Miten välttää karenssi?
Harkitsen irtisanoutumista, en tule selviämään työtehtävistä syksyllä, työ muuttuu oleellisesti.
Onko tämä pätevä syy? Iältäni olen 55v
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 13:06"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 20:31"]
Harkitsen irtisanoutumista, en tule selviämään työtehtävistä syksyllä, työ muuttuu oleellisesti.
[/quote]
Pyydät työnantajaa irtisanomaan sinut. Helppoa ja yksinkertaista.
[/quote]
Ehkä työntekijälle, mutta ei antajalle. Ensinäkin syy?! Työntekijän pyynnöstä?!
Jos et tule selviytymään työtehtävistä niin sittenpähän irtisanovat sinut... joten älä stressaa. Tai sitten voit etsiä toista työtä vaikka oletkin vielä töissä.
Eikö tuon ikäisellä pitäisi olla talous siinä kunnossa, ettei se karensiin kaadu.
Eiköhän tuo järjesty. Hankkiudu ensin pitkälle sairaslomalle työuupumuksen vuoksi ja sitten ehdotat esimiehelle, että hän voisi irtisanoa sinut siksi, että et selviä nykyisissä työtehtävissä. Pitäisi mennä läpi työkkärissä.
Älä nyt missään nimessä pyydä irtisanomaan itseäsi, siihen tulee tietoa että työntekijän pyynnöstä irtisanottu, varmasti napsahtaa karenssi ja satasella. Tuolla aiemmin oli hyvä neuvo, hae saikkua ensin ettet jaksa töissä. Kyllä työnantajan pitäisi alkaa kyselemään sitten mikä mättää ja varmasti pääsette yhteisymmärräkseen asiasta, tai mistäs minä tiedän millainen työnantajasi on :) voiko yleensä puhua asioista reilusti?
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 13:11"]
Eikö tuon ikäisellä pitäisi olla talous siinä kunnossa, ettei se karensiin kaadu.
[/quote]
No ei välttämättä ole (en ole ap) olen 50+ -ikäinen, ja asuntovelkaa vielä maksettava avioeron jäljiltä. Lisänä opiskelevat lapset, joita autan mielelläni taloudellisesti. Hyvä jos eläkkeelle päästessä olen velaton.
Mites, tuleekohan siitä karenssi, jos irtisanoudut ja otat siihen heti perään jonkun MÄÄRÄAIKAISEN parin viikon työpestin (esim. siivoojana, avustajana yms) ja sitten jäät tuosta määräaikaisesta työstä työttömäksi? Normaalistihan määräaikaisen työn loppumisen jälkeen tulee vain se 7 päivän omavastuuaika ja sitten korvaukset juoksee normaalisti.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 20:31"]
[/quote]
Pyydät työnantajaa irtisanomaan sinut. Helppoa ja yksinkertaista.