Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos naapurin koira kävisi paskomassa pihallesi?

Vierailija
24.06.2013 |

Ei kertaluontoisesti vaan toistuvasti.

Koira on irti heidän pihassaan ja karkailee kun ei ole aitaa rakentaneet ja fifiä ei raaskista pitää kytkettynä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koira pihassa vapaana vain silloin kun olen itse siinä sen kanssa ja minulla on koiraani suora näköyhteys koko ajan. En jättäisi vapaana yksin pihaan kyllä. Naapurin ukko ei nykyisin tervehdi enää, onkohan jonkun koira käynyt vääntämässä tortut niiden pihaan ja me ollaan nyt pääepäiltyjä vai mikä mättää? Olisi tietysti KIVA jos kerrottaisi mikä vihannes sinne nenään on mennyt ja mistä syystä eikä nakeltaisi mielenosoituksellisesti niskoja. Mutta jos se suotta suuttuu niin lahjatta leppyy. Tai sama vaikkei leppyiskään, miehen kanssa lähinnä naureskellaan ohimentyämme sen jäätävälle mulkkaukselle (ennen siis vastasi tervehtimiseen, nykyisin ei joten ei sitä viitsi enää itsekään, mököttäkööt jos se helpottaa).

Vierailija
2/16 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olisin iloinen että koira käy pihallamme, olen aina iloinen kun ulkomailla joku ulkokoira joskus tulee. tykkään eläimistä. ja eihän se eläin tajua että ei saa kakata ulkonakin minne sattuu. ei se ole sen eläimen syytä. mutta tietysti jos pienet lapset niin on kiusallista. puhuisin naapurille. mutta ei sitä ainakaan saa epäillä eläintä kiusanteosta, eihän se tiedä että ulkona myös täytyy varoa minne menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, on se erilaista eri paikoissa. Itse en ehtis muuta kun vedellä palkokasvia hengitysteihin, jos elikoiden jöötistä pitäis hermoilla. Tontilla hiipii kissoja jos jonkinlaista, koiria harvakseltaan jos ei omia lasketa. Onpa naapurin poni ja possukin tuolta bongattu... Sorsat käy koristelemassa laituria harva se päivä, jäniksen papanoita on siellä sun täällä ja hirven ripulit kerran pihatiellä... Sade ne maaduttaa.

Vierailija
4/16 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

15, sulla vissiin vähän enemmänkin lääniä. Oot varmaan se Hyacint Bukéen sisko jolla on "tilaa ponille". Ja ap:lla varmaan sitten aika pienet ja tarkkaanvaalitut tilukset :D

No ymmärrän että ärsyttää, koiranpaska on kamalan hajuista ja omalla pihalla tuskin haluaa sellaiseen tallata. Meillä on koira, se on vapaana pihassa mutta aina vahdittuna, ei yksin, ei ole kertaakaan poistunut ominensa pihasta (paimenkoira jolla vahva vietti vahdata missä oma porukka on ja mitä tekee). Oma koiramme ei pasko siis meidän pihaan eikä muiden pihaan, se kun pääsee myös lenkille säännöllisesti.

Se minusta on ärsyttävintä että ihmiset luulevat koiran ulkoilutukseksi riittävän sen että se koira kököttää omassa pihassa päivät pitkät eikä lenkillä tarvitse käydä (= koira turhautuu ja keksii tekemistä, laajentelee reviiriä).

Vierailija
5/16 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 20:06"]Entäs jos se naapurin koira onkin naapurin kissa? "Mutta kun kissat on semmosia, ne kulkee vapaana, ei kissaa voi narussa pitää tai aitoja tehdä."[/quote]

Kaveri tappoi naapurin kissan kun sana ei mennyt perille. Sitten tiedusteluihin vastasi "nyt sitä ei enää ole näkynyt". Ihan oikein.

