Osastonsihteerin työaika
Onko sairaalan osastonsihteerejä paikalla? Voisiko joku valaista minulle minkälaista työaikaa/työvuoroja sairaalan osastonsihteerit tekevät osastoilla ja poleilla? Muutenkin kiinnostaisi kuulla esim. miten viihdytte työssänne? Onko kovin kiireistä työtä? Minulla on ehkä mahdollista päästä sairaalaan töihin...
Kommentit (9)
Itse olen kyseistä työtä joskus tehnyt ja olin silloin teholla sihteerinä. Työaikani oli aamua ja iltaa ja joka toinen lauantai. Aamuvuoro oli pääasiassa 7-14:15 ja iltavuoro 12-20. Jotkut sihteerit kuitenkin tekevät vain päivävuoroa (poliklinikalla) ja se on normaalisti 8-16 tai 7-15. Kyllä viihdyin ihan työssäni, mutta kouluttauduin lopulta sairaanhoitajaksi ja olen nyt hoitajan hommia tehnyt. Työ osastonsihteerinä on TODELLA kiireistä ja stressaavaa (ainakin minulla). Joskus jopa tuntuu, että pääsen hoitajana paljon helpommin ja paremmalla palkalla. Riippuu tosiaan niin paljon siitä missä työskentelee... Jossain on niin rauhallista, että osastonsihteeri ehtii itse myös kirjoittamaan, mutta meillä se ei olisi tullut kuuloonkaan, sitä varten oli kirjoittajat erikseen.
Jos haluat kysyä jotain muuta, niin kysy pois :) yritän vastata kyllä ja tiedän myös hoitajan näkökulmasta paljon sairaalamaailmasta.
Hei 3, osaatko sanoa missä olisi paras palkka? Siis polilla vai jossain yksityisellä lääkäriasemalla tms? Pelkkää päivävuoroa olisi tarkoitus onnistua tekemään, joten rajaa kyllä noita yksityisiä. Entä keksitkö jotain sosiaalipuolen paikkoja osastonsihteerille? Ohis (tuleva osastonsihteeri) utelee :)
Hienoa, että viitsit vastata. Kiitos paljon. Just tuota tietoa tarvitsin. Minulla on nykyisessä työssäkin kiire ja stressi, se ei sinänsä uutta.. ehkä elättelin toiveita, että voisi päästä helpommalla. Sairaalamaailma muutoin ja ihmisten hyvinvointiin liittyvä työ kiinnostaa. Olen nyt sosiaalipuolella, enkä koe alaa ollenkaan omakseni.
Mun työajat: osastolla 7 - 15, polilla 7.30 - 15:30, iltavuorot 13 - 21.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 19:07"]
Hei 3, osaatko sanoa missä olisi paras palkka? Siis polilla vai jossain yksityisellä lääkäriasemalla tms? Pelkkää päivävuoroa olisi tarkoitus onnistua tekemään, joten rajaa kyllä noita yksityisiä. Entä keksitkö jotain sosiaalipuolen paikkoja osastonsihteerille? Ohis (tuleva osastonsihteeri) utelee :)
[/quote]
Hmm... Itse tienasin paremmin sairaanhoitopiirissä osastonsihteerinä, kuin yksi tuttava, joka toimii osastonsihteerinä yksityisellä puolella. Brutto minulla oli noin 2150€/kk ilman mitään lisiä, ei mitään huippua työn vaativuuteen nähden, mutta koulutuksena minulla oli silloin osastonsihteerinä toimiessa "vain" lähihoitaja. Sosiaalipuolen paikoista en oikein osaa sanoa.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 19:08"]
Hienoa, että viitsit vastata. Kiitos paljon. Just tuota tietoa tarvitsin. Minulla on nykyisessä työssäkin kiire ja stressi, se ei sinänsä uutta.. ehkä elättelin toiveita, että voisi päästä helpommalla. Sairaalamaailma muutoin ja ihmisten hyvinvointiin liittyvä työ kiinnostaa. Olen nyt sosiaalipuolella, enkä koe alaa ollenkaan omakseni.
[/quote]
Kiirettä ei tosiaan pakoon pääse. Sairaalamaailma on kyllä tosi haastava työpaikka. Osastonsihteeri on siellä juuri se, joka tilaa lääkärin määräämät tutkimukset, puhelimet soi jatkuvasti, sihteeriltä tullaan kysymään ihan mitä vaan - niin hoitohenkilökunta, kuin potilaat ja omaisetkin. Sihteerin pitää myös ainakin meillä osata kuolemaan liittyviä käytännön asioita - mihin otetaan yhteyttä... Muistan, että meilläkin eräs lääkäri kauhisteli sihteereiden työn määrää! Se on aika paljon se. Minua ainakin arvostettiin sihteerinä todella paljon enkä tosiaan kokenut olevani vain mikään toimiston paperityttö, päin vastoin. Palkassa ei tietenkään arvostus näy.
Ap tässä. Kiitos teille, hyvä tietää vähän realiteetteja ennen kuin menen edes haastatteluun. Ai niin, ja numero neljä kyseli sosiaalipuolen osastosihteerin työstä.. en voi ainakaan kunnan sosiaalitoimea suositella oman kokemukseni perusteella, ja ns. sihteerin hommia teen aika laajalla toimenkuvalla.
up