Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku ihan oikeasti tunnistanut jonkun tutun kirjoituksen täältä?

Vierailija
21.08.2013 |

Tai onko teidät tunnistettu... Tai sitähän ei tietenkään tiedä, ellei joku ole suoraan kertonut. Mietin vaan kun esimerkiksi tuossa "Epilepsia miehellä, vaikuttaako raskaaksituloon?" -viestiketjussa, joku kommentoi "Johanna, ei se sun kanssa halua lapsia." tjsp ja aika usein vastaavanlaisia kommentteja näkee, missä joku tietävinään kirjoittajan...

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat aina niin yksiulotteisia nämä tunnistuksesta jankkaavat ketjut. Monestihan tunnistetuksi tuleminen toki on täysin tarkoituksellistakin. Monet myös kirjoittavat toivoen, että kohde tunnistaa itsensä, tyyliin "naapurin x-merkkistä autoa ajava ylipainoinen kovaääninen kouluttamaton ruskeatukkainen yh-äiti ei ole vieläkään lakannut tupakoimasta vaikka sairasti jo keuhkosyövän".

Vierailija
22/47 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 10:21"]

Tunnistin naapurini kirjoituksen, joka kirjoitti minusta ja lapsistani täysin tunnistettavasti kuvaillessaan erään pihassa sattuneen tilanteen. Oli naapuri seuraavana päivänä hiukan vaikeana pihassa, koska vastasin kyseiseen ketjuun ;)

[/quote]:D Laita linkki?

Minut on tunnistettu kerran. Mutta ei ollut onneksi mikään nolo juttu.

Vierailija
24/47 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 09:14"]

Tuosta tuhansista ihmisistä, niin musta tuntuu, että tänne kirjoittelee aina vain samat ja heitäkään ei paljoa ole. Korkeintaan 100. Joskus tuntuu, että vain minä ja kaksi jotain muuta.

[/quote]

Tää onkin siks aika hedelmätöntä, kun kommentoi johonkin ketjuun ja sit vastaukseksi tulee näitä huutoja et "lopeta se jankkaus, en vastaa sulle enää"... No shit, kommentoin kyllä ekaa kertaa. Viimeks oli tää ketju vessan roskiksista, ja pariinkin ERI kertaan mammat rupes, et onpa tää yks nyt jääräpää. Miten ei voi tajuta, et täällä oikeesti on paljon ihmisiä, ei ne oo ne samat jotka aina kirjoittaa. Siks mä en enää näihin juuri kommentoikaan, mammojen on mahdotonta uskoo et monet oikeasti on eri mieltä kuin he. Mutta kun se oma mielipide on aina se ainoa oikea...

Vierailija
25/47 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen eksynyt tänne siten että miehen sisko oli varma että minä olen haukkunut heidän häänsä jossain "kamalimmat häät- ketjussa"

ei meinannut millään uskoa että mulla ei ollut hajuakaan koko vauvapalstasta. Meni hiukan jo hermokin.

jälkeenpäin kävin googlettamassa mutta en löytänyt kuin tän palstan mutta en sitä ketjua.

Vierailija
26/47 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kaveri aina puhuu samat kuin luen täältä

Vierailija
27/47 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
28/47 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tunnistanut saman ihmisen monta kertaa. Kirjoittaa tosi tunnistettavasti.

Vierailija
29/47 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnistan kirjoitustyylistä läheisen ystäväni. Joskus kirjoitti aiheesta, josta myös puhui pari päivää aiemmin. En ole kertonut että tunnistan hänet.

Vierailija
30/47 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan naapurini.

Vierailija
31/47 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoitin kerran sukulaisen häistä johonkin karseimmat häät-ketjuun. En muutellut yksityiskohtia tmv, en kylläkään kertonut kaupunkia.

Kerroin mm. että juhlaväki meinasi pyörtyä kuumuuteen eikä juotavaa saanut mikä oli erityisen kurjaa ikäihmisille ja minulle koska olin raskaana. Olin häiden ainoa näkyvästi raskaanaoleva joten takuulla minut pystyi siitä tunnisitamaan :D

Tämä ei haittaa, ne häät oli oikeasti helvetti maan päällä. Mauttomuus on asia eri kuin ihmisten seisottaminen tuntikausia ulkona suorassa auringonpaisteessa tuntikausia ilman tippaakaan nesteitä. Yhä puistattaa. Mielestäni ansaitut haukut heille, hävetkää.

Ehkä minut voi tunnistaa muutenkin muutamista kirjoituksistani, olen mm. Fanaattinen tiettyjen asioiden vastustaja mutta nämä mielipiteeni voisin julkaista ihan vaikka omalla nimelläni, no problem.

Oman mieheni kirjoituksen olen nähnyt täällä kerran :D

Miespuolinen tuttu pyörii täällä myös, perheenisi kun on. Hänet tunnistan kevyesti.

Terkkuja tutuille <3

Vierailija
32/47 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 20:41"]

Tunnistan naapurini.

[/quote]

terkut

Vierailija
33/47 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistin mieheni. :-D On paheksunut Vauva-palstalla roikkumistani kovasti, mutta kävikin sitten itse kommentoimassa erääseen ajankohtaista tapahtumaa koskevaan ketjuun. Tosin olin itse kertonutkin miehelle siitä ketjusta, koska käsitellystä asiasta oli siellä aika huimaa spekulaatiota, ja tiesimme asian oikean tolan. Mies tuskin on klikkaillut kuitenkaan auki laukkukeskusteluja, joihin kommentoin, ja tunnistanut minua niistä. 

Vierailija
34/47 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en, mutta pelkään että minut tunnistetaan :D

Vierailija
35/47 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 09:01"]

Ei oikeasti ole tunnistettu, mutta yksi ystävä väitti tunnistaneensa. Ja soitti sitten koko ystäväpiirin läpi, että mä haukun sitä täällä ja olivat yhdessä analysoineet, oisko mun tekstiä vai ei. Ja sitten joku niistä soitti mulle, että ethän sä vaan...

Se oli tosi skitso tilanne. En ollut koskaan edes kuullut mokomasta vauva-palstasta, saati kirjoittanut tänne pihahdustakaan. Siitä pitäen olen tätä syyttelevää ystävää alkanut pitää ihan hourupäänä. En enää oikein usko muihinkaan hänen juttuihinsa, mitä valittaa, että miten ihmiset häntä kohdelleet.

[/quote]

just just

Vierailija
36/47 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä paikka tulla vainoharhaiseksi ;D

Vierailija
37/47 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/ketju/3894699/lapsen_nimi_kun_ensimmainen_ei_ole_kutsumanimi

Tämän ketjun apn tunnistin, mutta ne viestit on näemmä poistettu. Terkkuja J:lle ja onnittelut pojasta!

Vierailija
38/47 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 12:22"]

. Monestihan tunnistetuksi tuleminen toki on täysin tarkoituksellistakin.

[/quote]

Joo, tämä palstahan tarjoaa loistavan tilaisuuden "lähettää terveisiä" eli vittuilla tutuille ja entisille sellaisille. Tunnistaminen voi olla jopa toivottavaa, tai yhdentekevää. Tällaista tapahtunee aika paljon.

Lisäksi, joskus aloitukset vaikuttavat täkyiltä.

Vierailija
39/47 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 09:13"]

Mut on tunnistettu. Mutta vaikkei se ollut mikään häpeällinen kirjoitus, nolotti silti hirmuisesti!

[/quote]

http://keskustelu.suomi24.fi/node/4247730

Vierailija
40/47 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 09:14"]Tuosta tuhansista ihmisistä, niin musta tuntuu, että tänne kirjoittelee aina vain samat ja heitäkään ei paljoa ole. Korkeintaan 100. Joskus tuntuu, että vain minä ja kaksi jotain muuta.

[/quote]

Muro on jonkin verran pienempi kuin av, ja tunnuksen luonti on pakollista. 50 käyttäjää kirjoittaa suurimman osan viesteistä tietyn kuukauden aikana, ja noin ehkä 10 hengen porukka kirjoittaa tyyliin 30 viestiä päivässä.

En pitäisi ollenkaan kaukaa haettuna, että av:lla 100 hengen piiri pieni pyörii kirjoittaen suurimman osan viesteistä.

Sitten jos tarkastelee yksittäistä threadia Murossa, niin max. 5 ihmistä kirjoittaa siihen suurimman osan viesteistä, vaikka ketju olisi 500 viestiä pitkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän