Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miettiikö kukaan kannattaisiko RUOKAA HAMSTRATA KAUPOISTA

Koronakriisi pahenee
16.08.2020 |

Siis eihän sitäkään olisi kukaan uskonut että vessapaperit loppuu kaupoista ja käsisaippuaakin oli tyyliin kahta erilaista, käsidesiä ei ollenkaan. Mites jos ruualle käy samoin? On niin valtavia puutteita että jos tekee mieli jäätelöä on mansikkaa ja vaniljaa, kumpi kelpaisi tai kahdenlaista leipää.

En halua olla se matti Myöhänen joka ei "osannut ajatellakaan" ja sitten kummastelen tyhjiä hyllyjä..

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haepas ensiksi muutama paali vessapaperia.

Vierailija
2/30 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata hamstrata, mutta kotivara kannattaa laittaa kuntoon.

Tilasin pari paalia vessapaperia ja paalin talouspaperia tehtaalta... Mutta mä olen jo 15 vuotta tilannut paperit vuodeksi kerrallaan, eli ei mitään hamstrausta kuitenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen hamstraamaan ainakin tomaattimurskaa niin ei tarvitse sitten taas itkeä syksymmällä.

Vierailija
4/30 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh ap, hehheh.

Vierailija
5/30 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperin ostoon, mars! Se tässä on tärkein.

Vierailija
6/30 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pää ei kestäisi enää semmosta "eioota" niinkuin keväällä. Se voi olla yks lehdistötilaisuus ja porukka alkaa taas hamstrata, asiat voi muuttua hyvinkin nopeasti.

Ap

Vierailija
7/30 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutin noin 250€ jemma varastoon, jolla sain 2 viikon tarpeet mahdollisen karanteenin tai sairastumisen takia. Kierrätimme varastoa, tuore pakkaseen ja pakkasesta sulamaan. Hyvin riitti kaikkea ja Koronan laannuttua lahjoitin ruoat hyväntekeväisyytenä perheille, joilla oli Koronan takia kaapit tyhjinä ja rahaa ei liitolta näkynyt.

Aion tehdä nyt saman. Ei se vara venettä kaada. Mutta tällä kertaa en jemmaa 2 viikon vaan viikon satsit. (Olemme 4hlö talous)

Vierailija
8/30 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta lähikaupasta ei loppunut keväälläkään kuin pastat hetkeksi ja se käsidesi. Olette vauhkoja 

Vierailija
9/30 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pää ei kestäisi enää semmosta "eioota" niinkuin keväällä. Se voi olla yks lehdistötilaisuus ja porukka alkaa taas hamstrata, asiat voi muuttua hyvinkin nopeasti.

Ap

Minä en huomannut mitään puutoksia, vaikka hamstraajia oli.

Vierailija
10/30 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mull on se kevään kotivara edelleen.

Osa siitä kierrätän.

Vierailija
11/30 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää. Miksiköhän tuotteet loppuivat? Juuri sen HAMSTRAAMISEN takia.

Vierailija
12/30 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas syödään pakkasta tyhjäksi, kun pitää saada sieniä, marjoja ja itse pyydettyä lihaa mahtumaan. Ei tarvi vuustoja, nyhtiksiä sun muita prosessoituja tuotteita jemmailla, onneksi.

Vierailija
13/30 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodissani on säilykkeitä, makaronia ja kuivamuonaa, jolla pärjäisin kyllä pari viikkoa.

Pakastimessakin on jonkin kerran ruokaa ja marjoja.

Enemmän kuitenkin suunnittelen sitä, että oppisin enemmän survival taitoja. Miten valmistaa lämmin ruoka, jos sähköä ei ole. Ostin kaasugrillin. Sillä voi valmistaa monenlaista ruokaa. Asunnossani on pieni takka, ksi siinäkin voisi jonkun makkaran lämmittää tulen hiilloksessa.

Olen pohtinut asunnon varustamista siten että hankintalistalla on pieni kirves: puiden pilkkomista varten.

Asun järven rannalla, niin järvestä saisin vettä niin kausn kuin pohjavesi on puhdasta. Vesi pitää keittää 100 asteiseksi jotta sitä voi käyttää.

Joditablettejakin löytyy lääkekaapista. Samoin opstin juuri täydennystä lääkekaappiin mm. Buranaa, allergialääkettä jne.

On sitä hyvä varautua, kun ei asun kaupan vieressä

Vierailija
14/30 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku Ankka-Roopesetä kunika vanhaa tämä leipä on?

Roope Ankka-Viisi kuukautta ostan leipää vain kerran vuodessa saan siten tukkualennuksen

Vierailija
15/30 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varautuja kirjoitti:

Kodissani on säilykkeitä, makaronia ja kuivamuonaa, jolla pärjäisin kyllä pari viikkoa.

Pakastimessakin on jonkin kerran ruokaa ja marjoja.

Enemmän kuitenkin suunnittelen sitä, että oppisin enemmän survival taitoja. Miten valmistaa lämmin ruoka, jos sähköä ei ole. Ostin kaasugrillin. Sillä voi valmistaa monenlaista ruokaa. Asunnossani on pieni takka, ksi siinäkin voisi jonkun makkaran lämmittää tulen hiilloksessa.

Olen pohtinut asunnon varustamista siten että hankintalistalla on pieni kirves: puiden pilkkomista varten.

Asun järven rannalla, niin järvestä saisin vettä niin kausn kuin pohjavesi on puhdasta. Vesi pitää keittää 100 asteiseksi jotta sitä voi käyttää.

Joditablettejakin löytyy lääkekaapista. Samoin opstin juuri täydennystä lääkekaappiin mm. Buranaa, allergialääkettä jne.

On sitä hyvä varautua, kun ei asun kaupan vieressä

? Kaasugrilli, takka ja kirves survivaltaitoja. Tai säilykkeet kotona. Ihan normi

Vierailija
16/30 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vessapaperi loppui juuri siksi, koska ihmiset hamstrasivat sitä. Yhtenä pääsiäisenä loppui kananmunat kaupasta, kun ihmiset hamstrasivat niitä. Joskus kauan sitten loppui suola, kun joku sai päähänsä, että kohta se loppuu, ja ihmiset alkoivat hamstraamaan sitä.

Vessapaperissa on se hyvä puoli, ettei se ainakaan kovin nopeasti pilaannu. Toki voi 50 vuodessa ominaisuudetä vähän muuttua, mutta harvalla varmaan ihan niin pitkäksi aikaa on paperia hamstrattuna.

Ruoan hamstraamisessa on se huono puoli, että se pilaantuu kohtalaisen nopeasti. Joten sitä ei kannata ostaa enempää kuin mitä pystyy säilyvyysajan puitteissa syömään.

Vierailija
17/30 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka loppuu kesken ilman ukrainalaisia maataloustyöntekijöitä. Joudumme tuomaan ulkomailta ja korona aiheuttaa toimitusvaikeuksia.

Vierailija
18/30 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin pitämään viikosta kahteen varmuusvarastoa kotona. Kerran viikossa kauppaan, mielellään noutopalveluna. 

Vierailija
19/30 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kannattaisi hamstrata jonkin verran kotiin, koska jos joku tappava tauti leviää niin tuskin kukaan menee kauppaan töihin....

Vierailija
20/30 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hamstraa, mutta mulla on aina parin viikon kotivara kaikista päivittäistavaroista. Esm kahvista mulla on aina vähintään yksi avaamaton paketti avatun lisäksi. Kun avaan uuden paketin, seuraavaan tilaukseeni laitan paketin kahvia. Sama vessapapereiden, pesuaineiden jne kohdalla. Olen tilannut päivittäistavarat kotiinkuljetuksella jo parin vuoden ajan ja tiedän aika hyvin, paljonko mitäkin menee viikossa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän