Mikä teille on ärsyttävin piirre ihmisessä?
Mielestäni "minä tiedän paremmin kuin sinä" -asenne on. Ts joku luulee tietävän jonkun asian sinusta, vaikka on täysin väärässä, mutta se ei oikaisusta huolimatta mene perille, vaan vängätään siitä, kuinka "oikeassa" ollaan.
Kommentit (47)
Narsistiset piirteet. Kuvitellaan itsestä todella suuria vaikka siitä ei ole mitään ulkoisia todisteita ja vaaditaan muilta ihailua ja ruvetaan ilkeiksi jos joku on uhka omille suuruuskuvitelmille.
Kaiken itseensä ottava ja nopeasti tulistuva.
😉
Ilkeys.
Jos joku on kelju ilman mitään syytä. Syy voi olla vaikka se, ettei toisen naama miellytä, mutta omassa päässä keksitään ilkeilylle tekosyy.
Ihminen, joka yrittää manipuloida minua ja huomatessaan, ettei onnistu, hermostuu. Narsistispiirteinen siis.
Ihmiset, jotka päättävät jo valmiiksi inhota toista hänen sukupuolensa/suuntautumisensa/ikänsä tai ulkonäkönsä tms takia. Eli eivät edes aidosti halua tutustua toiseen, vaan tuomitsevat toisen vääränlaiseksi/tyhmäksi/alempiarvoiseksi sen perusteella, millainen hän on. Alusta asti ovat toiselle tylyjä, puhumattomia, kiusaavat tai sulkevat ulkopuolelle, koska "olen jo valmiiksi päättänyt, etten pidä sinusta koska olet..."
Suvakkius...pitää sisällään paljon huonoa
Päälle puhuminen, minä minä olen aina oikeassa ja sinä väärässä.
Pilkallisuus, se kettumainen pieni hihitys joka asiaan (=teinikäytös aikuisella)
Vierailija kirjoitti:
Persumaisuus. Muutkin vastaajat ja ap ovat kuvailleet persuja.
Persut ovat siis yksimielisesti ärsyttävin ihmisryhmä.
Ylimielisyys.
Varsinkin sellaisia ihmisiä kohtaan, joita ei edes tunne.
ihmiset jotka ei anna itsestään mitään inhimillistä, kaikki on ihanaa tai jos jotain ikävää tai noloa sattuu, on se jonkun muun vika
Äärimmäinen pahuus, joihin kuuluu myös ylenkatse ja ilkeys.
Sellainen kavala lähes huomaamaton epärehellisyys, että esimerkiksi esittää ymmärtäneensä jotain väärin, vältelläkseen todelliseen aiheeseen kommentoimista. Tai esittää ettei kuullut. Ja yleisesti raukkamainen välttely ja halpoihin "huijauskeinoihin" tukeutuminen keskustellessa.
Luonteenpiirteistä pikkutarkkuus. En jaksa sellaisia töissä (nysväävät loputtomasti yksityiskohtien kanssa kokonaisuutta tajuamatta) enkä yksityiselmässä (tylsät jutut, kertovat kaiken perusteellisesti).
Kyl ihminen voi tajuta kokonaisuutta, vaikka mielenkiinto olis yksityiskohdissa.
Takana päin puhuminen ja räkättävä pilkkaaminen. Aikuoset ihmiset voivatkin olla raskaan tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyl ihminen voi tajuta kokonaisuutta, vaikka mielenkiinto olis yksityiskohdissa.
Jotkut joo, mutta silti pitäisi osata olla jauhamatta niistä yksityiskohdista liikaa silloin kun toinen tarvii yleisluontoisen briiffin
Pahuus, pieni tai iso.