Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko uupunut vai mistä on kyse ? :/

Vierailija
21.08.2013 |

Tätä jatkunut nyt pari kuukautta, olen koko ajan todella väsynyt, en jaksa mitään, saan just ja just tehtyä pakolliset jutut kotona ja hoidettua lapsen, joka aamu suunnittelen että okei lähetään ulkoilemaan ja ostoksille lounaan jälkeen jne mutta jään vain makaamaan sohvalle ja odotan että lapsi menää päikkäreille että saan nukkua :/ en vaan yksinkertaisesti jaksa. Menetän hermoni myös todella helposti 1v lapseen :( löydän kyllä päivittäin ilon ja naurun aiheita joten en nyt usko että masennus kyseessä, mutta jtn silti , ja säälittää kauheesti lapsi kun HALUAISIN ulkoilla paljon ja tehdä kaikkea hänen kanssa mutta energiaa ei löydy. 

Mistä voi johtua ja mitä asialle tehdä? 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävä uni ja ravitseva ruoka ovat kyllä jaksamisen kannalta tärkeitä. Käy kuitenkin kilpirauhaskokeessa. Raskauden ja synnytyksen jälkeen se joillakin oireilee.

Kokeiile pakottaa itsesi nukkumaan viikon verran 8 t yössä. Jos on vaikeaa mennä nukkumaan ajoissa, jätä päiväkahvi pois. Joillakin kofeiini haihtuu hitaasti elimistöstä ja haittaa luonnollisen unentarpeen tiedostamista.

Vierailija
2/6 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anemia? Kilpirauhasen vajaatoiminta? Masennus? Käy lääkärissä ja verikokeissa ja niillä tuloksilla sitten eteenpäin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anemiaa en usko sillä hemoglobiini on kyllä korkea. Mulla on suvussa kilpirauhasen vajaatoimintaa en tiedä voisko olla sitä... jotkut oireet viittaa, oikeestaan vaan tuo väsymys ja ärtyneisyys. En haluaisi ajatella että olen masentunut koska olen kyllä päivittäin iloinen kuten ennenkin vaan tuo väsymys ja saamattomuss oireina :/ 

Vierailija
4/6 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla masennusta! Etsi itsellesi keskusteluapua esim. Neuvolan kautta tai psyk.sairaanhoitajalta. Kannattaa! Itsekin löysin välillä pieniä ilonaiheita arjessa mutta silti oli masennusta. muutenkin kertomasi kuulostaa tutulta. Itsellä elämänlaatua kohensi keskustelu & lääkitys. vielä on matkaa siihen oikeaan minään. voimia sulle ja etsi itselle apua. se on lapsenkin etu. :) T: kahden pienen lapsen äiti jolla ahdistuneisuutta&masennusta

Vierailija
5/6 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutko riittävästi? Jos oletkin ihan vaan väsynyt, väsyneenä ei jaksa tehdä mitään kovin ihmeellistä. 

Vierailija
6/6 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis nukun n 6-7h päivittäin, tiedän sen olevan liian vähän minulle, tarvitsisin noin 8-9 h yleensä. On vaan niin vaikea mennä aikaisin sänkyyn kun lapsi on nukahtanut kun haluaisi istuskella rauhassa katsella tv tä jne. Sitten on toinenkin asia että syön aika huonosti, en monipuolisesti, hedelmiä hyvä jos yhden viikossa. Johtuisiko näistä myös..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä