Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko muka liian tungetteleva ex?

Vierailija
21.08.2013 |

En olisi uskonut täältä mielipiteitä kysyväni, mutta kuitenkin. Olemme lasteni isän kanssa eronneet 3 vuotta sitten. Eroomme ei liittynyt mitään suurta draamaa ja sovussa erottiin. Lapsiaan ex näkee usein, lapset siis asuvat luonani. Nyt kuitenkin ensimmäisen kerran eron jälkeen ex on alkanut seurustelemaan ja mitä lapsilta olen kuullut niin nainen on "ihan kiva". Olen itsekkin ollut onnellisessa suhteessa kaksi vuotta ja asumme mieheni kanssa yhdessä.

Ongelmat alkoivat viime jouluna. Exäni oli työkomennuksella ulkomailla, eikä siis tullut jouluksi Suomeen ollenkaan. Exäni vanhemmat kuitenkin kovasti halusivat nähdä lapsenlapsensa (tietenkin!) jouluna ja antaa lahjat. Menimme sitten lasten kanssa käymään exän vanhemmilla joulupäivänä ja exän sisko perheineen oli myös paikalla (tämä sisko on kuopuksemme sylikummi). Noh, exän nykyinen nainen kun sai tietää tästä sain haukkumispuheluita ja tekstiviestejä viikon verran. Yritän kuulemma änkeä itseäni takaisin sukuun jne.

Noh, tilanne tästä rauhottui, kunnes vanhempi lapsemme sai helmikuussa epilepsiakohtauksen (emme tienneet epilepsiasta ennen tätä) ja tietenkin soitin lasten isälle, enkä todellakaan katsonut kelloa, olihan meidän lapsemme ambulanssissa menossa sairaalaan, enkä tiennyt mikä on vialla. Tästäkin nainen sai hepulin, kun minulla ei kuulemma ole oikeutta soittaa keskellä yötä hänen miehelleen! Yritin kyllä selittää, että hänen miehensä on kuitenkin lasteni isä ja häntä kiinnostaa varmasti kyseinen asia. Ex siis ajoi sitten keskellä yötä sairaalaan ja siitä se riemu vissiin siinä taloudessa ratkesi.

Nyt uusin tapaus koskee kuopuksemme synttäreitä. Lähetin viestiä exälle, että aikooko hän tänä vuonna järjestää pojalle jotain kotonaan, vai tehdäänkö niin kuin muinakin vuosina, eli pyydän exän vanhemmat ja siskon tänne meille juhlimaan. Kuopus kun kuitenkin haluaa isovanhemmat ja kummit paikalle. Sanoin vielä viestissä, että ovat naisensa kanssa tietenkin myös tervetulleita juhlimaan. Ja taas puhelin soi ja nyt minulle huudettiin, että ylitän rajani ja teen tikusta asiaa vain saadakseni olla yhteydessä exääni.

Muutenkin tämä nainen on saanut ihme mustasukkaisuuskohtauksia, kun olen esim. kiittänyt exän siskoa hienosta lahjasta kummipojalleen tms. Kun yritän vain luikerrella takaisin keinolla millä hyvänsä. Näitä lievempiä esimerkkejä on paljon.

Olen monesti kertonut tälle naiselle, että olen onnellisessa suhteessa ja toivon heille pelkkää hyvää. Ja olen muistanut painottaa, että olen ainoastaan lapsiin liittyvissä asioissa yhteydessä jne. Mutta mikään ei auta. Exä on niin vässykkä näissä asioissa, että sieltä ei ole apua tulossa. Enkä siis todellakaan halua exääni takaisin, haluan vain että lapset saavat pitää isään tiiviisti yhteyttä ja että me voimme exän kanssa puhua kaikki lapsiin liittyvät asiat asiallisesti keskenämme niin kuin aikuisilla on tapana. Ja nykyistä miestäni ei todellakaan haittaa ollenkaan, kun tietää että en turhaan exälle soittele.

Olenko nyt kuitenkin rikkonut jotain rajoja ja onko jotain mitä voisin tehdä helpottaakseni tuon naisen oloa? Minun takia ei kannata oloaan todellakaan tuntea uhatuksi.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mun mielestäni ihan normaalilta... Helpottuisikohan naisen ero ihan van sinuun enemmän tutustumalla? Toisaalta kuulostaa sen verran sekopäiseltä että en tiedä, voiko mistään olla kauheasti apua...

Vierailija
2/11 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä nyxiä voi tulla tulevaisuudessa useampiakin...

Koeta kestää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole.

Jokainen normaali etävanhempi olisi iloinen siitä, että ex kuskaa lapsia juhlapyhinä omien vanhempien luokse. Jokainen normaali vanhempi haluaa, että hänelle ilmoitetaan ensimmäisestä epilepsiakohtauksesta. Jokainen normaali vanhempi haluaa, että lapsella on mukavat syntymäpäivät ja ymmärtää sen, että niitä juhlia pitää suunnitella. Jokainen normaali vanhempi on myös iloinen siitä, että ex osaa näyttää esimerkkiä kohteliaasta käytöksestä ja kiittää lasten sukulaisten antamista lahjoista.

Vierailija
4/11 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse ei olekaan asioista, vaan yhteydenpidon tiheydestä? Kuinka tiheästi exälle soittelet? Monta kertaa viikossa? 

Vierailija
5/11 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kyökkipsykologina sanoisin, että todellisuudessa tuo nainen on mustasukkainen lapsillenne. Mutta hänellä on sen verran järjenhiventä, ettei pura sitä lapsiin, joten purkaa sen sitten sinuun. Myös mututuntumani sanoo, että sinä olet mieluisampi miniä ex-miehesi suvulle, toki senkin takia, että on nuo lapset ja hän purkaa turhautumistaan tähän asiaan. 

Vierailija
6/11 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 jatkaa.

Älä selittele sille naiselle enää yhtään mitään. Soitat mitä soitat lasten isälle. lasten sukulaisille kertoisin oikein nyyhkien, että et saisi enää kiitellä lahjoista, lapset eivät saisi tuon naisen takia tulla jouluisin kylään jne.

Kaiken mitä hän sinulle urputtaa, kerrot miehen sukulaisille. Jos kerran lasten isä ei tuon vertaa välitä omiensa lasten hyvinvoinnista, että laittaisi tuollaiselle käytökselle stopin, niin ehköpä lasten isän sukulaiset saavat miehen ymmärtämään sen, että tuosta naisen tavasta on lapsille vain haittaa...

Vierailija
7/11 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi sille exällesi joku järkevämpi nainen ja tyrkkää syliin. Eipä taida muu auttaa kuin joko exäsi tekee selväksi että lasten asiat kuuluvat myös hänelle.

Saatko selville tietääkö exäsi sukulaiset näistä riehumisista? Ilman että menet itse kantelemaan. Voisi kummi ja isovanhemmat tehdä selväksi ettei tuo uusi nainen määräile heitä. Ja ehkä lievää painostusta exää kohtaan että joko eroaa tai pistää naisen ruotuun, siis noilta sukulaisilta.

Mitä jos lapset alkavat itse soittamaan isälleen noista synttäreistä ja muista ja kertovat ihan itse mitä haluavat? Tai sovit exäsi kanssa että tämä merkitsee kalenteriinsa milloin pitää noista asioista sinulta kysellä eli mies on se aloitteellinen noissa.

Ja toivotaan ettei tämä uusi nainen ala odottamaan exällesi lasta ennen kuin on rauhoittunut. 

Vierailija
8/11 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kuulostaa ihan hullun käytökseltä, aloittaja kuulostaa normaalilta aikuiselta mutta uusi nainen ei todellakaan. Ja mitä tulee nysvään exään, niin en ihmettele että ero on tullut. Mies voisi sanoa uutukaiselleen että jo on perkele!

Vierailija
9/11 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulimme asiasta nyt ap:n näkemyksen, uuden naisen näkemys asiasta olisi myös kiinnostava kuulla.

Vierailija
10/11 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 20:48"]

kuulimme asiasta nyt ap:n näkemyksen, uuden naisen näkemys asiasta olisi myös kiinnostava kuulla.

[/quote]Totta.

Mä olen ollut vähän tuollainen mustasukkainen nyksä.

Mua otti päähän, kun exä soitteli koko ajan vähän keksien tekosyitä. Yritti myös uida sinne miehen sukuun. Kritisoi koko ajan lasten oloa meillä. Kyttäsikin sen kun ehti.

Eron jälkeen sitten tapasin tämän exän, olikin toiminut juuri kuten ap kertoi toimineensa, tämä, nyt meidän molempien exä, vaan oli valehdellut ja liioitellut ja jättänyt kertomatta tiettyjä asioita, koska jotenkin nautti mun mustasukkaisuudesta ja siitä, että mulla ja nyksällä oli mahdollisimman huonot välit.

Noh, exän kanssa en ole tekemisissä, nyt vuosien jälkeen olen tuon exän kanssa hyvät ystävät ja nyt jo teinejä lapsiakin tapaan säännöllisesti.

Vierailija
11/11 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastailee:

En siis todellakaan tiedä miten tämä uusi nainen kokee tilanteen ja miksi on niin vihamielinen. En todellakaan soittele exälleni usein. Ainoastaan kun on oikeasti lapsiin liittyvää tärkeää asiaa tai ilmoitettavaa. Ja jos asiallani ei ole kiire (muistutan vaikka että isiviikonloppuna esikoisen futistreenit onkin kello 12, ei kello 13 tms.) niin laitan viestiä. Kuulumisia en soittele, enkä sellaisista asioista ilmoittele joista pojat voi itse kertoa.

En siis todellakaan myöskään ole uimassa miehen sukuun. He nyt kuitenkin ovat lapsilleni sukua ja tärkeitä ja totuin pitämään yhteyttä kun mies teki töitä ulkomailla, eikä lapsemme olisi muuten miehen sukua edes nähnyt. Tiedän kuinka tärkeitä nuo pienet ovat isovanhemmilleen ja kummeilleen, joten olisi kohtuutonta uuden naisen takia lopettaa yhteydenpito. Ja heihinkin olen yhteydessä ainoastaan lapsien takia.

Haluaisin todella tietää mikä tätä uutta naista kaihertaa, mutta järkevää keskusteluyhteyttä en ole saanut aikaiseksi.

Ymmärtäisin jos tosiaan tekisin tikusta asiaa, mutta viimeksi eilen laitoin viestiä exälleni ja kerroin että kuopuksella on edelleen ab-kuuri päällä ja laitan lääkkeet repun etutaskuun annostusohjeineen. Tuo ei mielestäni ollut turha asia, koska lapsien kerrottavaksi en tuollaista uskaltanut jättää, kun tiedon kulkeutuminen perille asti on välillä hiukan epävarmaa.