HS:n toimittaja löysi Harry Potter-kirjoista loukkaavaa sisältöä
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000006603168.html
Potterit loukkaavat rumia ja lihavia ihmisiä.
Kommentit (46)
Ja kuka yllättyi? Kyllä näistä on puhuttu viimeiset 20 vuotta silloin tällöin.
Kaikesta saa tiristettyä jotain loukkaantumisenaihetta, kun oikein pinnistää.
Mä löydän sitä ihan tarpeeksi hesarista ja siksi en lue sitä paskalehteä.
Ei nyt äkkiseltään tule kovin montaa ylipainoista pahista Pottereista mieleen, jos ei Vernonia ja Dudleyta sellaisiksi lasketa. Hyviksissä niitä kyllä on, esim Kuhnusarvio.
M26 kirjoitti:
Ei nyt äkkiseltään tule kovin montaa ylipainoista pahista Pottereista mieleen, jos ei Vernonia ja Dudleyta sellaisiksi lasketa. Hyviksissä niitä kyllä on, esim Kuhnusarvio.
Pääskö tuhnut?
Briteissä on vähän eri tyyli kirjoittaa ihmisten ulkonäöstä, siellä oikeesti on tapana ilkikurisen pilkallisesti mainita ihmisen silmiinpistävistä piirteistä.
Pottereissa on paaaljon enemmän laihoja ja pahoja.
Toimittajaa närästi ennen muuta Rowlingin asenne sukupuolioletettuihin, joka on tällä hetkellä Maailman Tärkein Asia.
Nalle Puhkin on aika pullukka. Ja yhdessä kohtaa se jää kanin koloon jumiin koska on syönyt niiiiiiin paljon hunajaa.
Kauheeta loukkaamista.
Eli satukirjoista pitää kieltää ihmistä muistuttavat hahmot kokonaan.
Olen aina inhonnut pottereita kirjoina mutta olen niin iloinen että JKR ei mene aivokuolleen joen virtauksessa.
J. K. Rowling on oikeasti ehkä yksi parhaimmista roolimalleista pikkutytöille. Aidosti menestynyt ja innovatiivinen nainen. Nyt hänen maine yritetään tuhota globalistien alttarilla, koska ei allekirjoittanut poikien penisten halkomista.
Kauhea, kirjailija kuvaili ihmisten ulkonäköä ja luonnetta. Toimittaja poimi sitten ne inhottavimmat rusinat pullasta. Kirjoissahan kuvaillaan aika pitäen kaikkien luonteet ja ulkonäöt, näistä löytyy siis yllätys yllätys sekä lihavia ilkimyksiä että hoikkia hyviksiä ja toisinpäin.
Hoikka+hyvis: Ron, Luna, Lupin, Kalkaros ...
Hoikka+pahis: Voldemort, Bellatrix, Lucius ...
Lihava+hyvis: Neville, Molly, Hagrid, Hullusilmä ...
Lihava+pahis: Dudleyt (paitsi se äiti), Peter, Crabbe/Goyle, ...
Kaiken kukkuraksi eikö Vodemort ollut nuoruudessaan hyvin komea vaikka oli paha? Harry taas ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Pottereissa on paaaljon enemmän laihoja ja pahoja.
Toimittajaa närästi ennen muuta Rowlingin asenne sukupuolioletettuihin, joka on tällä hetkellä Maailman Tärkein Asia.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken kukkuraksi eikö Vodemort ollut nuoruudessaan hyvin komea vaikka oli paha? Harry taas ei ole.
Se nuoren Tomin näyttelijä Salaisuuksien kammiossa oli mielettömän kuuma ja komea. Mun Luihuissydän oiken väpättää sille.
Poistuiko se edellinen jo?