Miettiikö kukaan kannattaisiko RUOKAA HAMSTRATA KAUPOISTA
Siis eihän sitäkään olisi kukaan uskonut että vessapaperit loppuu kaupoista ja käsisaippuaakin oli tyyliin kahta erilaista, käsidesiä ei ollenkaan. Mites jos ruualle käy samoin? On niin valtavia puutteita että jos tekee mieli jäätelöä on mansikkaa ja vaniljaa, kumpi kelpaisi tai kahdenlaista leipää.
En halua olla se matti Myöhänen joka ei "osannut ajatellakaan" ja sitten kummastelen tyhjiä hyllyjä..
Kommentit (30)
Olen haalinut vain sellaista mitä ei saa muualta kuin kaupasta. Kahvia, teetä, sokeria, suolaa, etikkaa, öljyä, leivontatarviketta. Lääkkeitä. Lemmikeille myös kotivara kunnossa aina. Ilman vessa- ja talouspaperia pärjää mainiosti.
Nyt kannataa todellakin varautua. Jos ei ole omaa varastotilaa kotona, vuokraa vaikka 20 m2 koppi läheltä. Sinne kuutio vessapaperia, vettä ja polttoainetta pari kontillista, hernekeittoa, makaronia ja hiutaleita sekä muuta säilyvää useampi täysi lava. Voit sitten naureskella partaasi kun lampaat alkaa hamstraamaan! Tarpeen tullen voit vaikka muuttaa aarteiden keskelle jos käy tilanne tosi tiukaksi. Muista haulikko!
Mielestäni tilanne on nyt eri kuin keväällä. Keväällä ei tiedetty miten pahaksi aalto Suomessa äityy ja meneekö sairaalat tukkoon. Tässäkin on kaksi puolta: Sellainen joka hamstraa ja pysyy poissa julkisista paikoista ei ole levittämässä tautia. Samaan aikaan hän turhaan aiheuttaa paniikkia tyhjentäessään hyllyjä.
Minulla on keväältä "hätämuonaa" ja wc-paperia jäljellä eli en hamstraa mitään. Sapuska riittää vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tilanne on nyt eri kuin keväällä. Keväällä ei tiedetty miten pahaksi aalto Suomessa äityy ja meneekö sairaalat tukkoon. Tässäkin on kaksi puolta: Sellainen joka hamstraa ja pysyy poissa julkisista paikoista ei ole levittämässä tautia. Samaan aikaan hän turhaan aiheuttaa paniikkia tyhjentäessään hyllyjä.
Minulla on keväältä "hätämuonaa" ja wc-paperia jäljellä eli en hamstraa mitään. Sapuska riittää vuodeksi.
Miten arvioit tuon vuodeksi, päivän kalorien perusteellako?
Tuskin nyt kannattaa mitään hamstrausta käydä harrastamaan, mutta sen verran kannattaa ennakoida, että niin sanottu kotivara on kaapeissa/pakastimessa ja kierrättää sitä, ettei se jää pilaantumaan. Jos vaikka joutuu itse karanteeniin, niin yksi huoli on vähempänä, kun ei tarvitse miettiä kuka voisi käydä kaupassa. Muutenkin kai olisi suositeltavaa tehdä kauppareissuja yms. harvemmin eli ostaa esim. ne viikon tarvikkeet kerralla.
Voi pyhä yksinkertaisuus. Ymmärrätkö että juuri tuon hamstraamisen takia ne hyllyt olivat hetken tyhjät. Olet siis osa ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi pyhä yksinkertaisuus. Ymmärrätkö että juuri tuon hamstraamisen takia ne hyllyt olivat hetken tyhjät. Olet siis osa ongelmaa.
Tautia markkinoitiin kuolettavana kaiken ikäisille , joten jos vaikka lähikaupasta kaikki kassat olisi kuollut niin tuskin enää mistään olisi saanut täydennystä.
Harva ihminen on vessapaperin puutteeseen kuollut. Selittäkää mulle miksi nimenomaan sitä vessapaperia tarvii hamstrata?
Minua katsottiin pilkallisesti naureskellen kun keväällä täydensin ihan normaalisti sitä hätävaraani. Olin just saanut pakastimen syötyä tyhjäksi ja sulatettua sen, joten oli tilaa jemmata taas ruokaa sinne. Hain aina kaksi kassillista pakastettavaa. Kaikki tuli syötyä, vieläkin on jotain pientä jäljellä. Nyt pakastin alkaa olla täynnä marjoja. Ei tarvinnut käydä kuin kerran viikossa hakemassa jotain pientä kaupasta. Veikkaan että rahaa on säästynyt satoja euroja, kun ei ole niitä heräteostoksia tullut tehtyä. Aion toimia näin jatkossakin.
Olen miettinyt tätä samaa asiaa nyt viime aikoina ja aion alkaa pikkuhiljaa joka kuukausi ostelemaan runsasta kotivaraa. En pelkästään koronan vuoksi, vaan pelkään että siitä seuraa lopulta maailmantalouden romahdus, sotia ja lopulta nälänhätää.