Vierailija
6/16 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua rasitti jo se, että naapurin mies kävi kusettamassa koiransa meidän postilaatikon luokse. pyysin häntä muutaman kerran ystävällisesti jättämään sen tekemättä, koska vaikka sitä ei näin kesällä näekään, se oli keväällä yhtä helvettiä, kun lumi suli, jäätyi, suli ja jäätyi taas. postilaatikolta meidän pihatiellemme asti oli noin 2 metriä kertaa 2 metriä kokoinen kusiluistinrata. ongelma ei loppunut, vaan mies käveli aina tuohon postilaatikoille koirineen ja pysähtyi siihen.

lopulta suutahdin niin, että, kun huomasin miehen koirineen taas postilaatikon luona, köytin oman koirani fleksiin kiinni, avasin ulko-oven ja sanoin koiralle, että "hyökkää, mene". koira juoksi sen fleksin kantaman verran ja pysähtyi onnessaan heiluttamaan häntää ja läähättämään minulle sitä, että oli ollut niin tottelevainen koira. naapuri taas näkyi painelevan koiriensa kanssa tuhatta ja sataa kotiaan kohti.

odotin, että asiasta tulee jotain noottia - naapuri kun on entinen poliisi - mutta mitään ei ole kuulunut, eikä kusilammikkoa enää muodostunut. mies kävelee tien toiselle puolelle, kun tulee tähän meidän kohdallemme.

Vierailija
7/16 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 19:55"]

Keräisin paskat johonkin rasiaan ja kaataisin ne naapurin oven eteen. Eiköhän viesti menisi pian perille.

[/quote]

hih :) just tänä keväänä mulla tuli mitta täyteen tuon asian kanssa, kun naapurin hurtta käy päivittäin pihallamme paskomassa. Kestettiin tätä aika pitkään, kunnes naapuri sanoi minulle että "jos näen kerrankin kissanne kuseksimassa meidän pihalla niin ammun sen" ja nauroi päälle. Me siis otettiin n. vuosi sitten kaksi kissaa. 

Sanoinpa sitten kolmelle muksulleni että ottakaapas lapiot ja kerätkää nuo kaikki koiran kasat tuohon vanhaan taapero kärryyn ja kipatkaa lasti naapurin pihalle. 

Ei oo koko kesänä se koira käyny täälä paskomassa ja elossa on molemmat kissamme :-) 

Vierailija
8/16 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräisin paskat johonkin rasiaan ja kaataisin ne naapurin oven eteen. Eiköhän viesti menisi pian perille.

Vierailija
9/16 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin asiasta asianomaisille suoraan, ja sanoisin että se ei vetele. Jos ei puhetta ymmärrettäisi, niin sitten ilmoittaisin siitä viranomaisille. En kirjoittaisi av:lle.

Vierailija
10/16 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomauttaisin asiasta, sen jälkeen alkaisin heittelemään kikkareita aidan yli takaisin heidän pihalleen. 

Vierailija
11/16 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli ei hyväntahtoinen ja useamman kertaa toistettu puhe auttaisi, kantaisin jätökset naapurin portaille.

-koiranomistaja minäkin

Vierailija
12/16 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin kuvia ja pyytäisin omistajaa hoitamaan läjät pois nopeasti. Kehtaisin hyvin mennä asiasta sanomaan, meillä kun ei ole omaa koiraa enkä haluaisi lastemme sotkevan itseään pmalla pihallamme. Omistaja voisi lähteä vaikka samaa matkaa kanssani pussien ja lapion kanssa niitä ottamaan tai jos silloin olisi kiirettä sanoisin, että tulen uudestaan ja tästä edespäinkin jos on tarvetta. Itse en skeidoihin koskisi.

Vierailija
13/16 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin naapurille että tulee siivoamaan jätökset pois. Lisäksi pyytäisin että pitävät koiransa kytkettynä ja/tai laittavat aitauksen tonttinsa ympärille.

Tekisin siis heti asialle jotain konkreettista. Jos ei tuo sanominen toisi toivottua tulosta alkaisin kuljettamaan paskat heidän ovensa taakse.

Vierailija
14/16 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin kertomassa. Miksi alkaa ketjussa epäasiallisuudet vilisemään? Ymmärtäisin jos omistaja ei välittäisi mutta luultavasti ei edes tiedä karkurin tekosista, saatte vaan välit tukkoon jos alat hölmöilemään asian kanssa heti kättelyssä.

Vierailija
15/16 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh.

Entäs jos se naapurin koira onkin naapurin kissa? "Mutta kun kissat on semmosia, ne kulkee vapaana, ei kissaa voi narussa pitää tai aitoja tehdä."

Mutta provohan tää onkin.

Vierailija
16/16 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on usein naapurin piskin liukumiinat pihalla. Eivät pidä koiriaan kiinni ja koira käy meidän pihalla asioimassa. Olen sanonut monta kertaa, vaan naapuria se vaan naurattelee, kun on niin siisti koira ettei omalle pihalleen pasko. Aina kun näen koiran, annan lähdöt sille, minkäs tuolle mahtaa.. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän