Älkää raahatko...
...niitä kirkuvia kakaroitanne kauppaan / kirjastoon / tms. päiväkotipäivän jälkeen, vaan viekää kotiin - ruokkikaa ja tulkaa ilman niitä sitten asioimaan. Parempi sekä kersoille että muille ihmisille. Sama pätee julkisiin kulkuneuvoihin...ei mikään vituta enempää kuin kuunnella kakaran huutoa ja katsoa kun pennun äiti vain toljottaa mistään välittämättä eteenpäin ayshire-lehmän katseella
Kommentit (12)
Niinpä! Jos mun äiti olisi tehnyt tuota minulle kun olin vauva, niin olisin tänään joku hermoheikko adhd-tapaus joka ei kestä normaalia elämää ja pieniäkään paineita, vaan jäisin sairaseläkkeelle käytöshäiriöiden takia jo 25-vuotiaana.
Onneksi olen tasapainoinen ja menestyvä aikuinen, joka käy täällä välillä vähän kytiksillä että miten muilla menee :)
[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 15:49"]
äiti vain toljottaa mistään välittämättä eteenpäin ayshire-lehmän katseella
[/quote] Se on muuten Ayrshire-lehmä
Olen minä joskus ollut humalassakin. Silti julkisilla paikoilla melskaavat humalaiset ärsyttävät. Jos tiedät lapsesi olevan nätisti, ota hänet mukaan kaikin mokomin. Mutta nälkää, väsymystä tai stressiä huutavat lapset on parempi viedä kotiin.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 18:21"]
Mä meen kuule minne vaan milloin haluan sun kielloista huolimatta.
[/quote]Tässä on oikeaa AV-mamman asennetta!
No kotiinhan me ollaan menossa, syömään ja lepäämään. Äitiäkin väsyttää, ei jaksa näön vuoksi yrittää hyssytellä lasta kun ei siitä ole apua siinä vaiheessa.
Kuule, se ois äkkiä lastensuojeluviranomaset kimpussa jos jättäisin kaksivuotiaan yksin kotiin, saatika jos jättäisin ruuat ostamatta sinun mielenrauhan vuoksi, ja lapsen ruokkimatta. Mitäpä jos itse kävisit kaupassa vaikka tunti ennen sulkemisaikaa, tai sitten silloin aamulla kun sielä on vain vanhoja mummoja ja pappoja.
Siis lapsi pitäisi viedä kotiin syömään ja lepäämään ennen bussimatkaa hoitopaikasta kotiin? Sori vaan mutta siinä tulee logistinen ongelma.
ei kannata viedä lasta kotiin. Riisua vaatteita ja sitten pukea niitä kauppaa varten taas päälle. Kyl se muuten menee vaan niin, että töistä viiden aikaan kaupan kautta kotiin syömään ja pikkukakkosta katsomaan.
Kasva sinäkin aikuiseksi ja hanki niitä omia lapsia enne kuin tuut tänne pätemään ;)
Ruokkiminen on helpompaa, ´kun on mennyt kotiin kaupan kautta. Usein se tehdään päiväkodista kotiin tultaessa, kuka jaksaa sahata edestakaisin?
Mutta sellaisen neuvon antaisin julkisissa matkaaville pienten lasten äideille: pitäkää juotavaa mukana, esim. pillimehu. Lapsilla tulee usein kuuma bussissa tai junassa, varsinkin päiväkotipäivän jälkeen (oltu jo pari tuntia ulkona ehkä) on varmasti jo jano ja nälkäkin.
Pillimehu ja/tai keksi voi pelastaa matkan ja samalla hermot. Opin tämän pillimehujutun omien lasteni kanssa, kun olivat pieniä. Eivät rääkyneet mehun saatuaan.
Mene muualle provoilemaan. Säkin oot ollut joskus kakara ja ilmeisesti aika paljon vieläkin.