Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järjestelyitä täytyy tehdä kun palaan takaisin kouluun äippäloman jälkeen?

Vierailija
20.08.2013 |

Olen ihan hukassa näiden asioiden kanssa. Ensinnäkään en ikinä olisi halunnut laittaa alle vuoden ikäistä hoitoon, mutta kotihoidon tuki on kulma niin pieni ettei riitä elämiseen ja mun käsityisen mokaan sosiaalitoimistokaan ei myönnä enää toimeentulotukea äitiysloman loputtua kun on se vaihtoehto jo että voi aloittaa koulun tai työt. Olen siis eronnut lapsen isästä ja minulla ei ole tukiverkostoa tässä 200km säteellä, elin jäin aika tyhjän päällä eron jälkeen, ei siis ole mahdollisuutta tuttuun hoitajaan. Eli vuokra vesi-ja sähkölaskuineen 700e plus laskut, eläminen etc. Jos kotihoidontuki on se 300e +lapsilisä 150e, asumistuki 490e niin eihän noilla elä mitenkään?

Eli koulu on ilmoittanut mut jo opiskelemaan ensikuun 23. päivä lähtien mutta ei tiedä montako päivää viikossa ja paljon tunteja mulla on, eli päivähoitohakemuksen täyttäminen menee vähän miten sattuu. Mites sitten kun hoitopaikka saatu, mitä hakemuksia lähetän kelaan, opintotuki, asumistuki? Opintolainaa on jo 3000e ennestään ja korot päälle joten ei viitsisi ottaa lisää, vai onko pakko?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa neuvoa, itse palaan kyllä myös äitiyslomalta kouluun mutta meillä on mies töissä, joten ei mitään ongelmaa :( Paska tilanne sulla! Sanoisin että mene joka tapauksessa sossuun pyytämään apua tai paikalliseen seurakuntaan huonoina aikoina tilapäistä apua?

Vierailija
2/2 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla