Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et käytä maskia?

Vierailija
17.08.2020 |

Niin.

Miksi et käytä maskia?

Vaihtoehdot

Kommentit (123)

Vierailija
21/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma.

Vierailija
22/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilidioksidin hengittäminen on haitallista. Maskista on enemmän haittaa kuin hyötyä. Heikentää immuniteettia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeä.

Suomalaisuus.

Häpeä kansa.

Ei kehdata.

Käyttää vai olla käyttämättä ?

Kumpi olisi fiksumpaa ? 

Miten saataisiin häpeä kohdistumaan niihin, jotka eivät maskia käytetä?

Miten saataisiin joukkoPAINE, että maskia pitää käyttää. 

Suomalaiseen joukkopaine toimii tehokkaasti. 

Tarvitaan kamppanjoita maskien käytöstä, tarvitaan esimerkkiä esimerkiksi kauppaketjuilta, että työntekijät käyttäisivät maskia. Tarvitaan asiantuntijoiden valistusta mm. radiossa, TV:ssä, somessa 

Minä ainakin katson maskittomia vihaisesti. Jos vihaisuus näkyy sen maskin alta. Tai pyörittelen silmiäni.

Vierailija
24/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttääkseni niitä, jotka kyttäävät muita.

Vierailija
25/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo maskii

Vierailija
26/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astma.

Oletko puntaroinut, kumpi on pahempi; se että olet hetken maski päässä kaupassa, vai se että olet hetken kaupassa ilman maskia, ja hengität huonolla tuurilla ison määrän SARS-COV-2 virusta keuhkoihisi? 

Itsellänikin on astma, ja kyllä maskia käytän mielelläni. Pidän huolen siitä, että hoitotasapaino on kunnossa, muistan ottaa hoitavan lääkityksen säännöllisesti, ja tarvittaessa tehostan sitä. Uskon että virus voi olla isompi uhka keuhkoilleni, kuin se, että hetken pidän maskia kaupassa tai julkisessa liikenteessä. 

Vierailija
27/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä saanut niitä kaupungin jakamia ilmaisia maskeja. Olen opiskelija, jolla on kaksi lasta, mutta ei palkkatuloja tai muitakaan tuloja opintojen ohessa. Toimeentulotuella elän, ja tässä kuussa olen ostanut kahden lapsen koulutarvikkeet ja maksanut oman pakollisen ylioppilaskunnan jäsenmaksun. Kuukauden loppurahat riittävät vain ruokaan ja muihin perusmenoihin.

Vierailija
28/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Astma.

Oletko puntaroinut, kumpi on pahempi; se että olet hetken maski päässä kaupassa, vai se että olet hetken kaupassa ilman maskia, ja hengität huonolla tuurilla ison määrän SARS-COV-2 virusta keuhkoihisi? 

Itsellänikin on astma, ja kyllä maskia käytän mielelläni. Pidän huolen siitä, että hoitotasapaino on kunnossa, muistan ottaa hoitavan lääkityksen säännöllisesti, ja tarvittaessa tehostan sitä. Uskon että virus voi olla isompi uhka keuhkoilleni, kuin se, että hetken pidän maskia kaupassa tai julkisessa liikenteessä. 

Olen.

Vierailija
29/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sitten, jos kaikkiin julkisiin tiloihin tulee maskipakko. Jos matkustaisin julkisilla, varmaan käyttäisinkin maskia jo nyt.

Vierailija
30/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en pidä maskia? Koska minulla on edelleen vapaus olla sitä pitämättä. Ihmettelen kuinka ihmiset eivät kyseenalaista ollenkaan maskin laittoa, vaikka vielä puoli vuotta sitten sen käyttöä nimenomaan ei suositeltu, koska suojaus on hyvin vaikea toteuttaa oikeaoppisesti ja väärin käytettynä siitä on pelkästään haittaa ihmisen immuniteetille. 

Jos minulla ilmaantuu koronan oireita, jään kotiin enkä liiku ihmisten ilmoilla.

Vierailija
31/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Astma.

Olen.

