Kerätään yhteen exien parhaat tempaukset!! :D
Kerätääs tänne parhaita kokemuksia exien ajatusmaailmasta :D
Meillä mieheni entinen puoliso alkaa kiukutella kuin pikkulapsi jos ei saa tahtoaan läpi jostain asiasta (hänellä uusi puoliso ja erostakin kohta 7 vuotta). Esimekiksi olisi kesällä halunnut lähteä arkipäivänä kaupungimme rokki tapahtumaan ja lapset olisi pitänyt saada jonnekkin hoitoon, isovanhemmat asuvat kaukana ja me olimme ainoa vaihtoehto PAITSI, olimme kummatkin tuolloin menossa yövuoroon. 3 päivää ja 102 tekstiviestiä myöhemmin me menimme työvuoroon ja ex jätti bileet väliin.
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 08:34"]
Jätti vaimonsa lapsensa, että saisi olla minun kanssa. Meillä oli salasuhde noin puolen vuoden ajan ennen heidän eroa. Mies jätti minut nyt kun oltiin julkisesti oltu yhdessä 4kk. Halusikin ex-vaimonsa takaisin. Tosin ex-vaimo ei ottanut takaisin. Itse olen raskaana tälle miehelle, mutta hän ei halua olla enää kanssani missään tekemisissä. Että sen pituinen se... Ihan paska mies!
[/quote]
Sitä saa mitä tilaa...
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 09:53"]
Idioottimainen kommentti. Huolehtiva ja rakastava uusioperhekuvio on lapselle parempi kuin säälittävä, rikkonainen ydinperhe. Tuollainen aivopieru pääsee vain todelliselta itsekkäältä vatipäältä. Odota vain, voi sekin oma korttitalosi vielä luhistua...
[/quote]
Kaikki ei sossi asioitaan, niin kuin sinä. Kun ei ole niin hoppu saada miestä itselleen (ja toisilla ei ole kyllä valinnanvaraakaan), voi rauhassa harkita, kenen kanssa ne lapset tekee.
Epätoivoiset tekee pennun heti ekan poikaystävän kanssa ja heillä on usein kiire saada ne prinsessahäätkin. Mitä tuollaisesta voi tullakaan muuta kuin uusioperheit ja nyxiä ja exiä ja muuta.
Onneksi saa elää hyvässä parisuhteessa ydinperheessä. Lapsetkin voi hyvin ja ei tarvitse olla räksyttämässä ex-puolisoista ja inhota miehen lapsia yms. mitä täällä aina lukee.''Parisuhdetta kannattaa huoltaa.
Minun ex tyttöystävä kertoi minulle "kaveristaan", joka paneskeli ympäriinsä eri miesten kanssa. Lopulta paljastui, että oli itse tämä "kaveri". Ei mennyt kuin seitsemän vuotta hukkaan..
Kierähtipä taanoin exän laukusta vajaa kortsupaketti... Ihmettelin paketin olemassaoloa ja sen vajautta... keskenämme emme kondomeja käyttäneet. Kertoi ostaneensa sen meidän yhteiseen käyttöön. Ihmettelyyni paketin vajaudesta sain selityksen, että hän oli puhaltanut kortsuja työpaikallaan... Juu :) No eihän siihen voinut muuta kuin pidättää nauruani ja kasvot peruslukemilla tuumata olevani iloinen, että hän ymmärtää suojata avotoimistossaan laitteet ja työkaverit omalta hengitysilmaltaan. Tosin arvelin myös hänen ymmärtäneen kondomien käyttökohteen hieman väärin ja suosittelin tutustumaan käyttöohjeeseen tarkemmin.
Hoki koko ajan mun nimeäni puhuessaan mulle. Olisi ollut ärsyttävää, vaikka hän ei olisikaan vähintään joka toinen kerta erehtynyt kutsumaan mua eksänsä nimellä.
Porukassa meni usein mun eteeni seisomaan niin, että mä jäin ulos. Puhui päälle, saattoi liimaantua jonkun naisen kannoille ja jälkeenpäin suuttui, jos huomautin asiasta.
Yksi hänen tuttavansa, joku noin 50-vuotias nainen, kiusasi mua häikäilemättömästi ja törkeästi monta kertaa. Miehen mielestä se oli ok, koska mä olin saman ikäinen kuin sen naisen lapset.
Baarissa sillä oli tapana "testata" mua. Jos joku mies tuli juttelemaan mulle, ex alkoi murjottamaan, jos olin miehelle ystävällinen, enkä ajanut sitä haistatellen tiehensä. Kerran pyysi jotain naista (olen bi) haistamaan mun uutta hajuvettä, ja suuttui kun annoin naisen tulla lähelle ja haistaa. Olisi pitänyt kieltää, vaikka mies käski haistamaan.
Kun erottiin, tarjosi mulle rahaa siitä, että olisin jatkanut. Joo, vaikka olin köyhä opiskelija, en todellakaan ole mikään maksullinen.
Yritti myöhemmin, vuosia eron jälkeen, manipuloida mua suostumaan tapaamiseen. Toi episodi oli jotain niin käsittämätöntä, että menee tosiaan sinne foliohattuosastolle.
Oltiin yhdessä onneksi aika vähän aikaa... Yöks kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 10:08"]
Mun ex petti ja valehteli, lisäksi oli väkivaltainen. Alkoi meidän eron jälkeen seurustella uudestaan, unohti lapsensa, luisti tapaamisista, jätti tulematta hakemaan lapsen ilmoittamatta jne. Kun sitten kyseinen tyttö jätti mieheni, paljastui että hällä oli toinen mies samaan aikaan, mitä tekee exäni? No soittaa mulle ja ITKEE kuinka kamalaa elämä on ja kuinka minä olen ainoa joka ymmärtää ja jolle voi puhua. Teki mieli lyödä luuri korvaan. Eron jälkeen oli kohdellut mua kuin ilmaa, kieltäytyi maksamasta elareita, oli töykeä ja vittumainen jne.
[/quote]
Mut et kuitenkaan lyönyt luuria korvaan ???
"Exän näkemyksen mukaan myös jos hän ottaa joskus ns. "ylimääräisen vuoron" esim jonkun mun työjutun takia, mun pitäisi olla kiitollinen, että hän AUTTAA mua lasten kanssa. Yritä siinä sitten avata rautalangasta käsitettä yhteishuoltajuus.
Exä ei myöskään halua lasten sotkevan liikaa hänen aikataulujaan ja lomiaan, sillä hänelläkin pitää olla "oikeus omaan elämään...."
Ymmärsinköhän mä nyt oikein? Eikös se ole niin että vaikka olisi kuinka yhteishuoltajuus niin kummallakin vanhemmalla on ns. omat elämät ja "vahtivuorot" joista ei tartte juurikaan joustaa? Itse muistan hyvin miten aikoinaan mies teki takasin jonkun päivän jos olikin jäänyt ylitöihin tai jotain... Koska kummallakin on tietyt määrät päiviä joilloin lapsia katsovat. Ei niistä yleensä tartte joustaa koska pitäähän sitä saada suunnitella ajoissa omat menonsa sen mukaan mitä on sovittu lasten kaitsemisesta.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 09:15"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 21:26"]
noh eräs exä kysyi kerran kun oltiin tapailtu pari viikkoa että muutetaanko yhteen??? Joo tosi hyvä idea kun herra oli tavannu vain kahdesti mun pojan molemmilla kerroilla tapaaminen kesti vartin verran,,, ööö joo ei muutettu yhteen.
Toinen juttu samainen exä sanoi et mun pitää laittaa asiat tärkeysjärjestykseen kun en oikein osannu itkeä hänen piikille vietyä kissaa kun taas pojalla oli leikkaus edessä seuraavana päivänä.
ette varmaan yhtään ihmettele miksi tää helmi on exä :)
[/quote]
Olitte kummatkin vähän tahdittomia...
[/quote]
Öööö miten niin molemmat kun kerta se kissa joutui piikille se mies oli itse "ajanut" sen kissan niin huonolla sellaiseen jamaan että oli pakko laittaa piikille
Petti mua vuoden ajan useamman eri naisen kanssa sen lisäksi että piti vakihoitoa (jolle tuli yllätyksenä että hän ei ole ainoa...). Haukkui mut nalkuttavaksi akaksi kun epäilin hänen pettävän. Seuraili mua kaupungilla, luki mun puhelinta ja sähköpostia koska oli varma että minä myös petän (en pettänyt).
Käyttäytyi riitatilanteissa uhkaavasti, otti mun puhelimen itselleen, lukitsi mut vessaan että en voi lähteä talosta pois, yhden riidan aikana ajeli autolla ympäri kaupunkia eikä suostunut pysäyttämään autoa ja päästämään mua ulos vaikka monta kertaa pyysin. riitoihin liittyi aina se, että hän saa puhua ja minä en.
Haukkui mut ja mun sukulaiset hulluiksi.
Ihmetteli miksi näiden episodien jälkeen ei kotona saanut
Kun erottiin, syytti että minä pilaan meidän perheen ja tuhoan meidän lasten onnen... Hänhän oli nämä edellämainitut asiat tehnyt perheen parhaaksi.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 13:04"]
"Exän näkemyksen mukaan myös jos hän ottaa joskus ns. "ylimääräisen vuoron" esim jonkun mun työjutun takia, mun pitäisi olla kiitollinen, että hän AUTTAA mua lasten kanssa. Yritä siinä sitten avata rautalangasta käsitettä yhteishuoltajuus.
Exä ei myöskään halua lasten sotkevan liikaa hänen aikataulujaan ja lomiaan, sillä hänelläkin pitää olla "oikeus omaan elämään...."
Ymmärsinköhän mä nyt oikein? Eikös se ole niin että vaikka olisi kuinka yhteishuoltajuus niin kummallakin vanhemmalla on ns. omat elämät ja "vahtivuorot" joista ei tartte juurikaan joustaa? Itse muistan hyvin miten aikoinaan mies teki takasin jonkun päivän jos olikin jäänyt ylitöihin tai jotain... Koska kummallakin on tietyt määrät päiviä joilloin lapsia katsovat. Ei niistä yleensä tartte joustaa koska pitäähän sitä saada suunnitella ajoissa omat menonsa sen mukaan mitä on sovittu lasten kaitsemisesta.
[/quote]
Jaa, kyllä meillä ainakin yhdessä sovitaan ne "vahtivuorot" ja tarvittaessa joustetaan puolin ja toisin. Ja jos molemmilla ylitsepääsemätön este, sitten vasta pyydetään ulkopuolelta apua.
Jotenkin itse ainakin miellän yhteishuoltajuuden sellaiseksi, että sekä minulla ja exällä on se ensijainen yhteinen kokonaisvastuu lapsista 24/7.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 13:04"]
[/quote]
Tarkoitin tekstillä sitä, että mielestäni oman lapsen hoitaminen ei ole "auttamista" ja vaadi kiitollisuutta, oli sitten kyseessä vaki-, lisä- tai vaihto"hoitovuoro". Ja tietenkin kaikista vuoroista sovitaan hyvissä ajoin etukäteen. Ja nimenomaan niistä vuoroista sovittaessa tulee sellainen tunne, että lapset eivät ole osa exän elämää, vaan jotain, mitä sovitetaan sinne väleihin sen varsinaisen elämän kustannuksella.
noh eräs exä kysyi kerran kun oltiin tapailtu pari viikkoa että muutetaanko yhteen??? Joo tosi hyvä idea kun herra oli tavannu vain kahdesti mun pojan molemmilla kerroilla tapaaminen kesti vartin verran,,, ööö joo ei muutettu yhteen.
