Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömät tai vasta työllistyneet

Vierailija
22.08.2013 |

Kauan olette olleet työttöminä? Tai olitte? Mikä ala? Koulutus? Paikkakunta?

Alkaa usko loppua tämän asian kanssa :(
Määräaikaisesta suhteesta jäin työttömäksi, varmaan 100 hakemusta laittanut, 2 haastattelua, kumpaakaan en saanut. Työttömänä pk-seudulla nyt 7kk. Koulutukselta olen KTM, mutta työkokemusta löytyy monelta eri alalta

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut keväästä työtön. En ole laittanut yhtään hakemusta minnekään kun aloitan kuukauden päästä opiskelun uuteen ammattiin.

Vierailija
2/13 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin tammikuussa työttömäksi ja maaliskuussa työllistyin.

Olen ammatiltani autonkuljettaja ja koulutuksena autonkuljettajan perustutkinto.

Kaakkois-Suomessa suurehko paikkakunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin toukokuussa 2012 kulttuurialalle, asun Helsingissä. Aloitin työnhaun jo tammikuussa 2012. Nyt on elokuu 2013 ja lähetin tänään taas kaksi työhakemusta.

Olin aluksi tyhmä ja hain oman alan töitä. Sitten tajusin, etten niitä tule saamaan. Hain sen jälkeen edes vähän sinne päin liippaavia töitä. Sitten jo ihan muita. Ja nyt olen siinä tilanteessa, että lähtisin mihin tahansa työhön, josta maksettaisiin bruttona 1500 euroa ja työ olisi vakituinen. Oli se sitten viemärien puhtaaksi nuolemista tai ihan mitä vaan.

Vierailija
4/13 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haen myös ihan muitakin töitä kuin oman alani. Työkokemusta kuitenkin on muustakin, eli pystyn hakemaan muitakin töitä.

AP

Vierailija
5/13 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 12:02"]

Valmistuin toukokuussa 2012 kulttuurialalle, asun Helsingissä. Aloitin työnhaun jo tammikuussa 2012. Nyt on elokuu 2013 ja lähetin tänään taas kaksi työhakemusta.

Olin aluksi tyhmä ja hain oman alan töitä. Sitten tajusin, etten niitä tule saamaan. Hain sen jälkeen edes vähän sinne päin liippaavia töitä. Sitten jo ihan muita. Ja nyt olen siinä tilanteessa, että lähtisin mihin tahansa työhön, josta maksettaisiin bruttona 1500 euroa ja työ olisi vakituinen. Oli se sitten viemärien puhtaaksi nuolemista tai ihan mitä vaan.

[/quote]

Miksi et kouluttautuisi lähihoitajaksi, jos oikeasti haluat varman duunin? Siinä voisit ehkä soveltaa työpaikasta riippuen myös aiempaa koulutustasi?

Kaverini aloitti vuosi sitten koulutuksen, ja hänelle on pelkkien harjoitteluiden perusteella tarjottu jo kahta vakiduunia. Tällä hetkellä opiskelee loppuun ja tekee duunia samalla.

Vierailija
6/13 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työttömänä kohta puolitoista vuotta, tällä kertaa. Paikkakunta Kokkola. Täällä on yli 2000 työtöntä + kotiäidit ja opiskelijat  ym. jotka myös kärkkyy samoja työpaikkoja. Mollin sivuilla on suurinpiirtein 60 työpaikkaa avoinna, lähinnä aloille joille pitää olla sen alan koulutus, joten aika vähän on paikkoja joita minä voin edes hakea, pari hakemusta laitoin viime viikolla, ei ole mitään kuulunut vielä. Muutama vuosi sitten tänne avattiin H&M, ja sinne otettiin, olisko korkeintaan 10 myyjää, hakemuksia tuli yli tuhat. Nyt avataan uusi K-Supermarket, sinne haettiin yhteensä 20 myyjää, osa-aikaisia ja vakituisiakin. Saapa nähdä kuinka paljon ovat saaneet hakemuksia, varmasti tulee paljon maakunnistakin, ja myös nyt jo töissä jossain olevatkin hakee, luulen että saavat jopa 1500-2000 hakemusta, ei varmaan jaksa kukaan edes lukea kaikkia.

Vierailija
7/13 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vielä varmempi on sairaanhoitaja. Ainakin meillä on niistä vieläkin huutavampi pula kuin lähäreistä. Itse olen molemmat opinnot suorittanut.

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 12:08"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 12:02"]

[/quote]

Miksi et kouluttautuisi lähihoitajaksi, jos oikeasti haluat varman duunin? Siinä voisit ehkä soveltaa työpaikasta riippuen myös aiempaa koulutustasi?

Kaverini aloitti vuosi sitten koulutuksen, ja hänelle on pelkkien harjoitteluiden perusteella tarjottu jo kahta vakiduunia. Tällä hetkellä opiskelee loppuun ja tekee duunia samalla.

[/quote]

Vierailija
8/13 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"miksi et kouluttautuisi lähihoitajaksi?" Miksi et itse kouluttautuisi siistijäksi? Urologina loisit myös varman ja hyväpalkkaisen uran, miksi et kokeilisi sitä!

Vierailija
9/13 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 12:22"]

"miksi et kouluttautuisi lähihoitajaksi?" Miksi et itse kouluttautuisi siistijäksi? Urologina loisit myös varman ja hyväpalkkaisen uran, miksi et kokeilisi sitä!

[/quote]

Niinpä niin. Kyllähän töitä pääsee tekemään mutta kunnon palkka, siitä meinaa olla pulaa.

Vierailija
10/13 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin, et kumpi on "huonompi" työnhakija: 34v lapseton nainen vai 34v 3 lapsen äiti? Jos sama koulutus ja työkokemus...

