Ei jumalauta, en kestä :``(
En pysty tässä kuvailemaan mitä kaikkea paskaa olen tänän 1v aikana työni vuoksi joutunut kestämään mutta sanottakoon nyt että psyykkiset voimavarat alkavat olla loppu vaikka olenkin ollut nyt lomalla viimeiset 5vkoa, tällä viikolla palaan töihin.
Sain nimittäin tänään kuulla että eräs hlö jonka kanssa otin ns yhteen (ja otti 4 muutakin hlöä sen viikon aikana!) viikon keikalle firman toisessa työpisteessä heinäkuussa hänen käytöksensä vuoksi niin hän onkin nyt tuossa työyksikössä töissä missä minä! eikä siinäkään mitään jos olisi isompi työpaikka mutta kun on erittäin pieni, meitä työntekijöitä on peräti 3kpl tällä hetkellä! Eli olen hänen kanssaan nyt sitten 8h ma-pe.
Ja näin on vaikka firman omistaja oli tuollon heinäkuussa setvimässä tyypin käytöstä ja yrittämässä saada meitä muita "ymmärtämään" häntä ja hänen aggressiivisuuttaan, töykeyttään, solvauksiaan jne.
Sanokaa miten voin palata nyt töihin?? mulla on helvetillinen pala nyt kurkussa eikä vain tämän takia vaan muidenkin työkuvioiden takia jotka nyt muuttuneet kun eivät ole palkanneet neljättä hlöä tuonne, ts työvuorot kusee nyt ja pahasti niin että vaikuttavat muuhun elämään.
juu olen soitellut tänään ainakin 5 eri taholle ja kysynyt töitä mutta ei ja olen alkuvuodesta lähtien katsellut muita paikkoja mutta ei.
MITÄ teen, olen tod tod epätoivoinen ja itkuinen ja ahdistunut:´´(
Kommentit (11)
Mitä, jos se hankala tyyppi onkin muuttanut asennettaan? Mutta sä edelleen rageet vaan?
Meillä ei ole sellaista. Tai on mutta sitä ei tarjota vaan kehoitetaan menemään omalle terkalle, säästävät katsos siinäkin rahojaan tämä yksityinen lafka.
Toisaalta mitä sekään auttaisi, ei mulla ole uupumuksen vuoksi varaa palkatonta sairaslomaa ottaa.
ap
[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 11:19"]
Mene työterveyshuoltoon.
[/quote]
Ei sulla ole hätää jos teet niinkuin on oikein. Mitään muuta ei tarvita
Sopii toivoa mutta tuskinpa. Se ei nimittäin ollut ensimm kerta kun hän kohteli muita kuten teki tai pomolle hänestä valitettiin. Ei tarvitse muuttua kun pomo katsoo läpi sormien ja pitää vaan kys tyypin palkkalistoillaan. Miten helvetin sairasta sekin on, lukuisat työntekijät valittaneet hemmosta ja siitä viis veisataan ja heidän työhyvinvoinnistaan. "Koeta ymmärtää ja kestää" on ohje ja neuvo.
ap
Mitä, jos se hankala tyyppi onkin muuttanut asennettaan? Mutta sä edelleen rageet vaan?
[/quote]
Hmmm...aika kädetön on olo kun ei esim pomolle reklamoinnit kenenkään taholta auta.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 11:23"]
Ei sulla ole hätää jos teet niinkuin on oikein. Mitään muuta ei tarvita
[/quote]
Mitä jos sä vaan keskittyisit siihen oman työsi tekemiseen, etkä mihinkään muuhun ylimääräiseen.
Ei kaikista ihmisistä tarvitse tykätä, mutta kyllä aikuisten ihmisten sen verran pitää osata käyttäytyä, että työt hoidetaan asiallisesti ja ammattimaisesti. Ei sairaslomalle jäädä tällaisten henkilökemiallisten ongelmien tai sen vuoksi, että muuttuneet työvuorot sotkee henkilökohtaista elämää.
Käytä nyt nämä viimeiset lomapäivät asenteen korjaamiseen. Tai työhakemusten kirjoittamiseen. Ruikuttamalla ja miettimällä kuinka kamala se kollega onkaan ei työmotivaatio oikeasti parane yhtään.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 11:22"]
Meillä ei ole sellaista. Tai on mutta sitä ei tarjota vaan kehoitetaan menemään omalle terkalle, säästävät katsos siinäkin rahojaan tämä yksityinen lafka.
Toisaalta mitä sekään auttaisi, ei mulla ole uupumuksen vuoksi varaa palkatonta sairaslomaa ottaa.
ap
Mene työterveyshuoltoon.
[/quote]
[/quote]
Miksi se olisi palkatonta sairaslomaa?
Jos olet noin ahdistunut niin tottakai saisit palkallisen sairausloman.
Tiedän tunteen. Sillä aikaa, kun etsit uutta työtä, pidä saikkua. Kyllähän sairasloma on palkallinen, kunhan lääkäri kirjoittaa todistukseen syyksi esimerkiksi keskivaikean masennuksen; työuupumus kun on sellainen koodi, josta ei palkkaa irtoa, vaan tämänhän ainakin työterveyshuollon lääkärit tietävät.
Itse tuollaisesta työpaikasta eroon päässeenä sanon, että ei enää ikinä! Siinä työpaikassa oli romahtaa niin fyysinen kuin henkinen terveys. Nyt uudessa työpaikassa ei tarvitse itkeä töihin mennessä, töissä eikä töistä tullessa. Tsemppiä, parempiakin työpaikkoja on!
Hohhoijaa.