Oikei, jos olet astmaatikko ja et aio käyttää maskia lyhyitä aikoja tiloissa, joissa joukkoaltistuminen on mahdollista, millä perustelet asiaa? 

Vai ajattelitko olla käymättä itse kaupassa, apteekissa jne? Elää neljän seinän sisällä ja lopulta seota totaalisesti ?

Vierailija
32/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi en pidä maskia? Koska minulla on edelleen vapaus olla sitä pitämättä. Ihmettelen kuinka ihmiset eivät kyseenalaista ollenkaan maskin laittoa, vaikka vielä puoli vuotta sitten sen käyttöä nimenomaan ei suositeltu, koska suojaus on hyvin vaikea toteuttaa oikeaoppisesti ja väärin käytettynä siitä on pelkästään haittaa ihmisen immuniteetille. 

Jos minulla ilmaantuu koronan oireita, jään kotiin enkä liiku ihmisten ilmoilla.

Ai suojaus on vaikea toteuttaa oikeaoppisesti? Haluaisin vain tietää, ihan tosissaan, että miten se on hankalaa? Ja kai tiesit, että suurin osa koronan kantajista ovat oireettomia? Oireettomuus ei siis ole minkäänlainen indikaattori sille onko koronaa vai ei.

Vierailija
33/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään näistä. Asun maassa jossa on ollut pakko käyttää julkisessa liikenteessä huhtikuusta asti ja kaikissa kaupoissa yms. julkisissa sisätiloissa kesäkuusta asti. Suomessa tilanne on hyvä ja riskit pienet, joten pidän lomaa ja nautin maskittomuudesta. Maski ahdistaa ja vaikeuttaa hengitystä. MKahden viikon kuluttua palaan asuinmaahani, ja nykyään siellä on käytettävä maskia koko ajan kun olen kodin ulkopuolella. Siis jos vaikka käyn kävelyllä puistossa seitsemältä aamulla, niin maski on oltava vaikka juuri ketään ei ole liikkeellä. Siitä tulee taas sellainen ahdistus että nyt nautin kun vielä voin.

Vierailija
34/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia ei vaan mene ihmisten kaaliin.

Maskeissa on kyse toisien suojaamisesta, jos itse sattuisi olemaan se pahasti pelätty oireeton supertartuttaja tai vaan ihan tartuttaja, mutta kumminkin. 

Jos kaikki pitäisivät maskia, niin syntyisi joukkosuoja. 100% varma se ei ole, mutta varmasti tehokkaampi, kuin se että kukaan ei pidä maskia. 

Tarvitaan todellakin valistusta mediassa, radiossa ja somessa. Tarvitaan valistusta kouluissa, jotta lapset oppivat maskien käytön ja tärkeyden. 

Tässä pitää ajatella yhteistä etua, koska se on lopulta meidän kaikkien etu.

Se, että olemme individualistisen itsekkäitä, emmekä pidä maskia johtaa lopulta siihen, että mekin kärsimme siitä. Koska tämä on yhteisöllinen asia. Puhalletaan yhteen hiileen. 

Pidetään Suomi pystyssä, jooko ? Me ollan selvitty koronasta helpolla tähän asti, pidetään asia sellaisena. Pidetään rakasta länsinaapuriamme varoittavana esimerkkinä. Ei meidän aina tarvitse Ruotsia seurata joka asiassa. Olemme ihan oma itsenäinen valtio, ja voidaan ottaa opiksi muiden virheistä.

Vierailija
35/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, en liiku omalta tilalta mihkään. Ruuat tulee omalta tontilta ja apteekki toimittaa kotiin.

Vierailija
36/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöissä yksin kotona tai konttorilla joka on melkein yhtä yksinäistä ja kaikilla meillä Neljällä jotka siellä välillä käyvät omat isot huoneet, lähimpään huoneeseen jossa toinen noin 30m matkaa. Lounasravintolassa asiakaspaikkoja harvennettu niin, että välit 3m vähintään väliä ja isossa salissa muutama hassu ihminen siellä täällä. Kahvitauoilla ei paikalla muita kun minä ka kahvinkeitin.

Töihin ja töistä yksin omalla autolla ajaen. En ole kulkenut julkisilla kun joskus toissavuonna junassa viimeksi.

Kaupassa ei ole pakko käydä ruuhka-aikoina ja käyn useimmiten illalla aika myöhään, niin sielläkin on ihmisiä tosi harvassa.

Muutama kirurginen maski on laukussa ja laitan jos tarpeen, mutta sellaista tilannetta ei ole vielä tullut että siitä olisi mitään hyötyä.

Maski ei suojaisi ketään muuta saamasta tartuntaa ja oman tartunnan välttämiseksi pitäisi käyttää FFP2:ia, mutta molempien käyttö olisi nykytilanteissa joissa liikun liioittelua.

Niin ja tilanne täällä pks:n ulkopuolella on hieman erilainen kun teillä siellä, meillä täällä tätä väljyyttä oli jo ennen korona-aikaa reilusti ja on nyt sitä vielä runsaasti enemmän sen kestäessä.

Vierailija
37/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai suojaus on vaikea toteuttaa oikeaoppisesti? Haluaisin vain tietää, ihan tosissaan, että miten se on hankalaa? Ja kai tiesit, että suurin osa koronan kantajista ovat oireettomia? Oireettomuus ei siis ole minkäänlainen indikaattori sille onko koronaa vai ei.

Jos suurin osa koronan kantajista on oireettomia, se on yksi kärpäsen paskan kokoinen apu että käytetään maskia esimerkiksi julkisissa kulkuneuvoissa. Kuinka monessa päivittäisessä tilanteessa olet ilman maskia? Oletko valmis käyttämään maskia 24/7 vaikkapa seuraavan kahden vuoden ajan, vaihtamaan sen aina 15 minuutin välein ja kustantamaan maskit omasta pussistasi? Maskia, jonka käytöstä ei ole edes takeita onko siitä mitään apua koronan torjunnassa. Virukset ovat niin pieniä, että ei ole mitää maskia joka ne pitäisi loitolla.  

Vierailija
38/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suurin osa koronan kantajista on oireettomia, se on yksi kärpäsen paskan kokoinen apu että käytetään maskia esimerkiksi julkisissa kulkuneuvoissa. Kuinka monessa päivittäisessä tilanteessa olet ilman maskia? Oletko valmis käyttämään maskia 24/7 vaikkapa seuraavan kahden vuoden ajan, vaihtamaan sen aina 15 minuutin välein ja kustantamaan maskit omasta pussistasi? Maskia, jonka käytöstä ei ole edes takeita onko siitä mitään apua koronan torjunnassa. Virukset ovat niin pieniä, että ei ole mitää maskia joka ne pitäisi loitolla.  

Aivan oikein, ei hyötyä, jos suurin osa ei käytä. Maskit suojaavat muita 90-98% teholla oikein käytettynä, kaikkien tutkimusten mukaan.

39/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä saanut niitä kaupungin jakamia ilmaisia maskeja. Olen opiskelija, jolla on kaksi lasta, mutta ei palkkatuloja tai muitakaan tuloja opintojen ohessa. Toimeentulotuella elän, ja tässä kuussa olen ostanut kahden lapsen koulutarvikkeet ja maksanut oman pakollisen ylioppilaskunnan jäsenmaksun. Kuukauden loppurahat riittävät vain ruokaan ja muihin perusmenoihin.

Jos sinusta kuitenkin tuntuu siltä, että haluat perheellesi maskit niin selvitäpä, mistä ilmaisia maskeja saisi kotikunnassasi on saatavissa vähävaraisille, koska valtiovalta on luvannut, että niitä järjestetään. Hatunnosto ja tsemppiä opiskeluun!

Vierailija
40/123 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan oikein, ei hyötyä, jos suurin osa ei käytä. Maskit suojaavat muita 90-98% teholla oikein käytettynä, kaikkien tutkimusten mukaan.

Vai kaikkien tutkimusta mukaan? Ymmärräthän, että sinun tulisi pitää avaruuspukua ylläsi jotta suojausteho saataisiin koskaan 90-98%. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi