Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmannelle lapselle nimi

22.08.2013 |

Laskettu aika on reilun kk:n päästä ja tyttöä on meille kovasti lupailtu. Meillä ennestään poika ja tyttö, joilla kummallakin nelikirjaiminen luontonimi/merkitysnimi kutsumanimenä ja kaksi muutakin nimeä ovat merkitysnimiä. Itse olen ihastunut nimeen Sävy ja sopisi hyvin veljen ja siskon nimeen. Mitä muita saman tyylisiä nimiä olisi. Vanamo on myös ollut mielessä, mutta kolmanneksi nimeksi. Kovasti etsinnässä on ollut nelikirjaiminen kaunis, harvinaisempi luontonimi. Sade  mielestäni muuten kaunis, mutta  nimen taivutus ja tuo d-kirjain häiritsevät.

Kommentit (8)

1/8 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, aivan ihanalta kuulostaa tuo Sävy! Sade on myös ihana, mutta vierastan itsekin tuota taivutusta. Tuo neljä kirjainta rajoittaa aika paljon, mutta yritetään jotain. En tarkistellut, kuinka harvinaisia nuo ovat, enkä kaikista tiedä, ovatko enemmän käytössä tytöillä vai pojilla.

Usva

Ilta

Aamu

Luna

Iris

Mesi

Kide (vähän sama ongelma kuin nimessä Sade)

Lila

Runo

Puro

Ilma

Kesä

Kajo

Tuli

Havu

Nova

Ääh, en millään näin äkkiseltään keksi enempää. Ehkä niitä myöhemmin pulpahtelee lisää. Kaipaatteko siis ideoita muihinkin kuin ensimmäiseen nimeen? Olisi kiva kuulla jotain kommenttia siitä menikö yhtään oikeaan suuntaan :)

2/8 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvi:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/8 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

kiitokset ehdotuksista. Aikalailla tuossa listalla löytyy samaa nimeä kuin mitä omallakin listalla. Ensimmäisenä komeileekin meidän tytön nimi eli Usva pois laskuista, koska on jo meillä käytössä samoiten Aamu nimi on meillä käytössä. Mesi on ollut yksi varteenotettava vaihtoehto myös.Pojalle olin miettinyt Valoa, sekä listalla olleita Kajoa tai Runoa. Runon miellän enemmän pojan nimeksi kun yhden pienen Runo nimisen pojan tiedän. Samoiten Havu taitaa olla pojan nimi, tai itse miellän ainakin pojalle. Kide ja Ilma ovat myöskin omalla listalla olleet ja tuo Ilma ollut suuressakin harkinnassa. Sitä mietittiin jo ensimmäiselle tytölle :D Tuo neljä kirjainta ei ole mikään pakollinen, saa ehdottaa pidempiäkin nimiä. Kaisla ollut myös yksi oma suosikki. Suvi nimi ei tule kyseeseen, koska tunnen ihmisen joka on pilannut muuten kauniin nimen käytöksellään. Samoin perustein Tuuli nimi on pois laskuista. Saa ehdottaa myöskin toista ja kolmatta nimeä. Vanamo on kyllä vahvoilla kolmanneksi nimeksi. Muilla lapsilla kolmannet nimet ovat A:lla alkavia kolmetavuisia merkitysnimiä, joten jos mielessä on jokin kaunis A alkuinen pidempi merkitysnimi niitä saa myöskin ehdottaa :D

4/8 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että kommentoit! Jos tuo neljä kirjainta ei ole pakollinen, taidan ehdotella uudestaan vähän pidempiä nimiä :)

Taika

Tiuku

Louna

Lintu

Lumme

Kuura

Keiju

Kaste

Vilja

Pilvi

Kielo

Pihka

Minkä mittaiset toiset nimet vanhemmilla lapsilla on? Jos kaksitavuiset, noita ensimmäiseksi nimeksi ehdotettuja voisi käyttää myös toisena nimenä. Niitä A:llä alkavia pitkiä merkitysnimiä, joita itse voisin käyttää, ovat Aurora ja Aurinko. Lisäksi Aprikoosi, Appelsiini ja Atsalea, mutten itse pidä noista niin paljon. Mutta Vanamo on kyllä ihana :)

5/8 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Louna ja Kaste ovat kyllä ihania. Leikkipuistossa tuli myös eilen vastaan Tuisku niminen tyttö, joka ihastutti itseäni. Ehkä nimenä kuitenkin turhan sukupuolineutraali omaan makuuni ja mieleen tulee myös antti tuisku :D Vanhempien lasten kolmannet nimet ovat Akseli ja Aurora. Toiset nimet ovat kaksitavuiset merkitysnimet. Yksi päivä pohdin tässä sellaista nimeä kuin Hete joka tarkoittaa jonkinlaista suota, mutta nimirekisteristä ei tuollaista nimeä sitten löytynytkään. Itsellä yhä Sävy on suurin suosikki, mies ei vaan siihen lämpeä kuten ei mihinkään muuhunkaan mitä hänelle ehdotan :) Siksi yritän löytää jotain yhtä ihanaa vaihtoehtoa kuin Sävy johon saisin miehenkin lämpenemään...

6/8 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö tuli ja on edetty siihen pisteeseen, että ristiäiset olisivat ensi lauantaina ja nimi yhäkin etsinnässä. Miehelle ei kelpaa mikään nimi mitä ehdotan ja miehen ehdotus on Ulpu tai Sara joihin en taas itse lämpene yhtään. Olemme täysin jumissa nimiasiassa. Itsellä yhä päällimmäisenä on Sävy, Sade ja Ruska nimet, mutta eivät miehelle käy. Olemme aivan jumissa nimen kanssa ja parin päivän päästä pitäisi nimi ilmoittaa. Sukunimi on ihan suomalainen, mutta todella erikoinen ja sisältää ä-kirjaimen, eikä lopu nen. Kaivataan nimeä joka sopisi vanhempien lasten nimeen ja jossa olisi mieluiten samoja kirjaimia kuin Pyryssä ja Usvassa. Luonto tai merkitysnimi. Äänteellisesti kaunis. Myös muita nimiä saa ehdotella. Apua kaivataan!

7/8 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuli lapselle nimeksi ? :)

8/8 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tuli mieleen Aava, Pilvi, Halla, Lumi ja Viima

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme