Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku pysyy kymmeniä vuosia työssä, jota vihaa?

Vierailija
24.08.2013 |

Olen ollut nyt kohta 10 firmassa ja itse olen vaihtanut 3 kertaa työtehtävää tänä aikana ( sekä ylennys että tehtävänvaihto&ylennys) Samassa toimipisteessä on ollut koko tämän ajan henkilö, joka heti ensimmäisenä päivänäni ilmoitti kuinka vihaa työtään. Ja joka ikinen kerta kun hänen kanssaan joutuu olemaan tekekimissä valittaa. Valittaa tehtävistään, firmasta, esimiehestään; aivan kaikesta. Koko ajan. Lakkaamatta. Tiedän että samassa tiimissä muu porukka on aivan kypsänä häneen; myrkyttää ilmapiirin kokonaan. Työnsä hoitaa keskivertoisesti tai vähän sen alle vaikka omissa puheissaan on paljon parempi kuin kaikki muut. Töitä on kaikille paljon, esimiehilleen osaa esittää yhteistyöhaluista ja herttaista ja vetoaa vaan huonoon päivään kun käytöksestä on valitettu. Ja sitten valittaminen jatkuu kahta myrkyllisempänä. Mitä tälläiselle voi tehdä? Miksi ei lähde jonnekin muualle kun ei viihdy? Urputtaa ja mussuttaa kun joku ylennetään, itse ilmeisesti kuvittelee että jonkiun pitäisi nähdä hänen potentiaalinsa ja ylentää hänet, HÄN ei hae uutta tehtävää ( vaikka ainakaan sivusta ylennykselle ei ole perusteita)

Tai jos ei halua lähteä, niin miksei pidä suutaan kiinni? Mikä saa ihmisen viettämään 8h/arkipäivä paikassa ja tehtävässä jossa ei ole viihtynyt pitkään aikaan?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä pysyin rahan ja jouston takia. Kun sain nuorimman tokalle luokalle, lopetin. Nyt on talo ja mökki maksettu ja kunnon säästöt. 

Vierailija
2/17 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olitko hankala tyyppi ja teit kaikkien elämän työpaikalla hankalaksi? Vai kestitkö ja kärsitkö hiljaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti viimeiset 10 vuotta olin hankala. Turhautunut, iloton ja hankala.

Vierailija
4/17 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei ole vain päässyt muualle?

Vierailija
5/17 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valittaa mutta ei vaihda työpaikkaa, on elämäntapavalittaja, niitä on joka työpaikalla. Pitäisi olla laki joka kieltää olemasta samassa työpaikassa yli 5 vuotta. Työpaikkaa pitää vaihtaa kun alkaa ärsyttämään riittävästi ja kun muutaman kerran vaihtaa, niin tajuaa että ei se vaihtamalla paranne kun vikaa on myös itsessä.

Vierailija
6/17 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä kysymys. Esitäpä se työkaverillesi suoraan ja kerro, mitä vastasi :) Minun työpaikallani oli vastaavanlainen tapaus, joka 6 vuoden nonstop-valittamisen jälkeen menikin muualle, mutta PALASI VUODEN KULUTTUA... Olen huomaavinani, että nyt marisee vähän vähemmän kuin aikaisemmin.

Vierailija
7/17 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vika voi olla myös työpaikassa. Mutta minä kitkuttelin tämän 10 vuotta,koska tienasin sata tonnia vuodessa siellä... 2

Vierailija
8/17 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin esimiehenä tällaiselle elämäntapavalittajalle. Erittäin negatiivinen ihminen, ollut samassa paikassa samoissa tehtävissä koko työikänsä (ollut samalla osastolla lähes 30 vuotta). Vali vali, kaikki huonosti, aina. Kestin kolme vuotta ja sitten sanoin itseni irti. huomasin itsekin muuttuvani negatiiviseksi. En halunnut tämän ihmisen vetävän minuakin mukaan negatiiviseen kierteeseensä. Irtisanoakaan häntä ei voinut, firma olisi saanut siitä ongelma. Nyt olen vapaa ( ja kuuleman mukaan sama valitus henkilöltä vaan jatkuu), mutta että tämä henkilö tekisi itse jotain tilanteelle...EI, mutta voi istua ja valittaa muille.

Vierailija
9/17 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä, joka tienasit 100 000 vuodessa mutta olit 10 vuotta hankala valittaja; miksi valitit jos mikään ei muuttunut kuitenkaan? Mikä oikeutti sinut valittamaan koko ajan? Eikö potkut pelottanut, 100 000 työpaikkoja ei ole joka oksalle 

Vierailija
10/17 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä alituista valittamista en todellakaan tajua. Jos ei tykkää työstä, mutta siinä on edes jotain, mikä saa jäämään (esim. sata tonnia vuodessa), niin miksi MIKSI pitää tehdä kaikkien elämästä sitten epämiellyttävää valittamalla?? Sehän vaikuttaa itseenkin ja omaan motivaatioon. Kukaan työkaveri ei halua olla valittajan seurassa, joten kierre on valmis.

Epäkohdista pitää tietenkin sanoa, mutta tuntuu että Suomessa näitä valittajia on joka paikassa, minne ikinä katseensa kääntää. Kenelläkään ei ole oikeutta tehdä toisten työelämästä vähääkään epämiellyttävää. Ei kiusaamalla, häiriköimällä eikä myöskään koko ajan valittamalla.

Vierailija
11/17 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siellä 30 vuotta. Aluksi yritin kaikin keinoin vaikuttaa epäkohtiin, mutta turhaan. Sitten päätin keskittyä itseeni, repiä kaikki rahat mitä sain ja häipyä sitten. Silti siellä oli raskasta... Vähemmän valittavat käänsivät kaiken itseensä ja saivat burnouteja. 

Vierailija
12/17 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään muuta vaihtoehtoa. Töitä on haettu 4 vuotta ja peräti yhteen haastatteluun päässyt. Pakko siis jatkaa valittamista ja paskaa duunia.

Vierailija
13/17 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 21:44"]

Ei ole mitään muuta vaihtoehtoa. Töitä on haettu 4 vuotta ja peräti yhteen haastatteluun päässyt. Pakko siis jatkaa valittamista ja paskaa duunia.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Ainakin valittamisen voit lopettaa koska tahansa.

Vierailija
14/17 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 21:50"]

[/quote]

[/quote]

Se ei paljon työpaikkaa paranna, joten valittaminen jatkukoon.

Vierailija
15/17 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 21:50"]

[/quote]

[/quote]

Se ei paljon työpaikkaa paranna, joten valittaminen jatkukoon.

[/quote]

Eli jos sinä kärsit, niin muidenkin pitää kärsiä? Kypsää.

Vierailija
16/17 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska raha

Koska ei muutakaan työpaikkaa tiedossa

Vierailija
17/17 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin itsessäni tällaista katkeruuden alkua, mutta katkaisin sen lähtemällä opiskelemaan, opiskelin itselleni uuden ammatin. Kaikkein kamalinta on toisten ihmisten syyllistäminen omista valinnoistaan valittamalla ja pilaamalla työkavereiden työpäivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi