Miten olette työpaikallanne viettäneet Tyky-päivää?
Pitäisi keksiä 10 hengelle jotain kivaa. Rahaa ei saada kuin 20e/tyyppi, mutta voidaan tietty hiukan pistää itse lisää.
Kommentit (28)
käytiin syömässä, sitten katsomassa miesstripparia
ruokailu meni omasta pussista, strippari maksettiin tykyrahoilla :)
Hierontaa kaikille! Jotain rentouttavaa. Jokin ulkoilujuttu voisi olla myös kiva? Ei kuitenkaan mitään hikistä juttua, vaan sellaista rentoa yhdessäoloa.
Kauneushoitola, maisemaristeily, ravintolaruokailu, elämysliikunta, curling, melonta, tanssikurssi (Irlantilainen tai country). Onhan näitä ollut, enempää en muita. Ruokailu on ollut yleisin.
Tyhy-päiviähän ne ovat ainakin meillä. Ovat koko vuoden toiseksi stressaavimpia tapauksia, niiden ohi menevät vain kehityskeskustelut. Pitäisi olla työhyvinvointipäivä, niin aina keksitään jotain hirveää..... Kerropas Ap, mitä ideoita sulla on nyt päässäsi, niin sanon niistä oman mielipiteeni.
Ajetaan bussilla jonnekin ja sitten saa valita lähteekö kävelylle, hiihtämään vai rinteseen 3 tunniksi. Tämä siis entisellä työpaikalla. Laskettelua ei tuohon hintaan saa ja ei taida oikein vuodenaikakaan suosia jos nyt syksyllä pitää olla.
Ruoka on melkein jätettävä pois, jos jotain maksullista ohjelmaa on, vaikkka saisi ryhmäalennuksiakin. Varmaan jotain makkaranpaistoa jossain laavulla näin syksyllä. Keilaaminen+ruokailu taitaa olla aika yleistä, keilaus kun ei ryhmältä maksa paljon/hlö. Tai sitten työpaikan pihalle grillikemut ja joku soittelemaan kivaa musiikkia.
Joko tämän googletit:
5 jatkaa vielä, että usein tykypäivät ovat kyllä sellaisia, mitkä suosivat meitä liikunallisia ihmisiä. Ymmärrän kyllä, että joillekin ne ovat kauhistus. Minusta oli ihanaa kerran päästä lumikenkäkävelyllle, mutta osa inhosi talviurheilutapahtumaa. Mulla taas oli runsaudenpula, kun sai valita monesta.
on kulttuuria (teatteria, standuppia...) ja liikuntaa (kiipeilyä, naurujoogaa) vuorotellen, sitten myös pikkujoulut ja kevätbileet. Joku metsäretki nokikaffeilla myös.
Meillä se on bussimatka jonnekin 20 km päähän kaupungista, kävelylenkki ja ruokailu. Suurin osa pyrkii jäämään töihin ja järjestää talon ulkopuolisten tahojen kanssa palavereja, "joista ei voi olla pois".
Työhyvinvointipäivät ovat paskamaisinta, mitä työpaikalla voi olla - samaa tasoa kehityskeskustelun kanssa. Ne on aina liikunnallisia, niissä on aina samanlainen noutopöytä (halvin mahdollinen) ja niillä on yhtä paljon tekemistä työhyvinvoinnin kanssa kuin ruoskimisella.
HYI kamala!! Juuri tuollaisia tarkoitin, mitä edellä luettelitte. Miksi pitää piinata ihmisiä tuommosilla? Kannattaisi ottaa huomioon myös sellaiset työkaverit, jotka eivät ole kovin liikunnallisia. Ja myös ne, jotka eivät todellakaan halua osallistua johonkin naurujoogaan tai draaman näyttelemiseen. Ollaan me kyllä sitten erilaisia, kunpa olisi jo lokakuu ohi! Paljon paljon mieluummin olisin sen päivän ihan töissä vaan, saisitte jakaa minunkin tyhy-rahani.
Meillä ei makseta itse mitään tykypäivästä, vaikka työnantaja (valtio) sitä suosittelee. Ollaan ehdotettu, että saataisiin pitää palkallinen vapaa, olisi työnantajalle halvempaa, koska ne työt me joudumme joka tapauksessa tekemään vähän tiuhemmassa tahdissa, sijaisia kun ei oteta. Tykypäivä on siis päivä, jolloin aiheutetaan itselle ja tiimille lisää stressiä tekemättömien töiden muodossa.
Mitenkäs sieniretki? Yhdessä metsään eväiden kanssa. Sellaisen tyky-päivän mä järkkäisin, jos budjetti olisi pieni. Lopuksi porukalla kokkailua kerätyistä sienistä.
Perinteisesti aina joka vuosi Tallinna joko hotelissa yöpyen tai vain päiväristely.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 21:07"]
Mitenkäs sieniretki? Yhdessä metsään eväiden kanssa. Sellaisen tyky-päivän mä järkkäisin, jos budjetti olisi pieni. Lopuksi porukalla kokkailua kerätyistä sienistä.
[/quote]
Me kävimme yhdellä työpaikalla puolukassa. Koska asiakaspalvelu, oli porukka jaettu osa yksi perjantai ja loput seuraava. Meidän puolukanpoiminta oli sitä, että istuimme laavulla paistamassa makkaraa ja parantamassa maailmaa. Meidän ryhmään kun ei sattunut kuin yksi samanhenkinen pikkupomo, saimme ottaa vähän rennommin.
Vaikka köysipuistoa tai sisässurffia, arkena pääsee surffaan hintaan 15€ hlö klo 13 tai 14 alkaviin tunteihin. wwwsiriussport.fi
lento on kivaa mutta ei varmasti mahdu budjettiinne
Meillä kuuluu tyhyyn aina joku koulutusosuus, mutta ollaan oltu metsäretkellä, piknikillä, Tallinnan risteilyllä (koko laivallaoloajan) on koulutusta
En kyllä maksaisi penniäkään omasta pussista minkään pakollisen Týkypäivän hyväksi.
Meillä on ollut vaikka mitä. Ratsastusta, ralliajoa, lasersotaa, kiipeilyä. Kaikki sellaisia urheilullisia juttuja joihin minä, keski-ikäinen paksu lyllerö olen jättänyt osallistumatta suosiolla ja ollut vapaaehtoinen konttorilla päivystäjä ne päivät ;)
Minä olisin mieluummin töissä, kuin noilla päivillä. Ollaan käyty metsässä kävelemässä ja leikitty leikkejä ja syöty makkarasoppaa. On kävelty 5km ravintolaan syömään. Tämän varsinkin piti olla henkeä kohottavaa, kun kuulemma saadaan jutella mieltä painavia asioita kävellessä sinne ravintolaan.
Olen liikunnallinen, joten kyse ei ole siitä. Mutta voiko teennäisempiä päiviä olla ja tyhjänpäiviäisiä. Nyt ollaan pienentämässä palkkaa kaikilta, mutta itse jättäisin tällaiset tyhjänpäiväiset kehityskeskustelut ja tyhypäivät pois.
Kehityskeskustelukin on sellainen, että työnantaja naljailee ja uhkailee ja harrastaa jopa työpaikkakiusaamista niiden aikana. Viikko ennen keskustelua on jo maha kipeänä, mitä paskaa taas saa kuulla.
Mitä ihmiset täällä valittaa? Eikö ole kivaa tehdä jotain yhdessä? Meillä on ollut teatteria, kilparadalla autolla ajoa ja toimintapäiviä kiertäen erilaisia rasteja. Koskaan ei ole mitään juoksukisoja tai voimannostoa järjestetty ja olen itse ainakin tykännyt! Kokeilkaa itse ehdottaa jotain tyhy-päivään jos ottaa niin päähän. Usein ehdotuksia todella kuunnellaan jos ne perustellaan hyvin.
Monet meiltäkin jättävät tulematta, ilonpilaajia sanon minä. Mukava päästä isommalla porukalla tutustumaan lähemmin ja ottamaan rennosti.