Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osapäivä vai 10 hoitopäivää

Vierailija
22.08.2013 |

Olen jäämässä äitiyslomalle ja vanhempi lapsi on päiväkodissa. Paikka on ihana ja lapsella paljon hyviä ystäviä siellä joten en raaskisi häntä kokonaan sieltä pois ottaa. Nyt mietinkin että kumpi jatkossa lapsen kannalta parempi vaihtoehto : 5 tunnin hoitopäivät vai 10 kokopäivää kuukaudessa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu monen mielestä kotihoito olis ainoa vaihtoehto mutta tässä tapauksessa ei! Lähinnä koko päivä tarkoittais sitä että mies vie aamupalalle ja minä hakisin noin kolmen aikaan..

Vierailija
2/4 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun vai lapsen kannalta parempi?

Lapselle 5 tunnin päivä on paljon inhimillisempi. Toisaalta sulle on paljon helpompaa jos lasta pitää kuskata ja hakea hoidosta vain kymmenenä päivänä kuukaudessa. Ja jos lapsi on silloin hoidossa 10 tuntia päivässä ehdit tehdä vaikka mitä 'vapaapäiväsi' aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annas kun arvaan av:n yleisen mielipiteen: ei kumpikaan vaihtoehto, vaan kotihoito. Missä tietysti olisi omat hyvät puolensa. Mutta jos noista pitäisi valita, niin 10 x 8h päivät. Kokonaisena päivänä lapsikin pääsee paremmin mukaan päiväkodin rytmiin, puolipäiväiset ovat aina vähän sellaisia ajelehtijoita. Minä en usko, että lapsen silmin 5h päivä olisi "inhimillisempi", lapsi ajattelee vain jäävänsä paitsi jostain kivasta mitä muut alkavat seuraavaksi tehdä tai ovat juuri tehneet.

Vierailija
4/4 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tomii hyvin 2x7h. Yksi syy on tähän vauvan rytmi, eli päiväunet n.11.30-14, jolloin olisi hankala hakea klo 13. Nyt haen pk:n välipalan jälkeen (ja mies vie aamulla töihin mennessään).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme