Miksi et käytä maskia?
Kommentit (123)
En tunne tarvitsevani. En koskaan liiku julkisilla vaan omalla autolla tai pyörällä tai kävellen, ostokset teen 90% netin kautta (jo ennen koronaa), en käy ravintoloissa, terasseilla, massatapahtumissa. Käyn kirjastossa kerran viikossa, omatoimikirjastoon pääsee kortilla joko aikaisin aamulla tai myöhään illalla, jolloin siellä ei ole juuri ketään. Jos pitää kaupassa käydä, on lähikauppa auki 24/7, käyn siis mieluiten yöllä. Työt olen tehnyt etänä jo muutaman vuoden. Myönnän, mulla on paketti maskeja siltä varalta, että tulee joku paikka (lääkäri tms) jossa niitä on pakko käyttää, mutta vielö ei ole ollut tarvetta.
Täällä juuri kukaan ei käytä maskia. Meillä ei myöskään ole yleistä maskusuositusta. Eli suoraan sanottuna en kehtaa. Joissain paikoissa on maskipakko, mutten käy niissä. En myöskään käy ruuhkaisissa paikoissa. Mun mielestä se on fiksumpi tapa estää tartuntoja, jos on siis mahdollista välttää niitä paikkoja.
Maskit on kalliita, hankalia ja epämukavia. En ole löytänyt sellaista maskia, jonka saisi muotoiltua niin ettei silmälasieni linssit mene helposti huuruun.
En pysty käyttämään. Silmälasit huurtuvat ja hengitys vaikeutuu. Lisäksi lapsi repii sen heti pois, kun nostan hänet syliini.
Vierailija kirjoitti:
Maskit on kalliita, hankalia ja epämukavia. En ole löytänyt sellaista maskia, jonka saisi muotoiltua niin ettei silmälasieni linssit mene helposti huuruun.
Kalliita? Niitähän saa halutessaan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
En mene paikkoihin, joissa pitäisi käyttää maskia.
Et koskaan käy esim. kaupassa, ravintolassa, bussissa/junassa?
Kuljen julkisilla vain ruuhka-aikojen ulkopuolella. Lähiliikenteen junan/metron vaunussa tai bussissa on tuolloin vain muutama ihminen ja turvavälit pystyy hyvin pitämään. Kun joudun käyttämään julkisia pidemmillä matkoilla, aion käyttää maskia. Tosin välttelen näitä tilanteita niin pitkälle kuin mahdollista, maskien antama suojahan ei ole mitenkään loistava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän minä julkisessa liikenteessä, asioilla käydessä, kaupoissa jne. En käytä ulkona kävellessä.
Ei hävetä, ei ole vaikea hengittää, ei silmälasitkaan huurustu. Ilmeisesti käytän maskeja jotenkin väärin, kun ei ole ollut mitään vaikeuksia.
Näinpä. Siihen tottuu nopeasti. Mutta kuten tuon kyselyn perusteella nähdään, niin suurin osa ei vain kehtaa, jottei poikkea massasta. Hyvin surullista, että ihmisillä on noin matala itsetunto. Onneksi itse uskallan olla rohkea! :)
Ei se sitä ole...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et koskaan käy esim. kaupassa, ravintolassa, bussissa/junassa?
En ole sama, mutta sama syy: en käy missään, missä tarvitsisin maskia. Teen töitä kotona, ruoat tulee kotiinkuljetuksella, samoin ravintolaruoat. Kuljen omalla autolla treeneihin, jotka olen ostanut yksityistunteina itselleni. Muut harrastukset on ulkoilu ja kotona on vastavirta-allas. Menee oikein mukavasti näin. Ystäviä toki joskus kylässä käy, mutta en nyt omassa kodissa ala maskia pitämään :D
Ei ole vielä tarpeen meidän kylällä. Jos käyttäisin julkisia niin käyttäisin maskia. Jos kävisin naapurikaupungissa niin käyttäisin.
moni ei ihan periaatteesta tee mitään, mitä joku auktoriteetti yrittää opastaa
- olisikohan vika siinä kasvatus/ opetustyylissä ainakin vanhempien ihmisten kohdalla?
Itsellä nousee karvat pystyyn auktoriteettien kohdalla kun on huonoja kokemuksia mm.vanhakantaisista opettajista. Syytellään ilman syytä,käytetään ryhmärangaistuksia jne.
Ps. En käytä maskia koska ei ole pakko eikä ole flunssaa.
Justiinsa testasin maskia ensimmäistä kertaa. Olen aistiyliherkkä ja oli sekunneista kiinni, että pääsin kaupasta ajoissa ulos, olis muuten tullut maskin takia oksu. Lienee hygieenisempää olla kaupassa ilman maskia kuin käydä siellä oksentelemassa lattialle. Kun vaan muut ihmiset tiedostaisivat tällaisenkin asian. Kaikille sellainen sairaalalta haiseva paperihäkkyrä naaman edessä ei vaan sovi.
Maanpetturit ja tietämättömät käyttävät häpeä maskia.
Maski ei auta mitään vaan aiheuttaa käyttäjälle virus ja bakteeri lingon.
Espanjataudin aikoina eliitti ei käyttänyt maskia, koska tiesivät, että se ei auta mitään.
Maski on siis osa väestönvähennyssuunnitelmaa yhdessä DNA: ta pilkkovien nanorokotteiden kanssa.
Kansalaisvelvollisuus on kertoa ihmisille että korona on huijaus ja rokotteet on tarkoitettu väestönvähennyksen aikaansaamiseksi.
En kehtaa käyttää maskia, koska en ole tyhmä
Ja uskallan olla omaa mieltä