Kuukautiskiertokännykkäsovellukset. Nainen, miksi käytät sellaista?
Ainakin Jodelin perusteella (parikymppisiä naisia) tuollaisen kännykkäsovelluksen käyttäminen tuntuisi olevan ihan normaalia, eikä sitä edes kyseenalaisteta.
Tuntuu aika oudolta, että nykyään ihmiset ovat valmiita luovuttamaan noin intiimiä tietoa itsestään kuin kuukautisten ajankohta kansainvälisten yritysten haltuun
Kommentit (26)
Ei tarvitse yrittää muistaa milloin kiilautiset alkavat, eikä kierron pituutta tai heittelyä, jos sellaista alkaa tulla. Olen 41.
En koskaan muistanut laittaa kuukautisten alkamispäivää kalenteriin. Piti yrittää muistella, että millonkas ne viimeksi olikaan. Huomasin, että luulin myös kiertoni olevan pitempi kuin se todellisuudessa olikaan. Mulla on myös ollut tosi alhainen ferritiini, minkä takia vuodon määrää on hyvä tarkkailla. Olen käyttänyt sovellusta nyt vuoden. En ole parikymppinen.
Sieltä on helppo katsoa etukäteen kalenterista, sattuuko päällekkäin esim lomamatkan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse yrittää muistaa milloin kiilautiset alkavat, eikä kierron pituutta tai heittelyä, jos sellaista alkaa tulla. Olen 41.
Jäi kirjoittamatta vielä tuosta jutusta: hyvä seurata kierron heittelyjä, kun ei ole enää ihan nuori.
nro 3
Tietoa se on siinä missä muukin. Olen paljon huolestuneempi esimerkiksi siitä, mitä yritykset tekevät kasvotunnistusteknologialla tai kuuntelemalla appien kautta.
Kuukautisapit auttavat pitämään kirjaa siitä, milloin kuukautiset alkavat, onko niissä vaihtelua, milloin on harrastanut seksiä ja onko se ollut suojattua vai suojaamatonta, milloin ovuloi, onko vuoto epätavallista tai liian runsasta, ihon kuntoa suhteessa hormonivaihteluihin, ehkäisyn ottamisesta, ... Tämä on todella arvokasta tietoa ja siitä on helpompi pitää kirjaa apin kautta kuin omassa päässään tai paperilla. Apit auttavat esimerkiksi raskaaksi hankkiutumisessa, kun voi tarkkailla ovuloinnin ajankohtaa, tai vaikka sen kartoittamisessa, onko kuukautissykli epänormaali ja kertooko se jostakin terveysongelmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäi kirjoittamatta vielä tuosta jutusta: hyvä seurata kierron heittelyjä, kun ei ole enää ihan nuori.
nro 3
Jep. Hyvä on myös heittää lasit naamalta, että näkee osua näppäimiin. Ihana keski-ikä. 😄 -ed.
En koe kuukautiskiertoni kulkua niin intiimiksi, etteikö sitä voisi jakaa vaikka rappukäytävän ilmoitustaululla (en toki tee sitä). Tuskinpa sovelluksen ylläpito kiinnostaa millään tasolla tutkia yksittäisen ihmisen kuukautistietoja, vaikka ne heille tarjottimella tuotaisiin.
Vilkaisen helposti sieltä, milloin pitäisi olla ovulaatio ja milloin menkat alkaa.
En koe näitä tietoja mitenkään salaisiksi joita joku yritys ei saisi saada.
Mä en mylskään ymmärrä, mitä iloa joku ulkomainen yritys saisi siitä tirdosta, että mulla on joitain välivuotoja ja että edellinen kierto oli 23 päivää "pitkä". Minulle taasen tästä on hyvää infoa siihen, miten kierto käyttäytyy ja miten se on vuosien kuluessa muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Mä en mylskään ymmärrä, mitä iloa joku ulkomainen yritys saisi siitä tirdosta, että mulla on joitain välivuotoja ja että edellinen kierto oli 23 päivää "pitkä". Minulle taasen tästä on hyvää infoa siihen, miten kierto käyttäytyy ja miten se on vuosien kuluessa muuttunut.
Kyllä kai sitä tietoa voidaan analysoida ja myydä eteenpäin ihan niinkuin muissakin apeissä. Sitä tietoa sitten käytetään yleensä täsmämarkkinointiin niin että sulle saattaisi alkaa ilmestyä vaikka omaan ehkäisymenetelmääsi liittyviä mainoksia.
Helpompi seurata sovelluksella kuin tavallisen kalenterin kanssa, koska menkat oli, koska ne seuraavaksi tulee, onko kierto säännöllinen.. . Minulle on ihan sama, tietääkö Microsoft koska mulla on menkat :D Mitään seksikertoja en kyllä sinne laittaisi.
Ihmettelen, miksi näitä sovelluksia niin kummastellaan. On paljon turhempiakin sovelluksia.
Olen 39, en enää mikään parikymppinen.
No en todellakaan käytä. Ne tulee ja menee kerran kuussa. Elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kai sitä tietoa voidaan analysoida ja myydä eteenpäin ihan niinkuin muissakin apeissä. Sitä tietoa sitten käytetään yleensä täsmämarkkinointiin niin että sulle saattaisi alkaa ilmestyä vaikka omaan ehkäisymenetelmääsi liittyviä mainoksia.
Mainosten eston takaa ei paljon mainosteta. Jos jotain todella kiinnostaa analysoida ja jopa OSTAA tietoa kuukautisistani, voin myydä sitä tietoa ihan itsekin. Kyllä minulle helppo raha kelpaa :)
En minä pidä tuota mitenkään intiiminä. Yhtä intiimiä kuin vessassa käynti. Jos joku haluaa kellottaa montako kertaa käyn vessassa niin senku. Käytän sovellusta, koska siitä näkee selkeästi milloin menkat alkaa ja jos kierrossa on jotain häikkää. Paljon helpompaa kuin jonkun almanakan kanssa söhrääminen. Harvoja oikeasti hyödyllisiä appeja.
Ei mulla ole siihen erillistä sovellusta, vaan se on Garminin sovelluksen lisäosa ja Garminia käytän urheilujuttuihin. Siitä on ollut hyötyä ja se on tarkempi kuin omat aiemmat merkinnät paperikalenteriin. Garmin osaa aika tarkaan laskea nykyään milloin kuukautiset alkavat ja kertoo myös hyviä vinkkejä siihen missä vaiheessa kuukautta kannattaa esim. hellittää treenien suhteen. Tykkään.
Menkat on hyvä merkata johonkin. Ennen laitoin kalenteriin.
50v.
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan käytä. Ne tulee ja menee kerran kuussa. Elämä on.
Kyllähän ne tosiaan tulee ja menee ilman so eölustakin, mutta se on vain yks juttu, joka helpottaa elämää. Ja mulla voi sopia samaan kuukauteen kahdetkin menkat, kun kierto on vain 25 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Voiko lammasmaisempaa ajattelutapaa olla? Lähtökohtana pitäisi olla että kaikkia noita tietoja voidaan käyttää sinua vastaan
Kuten jo mainittu kertoo milloin pitäisi alkaa yms. Helpottaa elämää.
Auttaa myös tunnistamaan omia tunteita ja kipuja mitkä liittyvät kuukautiskiertoon. Esimerkiksi että pari päivää ennen vuotoa iskee älytön väsymys tai itkuisuus. Tai ovulaation aikoihin energiaa on enemmän kuin riittävästi ja muuta sellaista (ruoka himot).
Tietääkseni koska on "tärppipäivät"