Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voidaanko minulta periä työttömyysturva takautuvasti pois?

Vierailija
22.08.2013 |

Kun olin työtön, neuloin neuleita hyväntekeväisyyteen. Sen lisäksi poimin marjoja lähisuvun vanhuksille, eli hyväntekeväisyyteen olen syyllistynyt. Tämä tapahtui vuonna 2005, kuinka on, voiko tästä vielä tulla kyselyä jälkikäteen, etten olekaan ollut työmarkkinoiden käytettävissä? Marjassa meni helposti useita tunteja päivässä ja puhelinkaan ei aina sinne metsään kuulunut. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs tämä: "Toimeentulotuessa on erittäin tiukat takasinperintäsäännökset niin ettei sitä voi kovin helposti periä takasin, siksi sossu usein yrittää periä laittomasti. Ellei päätöksissä ole ollut maninitaa tuosta takaisinperinnästä niin sossu ei voi periä ollenkaan. Tosin sossu voi hakea takaisinperintää hallinto-oikeudelta. HaO:kaan ei voi päättää taksisinperintäasiaa vahingoksesi jos et ole toiminut vilpillisesti.

Jos sossu yrittää takasinperintää niin alla olevista linkeistä löytyy apua tilanteeseen."

Laki toimeentulotuen takaisinperinnästähttp://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1997/19971412#L4

KHO:n päätös http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kho/vuosikirjat/2013/201301431

Vierailija
2/9 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan kerro tehneesi mitään. Hipi hiljaa vaan työkkärissä kaikesta mitä teet paitsi se työnhaku. Siitä saa puhua vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi kuvitella, että kysyt tosissasi. Mutta ei, nimenoman marjanpoiminta on sitä, jota kaikille työttömille suositellaan ja niitä saa myydäkin! Ja vielä verottomasti.

Vierailija
4/9 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä keroo neuloneesi myyntiin taikka olet työkkärin mielestä yrittäjä joka ei ole oikeutettu työttömyysturvaan.

Vierailija
5/9 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä myyntiin neulonut, vaan erilaisiin hyväntekeväisyyskampanjoihin. Tilkkuja Vaaka ry:lle, nuttuja afrikkaan yms. 

Vierailija
6/9 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se voidaan, Kelan muisti ulottuu 10 vuoden taaksekin. Et poiminut marjoja itsellesi, vaan sukulaisille. Ja teit neuleita silläkin aikaa, kun olisit voinut olla työpaikkoja katsomassa ja hakemuksia kirjoittamassa. Jos noista sun tekemisistä on lehtijuttu kuvineen, niin kyllä nyt joku työkkärin täti saattaa huomata sinun syyllistyneen vilpilliseen menettelyyn - ainakin kun tätä nykymenoa seuraa ;)

Vierailija
7/9 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heii osaako kukaan kommentoida tätä asiaa.. Jos olen nostanut toimeentulotukea elokuusta tähän päivään asti. Olen hakenut tammikuun alussa työmarkkinatukea jota saa takautuvasti 3 kk ajalta. Miten tämä tilanne toimii jos etuudet menevät tällain takautuvasti päällekäin? En ole vieläkään saanut päätöstä työttömyysturvasta, mutta kun saan niin lopetan toimeentulotuen hakemisen. Mutta miten tämä päällekäinen tukien saanti syksyltä? Saako sossu tietää niistä ja perii omansa takaisin vai mitenkä?

Vierailija
8/9 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sossu ottaa sulta kaikki pois ja sitten sinä haet toimeentulotukea.

Vierailija
9/9 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 12:26"]
Heii osaako kukaan kommentoida tätä asiaa.. Jos olen nostanut toimeentulotukea elokuusta tähän päivään asti. Olen hakenut tammikuun alussa työmarkkinatukea jota saa takautuvasti 3 kk ajalta. Miten tämä tilanne toimii jos etuudet menevät tällain takautuvasti päällekäin? En ole vieläkään saanut päätöstä työttömyysturvasta, mutta kun saan niin lopetan toimeentulotuen hakemisen. Mutta miten tämä päällekäinen tukien saanti syksyltä? Saako sossu tietää niistä ja perii omansa takaisin vai mitenkä?

[/quote]

Sossu voi periä toimeentulotuen työkkärirahoistasi takautuvasti. Nehän ovat päällekkäisiä etuuksia ajalta, jolta sait toimeentulotukea.