti:
No mutta kun jossain luki, että eivät testaa oireettomia. Ja tuloksissa menee 3-4 päivää, joten joutuisin terveenä palloilemaan kotona, enkä saisi mennä töihin, saati kauppaan... Ottaa kyllä päähän! On niin absurdi ajatus mennä testiin huomenna...
Ap
Tarkoittaa sitä, että heitä ei testata, joilla ei ole ollut missään vaiheessa oireita.
Meet sinne testiin. Ja töihin jos testi on negatiivinen. Luulis tän olevan ihan selvää.