Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkerholaisen vanhempi? Raamatun kertomuksia toivot kerhossa käsiteltävän?

Vierailija
19.08.2013 |

Entä mitä muita puolia kristinuskosta toivot otettavaksi esille? Symboleja, kirkkokäyntejä, satujen symboliikkaa (esim. luvut kolme, 7, 12 jne), nimiä, paikkoja?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 23:54"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 23:13"]

Miksi ihmeessä kyselet mielipiteitä täällä AV:lla etkä suoraan kerholaisten vanhemmilta, jos tarkoitus on räätälöidä kerholaisten vanhempien maailmankuvien mukaan?

[/quote]Tätä minäkin ihmettelin, että täälläkö se kerho kokoontuu...

[/quote]

No, tuskinpa kerho, mutta ehkäpä muutaman kerholaisen vanhemmat? Ja vanhempien toiveitahan haettiin...

Vierailija
42/43 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 23:03"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 22:49"]

Toivon, että noudatetaan seurakunnissa yleisesti käytössä olevaa kerhotyön käsikirjaa. Siellä on selkeästi kerrottu, mitä käsitellään ja koska. Mitä vähemmän epäpätevät kerhonohjaajat sooloilevat, sen parempi.

[/quote]

Epäpätevä? Sooloilu?

Mielestäsi epäpäteväksi tekee sen, että on kiinnostunut siitä, millainen maailmankuva kerholaisten vanhemmilla on ja millaisia toiveita heillä on?

Kerropas nyt vielä kerhotyön käsikirjan tekijät, kustantaja ja se, että minä vuonna kirkkohallitus on määrännyt sitä käytettäväksi?

Aivan, sellaista ei ole. On paljon erilaisia käsikirjoja, vinkkejä ja materiaalia, mutta ev.lut kirkolla ei ole yhtä määriteltyä teosta, jonka pohjalta koko materiaali tehtäisiin.

[/quote]

Ja missä ihmeessä sanottiin, että "yksi määritelty teos"? Kirjoitin aika selkeästi, että "seurakunnissa yleisesti käytössä oleva".

Seurakunnan kerhossa ei ole tarkoitus tehdä kerhosta vanhempien maailmankuvan kaltaista vaan täyttää lähetyskäskyä. Nyt voit miettiä, mikä se taas olikaan...

Aidosti inhoan kaltaisiasi kerhonvetäjiä, jotka eivät ymmärrä, että alan asiantuntijat ovat jo miettineet valmiiksi, mitä kerrot ja mitä et. Lastenohjaajan koulutuksella ei saa eväitä itse saada aikaan uudenlainen raamattupaketti lapsille. Tai oikeastiko ryhdyt lukemaan lapsille Saarnaajaa ja Syyrakkia, jos minä vanhempana niitä toivon?

[/quote]

Eikö lastenohjaajan koulutus kestä 3 vuotta? Kai siinä ajassa nyt normaalilla järjellä varustettu oppii kertomaan edes niitä Raamatun kertomuksia? Joskus kun olen katsonut tuon kouultuksen sisältöä, niin sehän on täynnä erilaisia kursseja lasten ohjaamiseen liittyen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ei tulisi kertoa että raamatun sadut ovat totta. Se on hyvin julmaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi