Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaveri/äiti valehtelee, vai uskoisitko tähän tarinaan?

Vierailija
16.08.2020 |

Tytön kaveri lainasi tytöltä kahtaa lelua. Ei kuitenkaan koskaan palauttanut niitä. Tai palautti, mutta vain pienet osat jotka leluun kuului, itse leluja ei palauttanut. Ensin syynä oli että lelut hävisi, mutta etsivät niitä kovasti. Sitten sanottiin, että ei voida palauttaa koronan takia. Sen jälkeen sanottiin, että lelut oli äidin laukussa, mutta niitä ei sieltä enää löydy. Lopulta tytön kaverin äiti sanoi, että harmi juttu, mutta lelut tippui pyöräajelulla taskusta tielle.

Uskoisitko selityksiin? Itse luulen, että pitivät lelut itsellään tai äiti myi ne eteenpäin.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa lasta olen kieltänyt lainaamasta leluja tai mitään muutakaan kavereille ja olen se ilkeä äiti, joka ratsaa lapsen kavereitten laukut ennen kotiinlähtöä. Yksi kaveri varasti barbinvaatteita ja väitti, että tyttöni oli ne antanut ja minä ilmoitin, että vaikea uskoa, kun ne eivät edes ole tyttöni omia. Siinä piti sitten 7v:n kanssa eteisessä käydä kiivasta keskustelua siitä, kenen ne ovat ja saako niitä ottaa. Sille tytölle tuli porttikielto ja äitinsä ihmetteli, että miksi heidän Eevi ei pääse enää meillä käymään, kun Eevi niin haluaisi leikkimään ihanilla nukenvaatteilla. Vastasin, että meillä on kotona omat säännöt eikä ne taida olla Eeville ihan sopivat.

Vierailija
22/27 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lollit on kalliita ja pieniä keräilytavaroita, joita lapset "hukkaa" ja äidit jälleenmyy kirppiksillä ja torissa. Tiedän itsekin näitä "lainailu"tapauksia. Ärsyttävää, miten alhaista ihmisten toiminta voi olla. Tää on ehdottomasti niitä "en olis halunnut tietää, että ihmiset on näin typeriä olentoja" -ilmiöitä.

Mun lapsuudessa tavanomaista oli "vaihtelu". Eli joku rajaton kovis otti arvokkaampia leluja ja antoi "vaihdossa" tilalle jotakin krääsää tai roskaa. Vanhemmat saattoivat vielä rohkaista luomaan näitä kivoja vaihtosuhteita. Joopa joo.

Ollaan itse pidetty tiukka linja, että lapsi ei lainaa eikä vaihda mitään itselleen vähääkään tärkeää, ellei tää toinen perhe ole meidän hyviä tuttuja. Ei yleensä silloinkaan.

Mitä tulee noihin sääliviin kommentteihin "voii, onkohan varkaan perheellä asiat ihan hyvin, ovatko köyhiä tai onko mt-ongelmia", niin voin kertoa, että ihan tasapainoinen ja vakavarainen oli mm. eräs perhe, jonka lapset pöllivät systemaattisesti tietynlaista kamaa päiväkodin tiloista. Seuraavana päivänä saattoi heidän tyttö tulla päiväkotiin toiselta eilen pöllitty mekko päällään. Samoin lelupäivänä lapsilla saattoi olla pöllittyjä leluja muka ominaan. Nimikointi vain sutattu yli. Selitykset oli "tää vain löytyi jostain ja otettiin käyttöön" sekä "pitäisitte huolta kamoistanne, niin tällaista ei sattuisi". Ei ihmiset välttämättä ole köyhiä hulluja. Ne voi olla ihan vain rajattomia euroopanomistajia, jotka katsovat kaiken kuuluvan heille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, lainata ei kannata kellekään kaverille, ei missään nimessä ainakaan sellaiselle, jolla muutenkin ollut tapana pyytää omaksi (!) toisen tavaroita. Sellaisella on jo lainaksi pyytäessään taka-ajatuksena, ettei edes aio palauttaa "lainaa", vaan omii sen itselleen.

Vierailija
24/27 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiijjä,

Vierailija
25/27 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän siinä mitään. Ostavat uudet tilalle.

Vierailija
26/27 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et saa korvausta. Opiksi.

No en nyt niin sitä korvaustakaan enää välttämättä haluaisi. Haluaisin vaan kuulla totuuden. Ap

Mitä sinä sillä tekisit? Anteeksi että olen patologinen valehtelija ja tartuttanut sen lapseenikin?

Mitä sitten sanoisit?

Totuus ei aina ole VAAN totuus. Se voi olla niin vaativa ja kivulias asia, että ihminen vaikka tappaa mieluummin kuin tunnustaa faktat itselleen. Saati sitten muille.

Ja sinä jostain syystä haluat sen silti kuulla? Mitä sinä siitä saat?

Vierailija
27/27 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön kaverin äiti on nyt luvannut ostaa uudet tilalle ja postittaa ne. Tytön puolesta toivon, että lähettää. Lolleista kun on kyse, niin samojahan sieltä ei enää tule, varsinkaan kun toinen oli harvinainen, mutta tyttö on kyllä tyytyväinen kun saa korvaavat lelut tilalle.

Väitti kuitenkin, että me olemme valehdelleet kaikki nuo heidän selityksensä. Tällä kertaa sanoi lelujen tippuneen laukustaan tielle. Mutta sanoi kuitenkin, että häviäminen oli hänen omaa syytään, eikä lapsensa. Olen kuullut kuinka surullinen hänen oma tyttönsä on, kun tyttöni on kysellyt onko lolleja löytynyt. Ei hän tiedä missä ne ovat ja saattaa luulla, että on hänen syytään lelujen häviäminen. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi