Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Paljonko perheellä tulisi vähintään olla puskuria säästötilillä?

Vierailija
22.08.2013 |

Mitä mieltä olet? 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla (yh) on säästössä 5000 €. Se on levännyt siellä suht. korkeakorkoisella tilillä vuosia ihan tyhjänpanttina. Jos on tullut yllättävä meno (alle tonnin, esim. uusi pesukone) olen ostanut sen kulutustililtä. Luottokorttikin minulla on ja siinä noin 4000 € luottoraja, en tiedä tarkkaan. Hätätilassa voin myydä asunnon, josta tällä hetkellä noin 75 000€ käteen. 

Vierailija
22/28 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 18:07"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 16:46"]

Mitä vittua, miksi pitäisi olla? Meillä ei ole ikinä yhtään rahaa säästössä, miksi turhaan :D

[/quote]

Siksi jos jotain yllättävää tapahtuu. Onko teillä vakuutukset kunnossa sen suhteen, jon jompi kumpi perheen vanhemmista kuolee, joutuu työttömäksi (voi tapahtua molemmille yhtäaikaa), tai sairastuu/invalidisoituu pahoin.

Teilläkö on sitten ilman säästöjä yhtäkkiä kykyä maksaa kodin remontti, jotta siellä voi liikkua jatkossa pyörätuolilla, maksaa perintöverot, asunnon vuokrat/lainat kun yhtäkkiä maksajia onkin vain yksi?

[/quote]

On kunnossa. On kunnon vakuutukset sille, jos jomkikumpi tai molemmat joutuu työttömäksi tai jos toinen kuolee. Siis asuntolainaa varten. Ja jos tarvis pyörätuolia, niin eihän se oo kun laittaa asunnon kuistille rampit sitä varten, ja vessaan wc-istuimen ympärille ne suojat yms yms.

Mistäköhän sitä säästäis, kun on pienet tulot ja isot menot, kaikki menee mikä tuleekin :D 

[/quote]

Ja mitään ei tarvitse realisoida jos perintöverot tulevat maksettavaksi? Tai no, jos ei osaa säästää, tuskin on perintöäkään. 

Mistä näitä tuulitunneleita oikein tulee? Aikuiset ihmiset eivät osaa säästää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joku 5000 euroa olisi hyvä olla jos vaikka joku kodinkone hajoaa, tulee autonkorjaus kuluja tai vaikka yllättäen joutuu menemään hammaslääkäriin nauttimaan juurihoidosta tms.

Vierailija
24/28 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen kuukauden bruttopalkka. Se on velkaneuvonnan ja Marttojen nyrkkisääntö.

Vierailija
25/28 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 18:40"]

Kyllä joku 5000 euroa olisi hyvä olla jos vaikka joku kodinkone hajoaa, tulee autonkorjaus kuluja tai vaikka yllättäen joutuu menemään hammaslääkäriin nauttimaan juurihoidosta tms.

[/quote]

Tuota, itse olen uusinut kodinkoneita ja käynyt juurihoidossa ihan käyttörahoista. Auton huollot menee myös käyttörahoista, auto sen verran uusi, ettei yllättäviä menoja siitä tule, huollot on tiedossa hyvin etukäteen. Meillä on säästössä 2000 euroa.

Vierailija
26/28 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pari tonnia säästössä, mutta ei se mitään puskurirahaa ole, vaan säästetään jätevesien käsittelyjärjestelmään, mikä se nyt sitten tulee olemaankaan. Jos pitää ostaa pesukone, ostetaan luottokortilla tai ihan rahalla. Isommat ostokset on tarvittaessa ostettu osamaksulla. Kerran jouduttiin ottamaan kulutusluottoa, kun ostettiin auto. Vakuutukset on kunnossa, kyllä mä näen sen tärkeämpänä asiana kuin mitkään puskurirahastot. Mistä sitä nyt pienituloiset ihmiset edes säästää mitään valtavia puskurirahastoja?

Vierailija
27/28 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin niin onnellinen jos olis vaik 1000€, mut ei... kaikki menee, eikä riitäkään.

Vierailija
28/28 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

elän yksin, minulla on nettotulot n 2500 e/kk, pidän kahden kk nettotulon verran puskuria, kerran jouduin tilanteeseen jolloin koko summa meni. olen saanut pikkuhiljaa puskuritilini taas tavoitesummaan.