Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Blogien suosion kirot

Vierailija
22.08.2013 |

[/quote]

Harkitsee uusimmassa postauksessaan lopettavansa blogin, oletteko tyytyväisiä?

tämä on niin nähty kuvio: ensin bloggaaja pohtii postauksessa blogin lopettamista ja saamaansa kritiikkiä, sitten kommenttiboksi täytyy tsemppausviesteistä, joissa ylistetään bloggaajaa ja sitten lopulta bloggaaja tekee sen päätöksen, ettei voi tuottaa pettymystä rakkaille lukijoilleen - ja jatkaa bloggausta.

Sama kuvio on toistunut niin monen blogin kanssa jo.

Tosin nyt kun kirjoitan tämän niin ehkä seuraava lopettaja ei voikaan tehdä niin vaan lopettaa ihan oikeasti?

[/quote]

Joo. Tähän on olemassa kaava:

1. Henkilö aloittaa blogin, jota lukevat samanmieliset.

2. Blogista tulee suosittu.

3. Blogiin alkaa tulla ilkeämielisiäkin viestejä.

4. Blogi linkitetään av:lle, jossa av:n korppikotkat haukkuvat kilvan blogia lyttyyn.

5. Bloggaaja kirjoittaa itku kurkussa postauksen siitä, "kuinka ilkeitä ihmiset ovat" ja saa lukijoiltaan myötätuntoa. Väläytetään kateuskortti ja pohditaan, pitäisikö blogi lopettaa tai sitten vatvotaan pitkät pätkät sitä, kuinka ilkeitä ihmiset voivat olla.

Myös blogia haukkuvat tyytyvät usein samanlaisiin perusteluihin, bloggaajan "tyyli on kauhea", bloggaaja on "nolo ja aiheuttaa myötähäpeää" tai bloggaaja "on ylimielinen ja ylpeä", ehkä myös "pröystäilevä" ja "kuvittelee liikoja itsestään" tai sitten bloggaaja on "tylsä ja persoonaton", "materialisti". Jos siis jotain edellisistä ei ole haukkuviestiketjuissa käytetty, niin on kyllä hämmästyttävä ketju.:)

Ymmärrän itse, että jokaista bloggaajaa sattuu henkilökohtaisesti vuorollaan anonyymi haukkuminen mutta jos blogilla on satoja tai tuhansia lukijoita niin omasta mielestäni se ainakin tarkoittaa, että mukana on henkilöitä, jotka eivät symppaa bloggaajaa, joiden mielestä kaikki mitä bloggaaja tekee on väärin. Sen lisäksi on myös aidosti sekoboltseja kommentoijia.

6. Bloggaaja jatkaa blogiaan mutta jatkossakin on postauksia, joissa bloggaaja valittelee sitä, kuinka hänen pitää toimia likasankona. Nyyh, nyyh.

En ole vielä ainuttakaan kauneus/muotiblogia nähnyt, jolle ei olisi käynyt näin kun suosio on kasvanut. Vai oletteko te?

Ja en, en vietä aikaani haukkuen näitä blogeja. Tämä oli vain havaintoni aiheesta.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 11:31"]

Minun mielestäni paras tapa olisi vain antaa olla. Tuollaiset avautumispostaukset kuinka mua nyt kiusataan eivät ole kannattavia, kiusaajat saavat vain lisää vettä myllyyn. Esimerkiksi Pipsahan ei tällaisia postauksia tee vaikka taatusti tietää mitä hänestä kirjoitetaan. Tosin eipä ole sekään hiljentänyt vauhtia.

[/quote]

Totta. Täytyy kyllä antaa pisteet Pipsalle, hänen suhtautumisensa negatiiviseen palautteeseen on kyllä ammattimaisinta.:)

Ja Pipsan kommenttiboksin kommentit vasta hauskaa luettavaa ovatkin, Pipsa suhtautuu itse aika rennosti kaikkeen nillitykseen, juuri "kaikkia ei voi miellyttää" -asenteella ja nillittäjät tarjoavat huvittavine nillityksineen viihdettä, joka taso nousee aivan omiin sfääreihinsä.:D

[/quote]Ihan totta. Olenkin saanut monet naurut lukiessani noiden muutamien anolukijoiden nillitystä. Harmi että se nyt loppui mutta ymmärrän kyllä. Mutta muitakin bloggaajia suosittelisin ottamaan oppia Pipsasta. Siis että antaa vain nillityksien mennä toisesta korvasta ulos eikä reagoi sen enempää. Tosin olen miettinyt että hakevatko ne bloggaajat vain tuolla tavalla kävijöitä sivustolleen?

Vierailija
22/22 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 11:31"]

Minun mielestäni paras tapa olisi vain antaa olla. Tuollaiset avautumispostaukset kuinka mua nyt kiusataan eivät ole kannattavia, kiusaajat saavat vain lisää vettä myllyyn. Esimerkiksi Pipsahan ei tällaisia postauksia tee vaikka taatusti tietää mitä hänestä kirjoitetaan. Tosin eipä ole sekään hiljentänyt vauhtia.

[/quote]

Totta. Täytyy kyllä antaa pisteet Pipsalle, hänen suhtautumisensa negatiiviseen palautteeseen on kyllä ammattimaisinta.:)

Ja Pipsan kommenttiboksin kommentit vasta hauskaa luettavaa ovatkin, Pipsa suhtautuu itse aika rennosti kaikkeen nillitykseen, juuri "kaikkia ei voi miellyttää" -asenteella ja nillittäjät tarjoavat huvittavine nillityksineen viihdettä, joka taso nousee aivan omiin sfääreihinsä.:D

[/quote]

Pipsa on kyllä hyvä, ja hän saattaa olla sellainen ettei oikeastikaan välitä niistä sen enempää. Itse noudatan ulospäin aika pipsamaista linjaa, mutta olen sisältä herkkis eli jopa itkeskelen niitä kommentteja joskus... Mutta ei auta näyttää ilkiöille että heillä on valta niin paljon satuttaa tai ilkeily kiihtyy, tämä on jo koulukiusattuna opittu juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän