Ehtisitkö juosta 8km:n matkan tunnissa?
Kommentit (28)
En enää. Silloin parempina aikoina juoksin 9km tuntiin.
Tottakai. Mä kävelen 8.5 km 75 minuuttiin pk-lenkeillä.
Joo, 12-13 kilsaa menis, jos llis pakko.
En ehtisi. Enkä muutenkaan jaksaisi juosta koko matkaa.
Kuten jo joku vastasi, henkeni eteen jaksaisin ja pystyisin. Muuten ei ole mitään tarvetta edes juosta mihinkään. Lähden aiemmin, niin ei tarvitse juosta.
En ole aikoihin juossut (ehkä jotain parikymmentä kilometriä yhteensä koko vuonna) vaikka jokusen vuoden säännöllisesti juoksinkin. Kyllä saattaisi vielä mennä 8km tuntiin, mutta ei se ihan lenkkivauhtia menisi vaan hieman sitä nopeammin. On vähän juoksukunto päässyt putoamaan. (en tosin ikinä ole päässyt vielä edes 10km tuntiin -vauhtiin).
Eikös tuossa ajassa ehdi 8km kävellenkin?
En koe olevani mikään hikipinko, olen aloittanut juoksemisen aivan vasta, mutta nyt täytyy kommentoida juoksen 5km n. 25 minuuttiin. Kävelylenkkejä olen tehnyt mielestäni 20 vuotta jo ja olen 32v. mutta siis 8km menee kävellenkin alta tunnin
Kävelen n. 7 kilometriä tunnissa, eli eiköhän se yksi kilometri tulisi helposti lisää jos juoksisi.
Aika surullista nykynaisten kuntotaso. En vittuile, totean vain. Ihan perussuoritus ja puolet vastaa ettei pystyisi. Eikö olisi kivempi pitää kunnostaan huolta, pystyisi elämään terveämmän vanhuuden?
eikö tuon kävelekin?? ainakin 7km menis kävellen, juosta en todellakaan jaksaisi, mutta reippaasti kävellen helppo nakki
No aika vauhtia pitää kävellen pistellä että menee kovempaa kuin 8 km/h koko matkan. Se on kyllä sellaista sotkemista että olisi ehkä sitten helpompi juosta jos on niin kova kiire?
Juoksen kyllä 8 km tunnissa, mutta en todellakaan tiedä miten jalkani asettelisin että kävelisin samaa vauhtia. Yleensä juoksen reilun 6km lenkin vauhtia 9 km/h ja 8 kilsaan menisi samaa vauhtia aika tarkkaan se tunti, kun pitää mennä teiden yli ja hidastaa hankalammissa paikoissa. Tuo 6km on vähän lyhyt mutta juuri nyt ei ole sopivaa pidempääkään lenkkiä, kun ei ole sitten taas aikaa yli 10 kilsan lenkkejä tehdä.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 12:50"]
Aika surullista nykynaisten kuntotaso. En vittuile, totean vain. Ihan perussuoritus ja puolet vastaa ettei pystyisi. Eikö olisi kivempi pitää kunnostaan huolta, pystyisi elämään terveämmän vanhuuden?
[/quote]
Mtä tarkoitat? Tässäkin ketjussa yli puolet vastaajista sanoo pystyvänsä reilusti tuohon.
joo, eihän se edes ole mitenkään kova vauhti, minä juoksen n. 10 km tai vähän alle km tunnissa enkä ole mikään himokuntoilija/-juoksija. Liikun kyllä säänöllisesti, muutaman kerran viikossa, ja yritän ainakin yhden pitemmän lenkinkin juosta, mutta esim. talvella en juokse ollenkaan, enkä huonolla ilmalla muullonkaan.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 13:00"]
No aika vauhtia pitää kävellen pistellä että menee kovempaa kuin 8 km/h koko matkan. Se on kyllä sellaista sotkemista että olisi ehkä sitten helpompi juosta jos on niin kova kiire?
[/quote]
8km/h on niin hidas juoksuvauhti että mieluummin kävelen. 10 km/h alkaa olemaan minimivauhti jossa pystyy juoksemaan eikä se tosiaan vaadi ihmeitä. Ja muuten, erikoista sekoittaa kiire treenaamiseen. Kannattaa tutustua vk- ja pk-treenien eroihin niin ymmärtäisi miksi kävelylenkkikin on joskus paikallaan.
Kävelen noin 8km/h kun menen tosi reippaasti. Juosta en jaksa.
Kyllä etenen 8 km tunnissa, mutta se on reipasta kävelyä höystettynä juoksuintervalleilla. En jaksa juosta kahdeksaa kilsaa putkeen ja hitaasta hölkästä en pidä yhtään.
jos ois henki kyseessä, ehtisin ja EHKÄ jaksaisin :D