Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joita ahdistaa kovaääniset ihmiset?

Vierailija
17.08.2020 |

Miks tarttee HUUTAA kun puhuu

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Naapurissa kakara huutaa/ komentaa ääni käheänä. Äänisaastetta.

Vierailija
2/7 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toisilla vaan on kova ääni, minulla hiljainen. En paheksu sen perusteella. Oli ääni millainen tahansa, jos sitä käytetään ilkeilyyn ja pahan puhumiseen, se saa mieleni matalaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ääniyliherkkyys.

Vierailija
4/7 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä. Tästä syystä lasten hankinta on mulle ihan ehdoton ei. En voi sietää sitä mekastusta... Mutta mua ahdistaa kaikki muutkin kovat äänet, varsinkin, jos ovat ns. melua tyhjästä, tyyliin moottoriajoneuvoilla rälläys vain huvin vuoksi, musiikin popittaminen kovalla voluumilla, telkkari huutaa täysillä, u name it.

Vierailija
5/7 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei nyt hirveesti ärsytä, mutta kyllä tulee kiinnitettyä huomiota, kun joku kaakattaa normijutustelut kaverille sellaisella volyymillä että parinkymmenenkin metrin päähän kuuluu. Miksei sitä volaa voi säätää puhe-etäisyyden mukaan.

6/7 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonokuuloiset huutaa usein.

Joillakin se on vain huono tapa tai keino ottaa tilaa muilta.

Olen ääniyliherkkä ja kuormitun kaikista kovista äänistä tai äänten sekamelskasta.

Vierailija
7/7 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänelle ei valitettavasti kovin paljoa voi. Olen itse melko ujona mutta kovaäänisenä eräältä "hiljaääniseltä" saanut ilkeitä komennuksia puhua hiljempaa. Mietin vain, että kumpi mahtaakaan olla huonompaa käytöstä. Eri asia toki, jos jatkuvasti kaakattaa kovalla äänellä ja suorastaan huutaa. Mutta joko tällaisia ihmisiä voi karttaa tai, jos nämä kuuluvat lähipiiriin niin hienovaraisesti huomauttaa äänenkäytöstä.

Ei ole vain kovin fiksua kesken toisen puheen komentaa toista juttelemaan hiljempaa. Enpä usko, että kovin moni hiljainenkaan tykkäisi, jos kommentaisin tähän tyyliin: "Pirjo, ei kukaan jaksa kuunnella tollasta piipitystä. Avaa suusi ja puhu kovempaa."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän