Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et käytä maskia?

Vierailija
17.08.2020 |

Niin.

Miksi et käytä maskia?

Vaihtoehdot

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki pitäisivät maskia, niin syntyisi joukkosuoja. 100% varma se ei ole, mutta varmasti tehokkaampi, kuin se että kukaan ei pidä maskia. 

Jos tämä on totta, niin miksi esim. Belgiassa tilanne menee koko ajan pahemmaksi ja pahemmaksi vaikka joukkoliikenteessä on ollut pakko pitää maskia kohta neljä kuukautta, ja kaikissa julkisissa sisätiloissa kohta kolme kuukautta? Kaikilla on maskit päällä noissa paikoissa ja tartuntojen määrät ovat räjähtäneet.

Samaa olen miettinyt. Missä on se kiistaton näyttö, että maskit torjuvat koronaviruksen väestötasolla kun kaikkien on pakko niitä käyttää? Tätä väitettä on esitetty totena, vaikka kaikki helposti saatavilla oleva data näyttää juuri päinvastaista.

Missä on esitetty totena? Just viime tiedotustilaisuudessa asiantuntijapuhuja nimenomaan sanoi, että maskien hyödyistä on kiistanalainen näyttö ja siksi tulee vain suositus eikä pakkoa.

Itse en käytä juuri siksi kun näen että nuo on haitallisia terveydelle. Näpelöidään joka paikkaa ja sitten kaivellaan sitä maskia jostain laukun pohjalta naamalle. Siinä sitten hengittelen käsissäni kulkeutuneita pöpöjä lähietäisyydeltä, ei kiitos.

Aloittaja olisi voinut laittaa vähän vähemmän asenteelliset vastausvaihtoehdot niin olisi voinut olla ihan mielenkiintoinenkin tämä kysely.

Höpö höpö. Eihän sitä maskin käyttöä suositeltaisi, jos sille ei olisi tieteellistä näyttöä. Suositus vain siksi, koska valtiolla ei ole resursseja vahtia sitä, että käyttääkö jokainen maskia.

Linkkaapa siis se tieteellinen vankka näyttö. Kun nimenomaan on sanottu ettei sitä ole. Kaikki on spekulaation asteella.

Varmasti netistä löytyy vielä se tiedotustilaisuuden tallenne, jolla nimenomaan sanotaan että maskien hyödystä ei ole olemassa kiistatonta näyttöä.

Ja siinä myös sanottiin, että selvityksen tekohetkellä tilanne oli se. Tutkijat toivoivat, että lisätietoa saadaan pian kun koronavirus on kuitenkin nyt jo ollut keskuudessamme yli puoli vuotta. Nyt vaan näyttää siltä, että tämä uusi näyttö vaikuttaisi osoittavan, että maskien lisääminen koronantorjunta-arsenaaliin ei juurikaan tuota toivottuja tuloksia, päinvastoin.

Vierailija
82/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki pitäisivät maskia, niin syntyisi joukkosuoja. 100% varma se ei ole, mutta varmasti tehokkaampi, kuin se että kukaan ei pidä maskia. 

Jos tämä on totta, niin miksi esim. Belgiassa tilanne menee koko ajan pahemmaksi ja pahemmaksi vaikka joukkoliikenteessä on ollut pakko pitää maskia kohta neljä kuukautta, ja kaikissa julkisissa sisätiloissa kohta kolme kuukautta? Kaikilla on maskit päällä noissa paikoissa ja tartuntojen määrät ovat räjähtäneet.

Samaa olen miettinyt. Missä on se kiistaton näyttö, että maskit torjuvat koronaviruksen väestötasolla kun kaikkien on pakko niitä käyttää? Tätä väitettä on esitetty totena, vaikka kaikki helposti saatavilla oleva data näyttää juuri päinvastaista.

Missä on esitetty totena? Just viime tiedotustilaisuudessa asiantuntijapuhuja nimenomaan sanoi, että maskien hyödyistä on kiistanalainen näyttö ja siksi tulee vain suositus eikä pakkoa.

Itse en käytä juuri siksi kun näen että nuo on haitallisia terveydelle. Näpelöidään joka paikkaa ja sitten kaivellaan sitä maskia jostain laukun pohjalta naamalle. Siinä sitten hengittelen käsissäni kulkeutuneita pöpöjä lähietäisyydeltä, ei kiitos.

Aloittaja olisi voinut laittaa vähän vähemmän asenteelliset vastausvaihtoehdot niin olisi voinut olla ihan mielenkiintoinenkin tämä kysely.

Höpö höpö. Eihän sitä maskin käyttöä suositeltaisi, jos sille ei olisi tieteellistä näyttöä. Suositus vain siksi, koska valtiolla ei ole resursseja vahtia sitä, että käyttääkö jokainen maskia.