Toinen juttu samainen exä sanoi et mun pitää laittaa asiat tärkeysjärjestykseen kun en oikein osannu itkeä hänen piikille vietyä kissaa kun taas pojalla oli leikkaus edessä seuraavana päivänä.
[/quote]
Hitusen ihmetyttää tuo sinunkin touhus, tutustutat lapsen samantien uuteen mieheen kun olette tavanneet. Eikö vähän hitaammin olis ehtinyt?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 14:23"]
[/quote]
Hitusen ihmetyttää tuo sinunkin touhus, tutustutat lapsen samantien uuteen mieheen kun olette tavanneet. Eikö vähän hitaammin olis ehtinyt?
[/quote]
Mulle tuli sama mieleen.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 10:50"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 09:53"]
Idioottimainen kommentti. Huolehtiva ja rakastava uusioperhekuvio on lapselle parempi kuin säälittävä, rikkonainen ydinperhe. Tuollainen aivopieru pääsee vain todelliselta itsekkäältä vatipäältä. Odota vain, voi sekin oma korttitalosi vielä luhistua...
[/quote]
Kaikki ei sossi asioitaan, niin kuin sinä. Kun ei ole niin hoppu saada miestä itselleen (ja toisilla ei ole kyllä valinnanvaraakaan), voi rauhassa harkita, kenen kanssa ne lapset tekee.
Epätoivoiset tekee pennun heti ekan poikaystävän kanssa ja heillä on usein kiire saada ne prinsessahäätkin. Mitä tuollaisesta voi tullakaan muuta kuin uusioperheit ja nyxiä ja exiä ja muuta.
Onneksi saa elää hyvässä parisuhteessa ydinperheessä. Lapsetkin voi hyvin ja ei tarvitse olla räksyttämässä ex-puolisoista ja inhota miehen lapsia yms. mitä täällä aina lukee.''Parisuhdetta kannattaa huoltaa.
mitä jos miehesi kuolee yllättäen ja jäät leskeksi.
voitko sataprosenttisesti vannoa ettet ole koko loppuelämäsi aikana enää kenenkään miehen kanssa tai mene uusiin naimisiin.
"Tarkoitin tekstillä sitä, että mielestäni oman lapsen hoitaminen ei ole "auttamista" ja vaadi kiitollisuutta, oli sitten kyseessä vaki-, lisä- tai vaihto"hoitovuoro". Ja tietenkin kaikista vuoroista sovitaan hyvissä ajoin etukäteen. Ja nimenomaan niistä vuoroista sovittaessa tulee sellainen tunne, että lapset eivät ole osa exän elämää, vaan jotain, mitä sovitetaan sinne väleihin sen varsinaisen elämän kustannuksella."
Pakko kysyä että kummalla lapset on enemmän kuukauden aikana? Koska kyllähän se vaikuttaa melkoisen paljon suhtautumiseen ja joustamiseen! Jos esim. minulla olisi "vapaita" päiviä lapsista vähemmän kuin miehellä niin kyllä vaan pistäisin vastaan jos niistä vähistäkin vapaista pitäisi joustaa! Koska, oikeasti, vaikka kuinka rakastaisit lapsiasi niin kyllä sitä vaan kaipaa sitä omaakin rauhaa!!!
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 14:23"]
[/quote]
[/quote]
Öö no kaupungilla satuttiin näkeen niin käytiin samalla kahvilla.
Karkuunko pojan kanssa ois sillon pitäny juosta.
Muutti asumaan uuden tyttöystävänsä kanssa, ja yritti keplotella kertomatta mulle tai uudelle. No eihän se kauaa onnistunut, ja jäljitin hänet uudesta osoitteesta... Että miehet on sakeita ja tyhmiä. Yritti vielä paljastumisen jälkeen houria, että hän haluaisi pitää meidät kummatkin!!!