Vierailija
11/13 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös KTM, valmistuin helmikuussa, määräaikainen työsuhde alkoi vuoden 2012 puolella ja tehtävä vakinaistettiin eli toistaiseksi voimassaoleva tytösopimus kirjoitettiin kesäkuun alussa. Oman alan töitä. Pieni paikkakunta alle 100 km Helsingistä.

Vierailija
12/13 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten varmistaa, että parhaat pääsee kentälle asti? Läpi sen ankaran seulan, jonka me olemme osaamisen tunnistamista varten kehittäneet? Ensimmäinen etappi on hakemus. Monet hakemuksista muistuttavat toisiaan, eikä siinä sinänsä ole mitään pahaa. Suurin osa ihmisistä muistuttaa toisiaan muutenkin. Osa hakemuksista erottuu kuitenkin erityisellä tavalla kilpailijoistaan. Tässä muutama persoonallinen tuulahdus. Vapaa osio nettihakemuksessa on sitä varten, että siinä pääsee näyttämään persoonansa parhaat puolet ja ilmaisutaitonsa erityisyydet.

Hakemus 1

”Pienestä pitäen on tullut purettua laitteet kelloradiosta tietokoneeseen osiksi, koska olen tahtonut tietää miten ne toimivat. Tämä mielenkiinto ei ole vieläkään kerinnyt katoamaan, vaikkakin nykyään tulee purettua laitteet vain tarpeen vaatiessa. Työpaikkailmoitustanne lukiessa huomasin kuitenkin, ettei kiinnostukseni välttämättä ole ollut hukkaan heitettyä. Ostan elektroniikkaa tiedostaen miksi ja mihin sitä kulloinkin tarvitsen. Nämä ovat mielestäni tärkeimpiä asioita pitää mielessä palvellessa asiakasta jolle laitteet eivät ole yhtä tuttuja kuin itselleni. Miksi ostaa kuorma-auto, jos hommaan riittää kottikärryt?”

Hakemus 2
”Olen kesällä 18 vuotta täyttävä kilparatsastaja Suomen makeimmasta kaupungista Karkkilasta. Kilparatsastuksen lisäksi olen harrastanut modernia tanssia ja esiintynyt sekä kilpaillutkin siinä. Rakastan yleisöstä tulevaa energiaa ja olen hyvä esiintymään myös yksin ison joukon edessä”.

Hakemus 3

”Sattuipa syöttinne osumaan 25-vuotiaan tradenomiopiskelijan silmiin. Päätin siis lähteä kokeilemaan tuuriani, sen verran kiinnostavalta kyllä vaikutti saalis! Olen viimeiset vajaa kolme vuotta viettänyt huonekalualalla myyden mummoille ja muille sänkyjä sekä muita huonekaluja – ominaisuuksilla, joita he eivät edes itse tienneet tarvitsevansa. Mieluummin tekisin samaa työtä jonkin sellaisen asian parissa, joka sattuisi kiinnostamaan vapaa-ajalla. Myymisestä satun pitämään joka tapauksessa, pärjään siinä mielestäni hyvin. Sen olen huomannut viime vuosina, että haasteena tosin kaipaisin uutta ilmapiiriä ja uusia asioita myytäviksi. Koen itseni varsin sosiaaliseksi ja helposti lähestyttäväksi persoonaksi, uusia asioita omaksun kuin peto, uusien alojen tuotetietoutta opettelen myös erittäin mielelläni.”

Hakemus 4

”Minun nimeni on Esko Esimerkki. Olen 20-vuotias tekniikan keskellä kasvanut nuori mies. Aina dubloista legoihin ja niistä eteenpäin amigan kautta PC:hen on tekniikka kiinnostanut minua. Suoritan tällä hetkellä varusmiespalvelustani huhtikuuhun asti. Armeijan olisi voinut kuvitella erottavan minut tekniikasta, mutta pieleen meni. Suoritan asepalvelustani Maanpuolustuskorkeakoulun Teknillisen Kehittämiskeskuksen tarjoamissa erityistehtävissä.”

Hakemus 5
”Mukavia uutisia! Tämä ei ole hakemus, tämä on tarjous. Tarjous raudanlujasta asenteesta ja intohimosta myyntityötä kohtaan. Kuitenkin ennen kaikkea tarjous siitä, että asiat tulee tehtyä. Työ vaatii aina näköisensä tekijän. Tarmokkaan ja sinnikkään, joka ymmärtää, että ilman myyntiä ei ole tulosta. Tämän lisäksi tarvitaan tietenkin näkemystä, kokemusta, repullinen hyvää fiilistä ja palavaa halua. Jokainen päivä on erilainen ja toisinaan kohtaa haastavia tilanteita. Erilaisia asiakkaita tulee jatkuvalla syötöllä. Tähän kaikkeen kuuluva pieni stressi on vain tervettä ja maalaisjärki hoitaa loput. Olen hankkinut työkokemusta erilaisilta aloilta eikä myyntityö ole vierasta. Olen erittäin nopea oppimaan ja opittavaahan onneksi löytyy. Tylsäähän elämä muuten olisi? Tehdäänkö kaupat?”

http://www.xpression.fi/blogi/rekryboksin-parhaat-poiminnat

Vierailija
13/13 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan twitterissä ja facessa. Olethan soittanut kaikkiin henkilöstöpalveluyrityksiin. Oletko lähettänyt suoraan mielenkiintoisiin yrityksiin hakemuksia ja soittanut perään?

Jos sata hakemusta ei vielä tuo tulosta, vaihda taktiikkaa! Tyhmäähän se on hakata samaan seinään päätänsä!