Linkkaapa siis se tieteellinen vankka näyttö. Kun nimenomaan on sanottu ettei sitä ole. Kaikki on spekulaation asteella.

Varmasti netistä löytyy vielä se tiedotustilaisuuden tallenne, jolla nimenomaan sanotaan että maskien hyödystä ei ole olemassa kiistatonta näyttöä.

Kiistatonta näyttöä ei ole juuri siksi, kun idiootit eivät osaa käyttää maskeja oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatteko sanoa, millainen tutkimus tarvittaisiin siihen, että tieteellinen näyttö väestötasolla löytyy? Kaikista ratkaisuista ei löydy tieteellistä todistetta väestöpolitiikan tueksi. Koska ei voi toteuttaa sellaista tutkimusta, ainakaan tarvittavalla aikataululla.

Miten liittyy? Fakta on, että kiistatonta tieteellistä näyttöä ei ole, vaikka edellä väitettiin että olisi.

Eikä tutkimuksen puuttuminen tee maskin puolustajien mielipiteistä sen vankempia. Täysin absurdi ajatuskin: ”koska ei ole tutkittu niin sitten se vaan on näin” ?

Vierailija
84/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiistatonta näyttöä ei ole juuri siksi, kun idiootit eivät osaa käyttää maskeja oikein.

Ei, vaan näyttöä ylipäänsä maskin hyödyistä tämän viruksen suhteen ei ole. Se on kaikki kiistanalaista edelleen.

Vierailija
85/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Vierailija
86/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse sellaista.

Vierailija
87/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaa on tahallaan liioiteltu mediassa jotta väki pelkäisi ja ottaisi rokotteen.

Tavalliselle ihmiselle se ei aiheuta mitään erityisempää.

Kuoleehan influenssaan vuosittain satoja ihmisiä eikä siitä tehdä otsikoita.

Vierailija
88/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imen dikkii ni ei pygee

Vierailija
89/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkihäiriöherkkyys

Vierailija
90/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin laitattamassa kauniit täytehuulet kolme viikkoa sitten, ja jotka maksoivat 400 euroa, joten miksi hitossa piilottaisin ne nyt maskin alle!?

Vierailija
91/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on astma, joten minulle ei suositella maskia.

Vierailija
92/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa vouhotusta.

Vierailija
93/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei auktoriteetit määrää!

Vierailija
94/123 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei auktoriteetit määrää!

mikä se sellainen on kuin auktoriteetti?

Vierailija
95/123 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viides vaihtoehto: En ole hysteerikko

Vierailija
96/123 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttui vaihtoehto, että vaikea hengittää. Kidutustahan tuollainen turhanpäiten/ihan varmuuden vuoksi maskin pitäminen on.

Vierailija
97/123 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hage kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä saanut niitä kaupungin jakamia ilmaisia maskeja. Olen opiskelija, jolla on kaksi lasta, mutta ei palkkatuloja tai muitakaan tuloja opintojen ohessa. Toimeentulotuella elän, ja tässä kuussa olen ostanut kahden lapsen koulutarvikkeet ja maksanut oman pakollisen ylioppilaskunnan jäsenmaksun. Kuukauden loppurahat riittävät vain ruokaan ja muihin perusmenoihin.

Jos sinusta kuitenkin tuntuu siltä, että haluat perheellesi maskit niin selvitäpä, mistä ilmaisia maskeja saisi kotikunnassasi on saatavissa vähävaraisille, koska valtiovalta on luvannut, että niitä järjestetään. Hatunnosto ja tsemppiä opiskeluun!

Kiitos tsemppauksesta. Valmistun tämän lukuvuoden aikana, eli loppusuoralla ollaan. Ja Helsingissä asun - täälläkin tullaan niitä maskeja jakamaan, mutta vielä ei ole tiedotettu, että miten ja missä. Ajattelin kyllä hakea niitä.

Vierailija
98/123 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän minä julkisessa liikenteessä, asioilla käydessä, kaupoissa jne. En käytä ulkona kävellessä.

Ei hävetä, ei ole vaikea hengittää, ei silmälasitkaan huurustu. Ilmeisesti käytän maskeja jotenkin väärin, kun ei ole ollut mitään vaikeuksia.

Vierailija
99/123 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän minä julkisessa liikenteessä, asioilla käydessä, kaupoissa jne. En käytä ulkona kävellessä.

Ei hävetä, ei ole vaikea hengittää, ei silmälasitkaan huurustu. Ilmeisesti käytän maskeja jotenkin väärin, kun ei ole ollut mitään vaikeuksia.

Näinpä. Siihen tottuu nopeasti. Mutta kuten tuon kyselyn perusteella nähdään, niin suurin osa ei vain kehtaa, jottei poikkea massasta. Hyvin surullista, että ihmisillä on noin matala itsetunto. Onneksi itse uskallan olla rohkea! :)

Vierailija
100/123 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi