Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko 11-kuiselle lapsella tarjota ruoaksi jauhelihaa ja keitettyjä kasviksia?

Vierailija
23.08.2013 |

Vai pitääkö olla jotain "oikeeta" ruokaa? Lapsi suostuu syömään ainoastaan itse sormin ja tuo jauheliha on helppo hänen syödä, samoin pehmeät kasvikset.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kunhan vältät suolalla maustamista.

Vierailija
2/11 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikähän tuota oikeampaa ruokaa sitten olisi? ;) Anna mennä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yritä nyt siinä sivussa syöttää lusikalla jotain muutakin ruokaa mitä perheenne syö, että oppisi ja tottuisi uusiin makuihin :)

Vierailija
4/11 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu lusikalla syöttäminen siinä sivussa. Jos yrittää, loppuu syöminen siihen paikkaan. Joku 'minä itse' -kausi menossa näköjään.

ap

Vierailija
5/11 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainenhan on ihan hyvää ruokaa vauvalle. Keitä kasvisten joukkoon perunanpaloja tai makaroneja jos haluat ns. perinteisesti "ruokaisampaa" ruokaa.

Vierailija
6/11 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, oikein hyvää ravintoa on ja niin kiva syödä ihan ite :D Voithan tökkiä sinne jotain muutakin napsittavaksi, jos tuntuu että menee liian yksipuoliseksi.

Vierailija
7/11 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaihtele niitä kasviksia.. :) Mites itse tehdy lihapullat? Kanaakin myydään"jauhelihana. Kalasta lihapullia itse tehden.

Vierailija
8/11 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lusikka lapselle ehdolle... joku kerta alkaa syödä sillä, niinkuin näkee kaikkien muidenkin tekevän.

Jauhelihaja ja kasvikset on hyvää ruokaa.

Vierailija
9/11 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä muuta siellä pilttipurkissakaan on kuin noita samoja aineksia :)

Meillä oli yksi lapsista myös tuollainen "minä itse" tyypi jo 10 kk lähtien. Ei saanut syöttää ja jos yritti niin heitti aina ruokaa täynnä olevan lautasen lattialle tai päin jääkaapin ovea.

No mä sitten totesin, että syököön itse. Paita pois ja ruokalappu kaulaan. Laitoin kyllä lasten pienen lusikan lautaselle ihan sen vuoksi, että jossain vaiheessa alkaisi kokeilemaan sitä sormisyönnin sijaan. Ja niinhän siinä kävi. Sotku oli tosiaan aluksi kamala, mutta lapsi oli tyytyväinen. 11- kuukauden iässä alkoi oma-aloitteisesti käyttämään sitä lusikkaa ja se sujuikin hienosti. 1- vuotiaana söi jo tosi siististi itse lusikalla :)

Vierailija
10/11 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo o ap, mitä te itse sitten syötte?

niin sieniä ei suositella ja ne muut pinaatit ym,

Vierailija
11/11 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ruoan tarvi olla soseutettua, mutta tarjoa välillä kalaa tms. proteiinia. Ja erilaisia jauhelihoja, ei aina samaa lajia.