Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uhkasin ex-miehen nykyistä vaimoa Lasulla, kun ei anna minun pitää lapseeni yhteyttä

Vierailija
15.08.2020 |

Silloin kun lapsi on heillä joka toinen viikonloppu. Minä olen lapsen äiti, ei hän. Tein asian harvinaisen selväksi. Jos minulla on lapselleni tärkeää asiaa niin minun on saatava hänet kiinni. Lapsi ei osaa vielä kirjoittaa eikä lukea joten tekstiviestittely ei toimi. Yleensä lapsi komennetaan pihalle puhumaan minun kanssani jos soitan. Ei sekään ole ihan tervettä, että lapsi joutuu etsimään jonkun paikan jossa puhua äidilleen tai muuten saa huudot.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alle kouluikäiselle voi olla mitään niin tärkeää asiaa, että isäviikonloppua olisi aivan pakko häiritä. Yrität vain pitää itseäsi esillä ja ylikorostaa merkitystäsi lapsen poissaollessa. Jätä heidät rauhaan edes sinä lyhyenä aikana kun heillä on yhdessä oloa.

Vierailija
2/16 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrät vihaasi kolmen sukupolven päähän!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ei ole lapsi joten lastensuojeluilmoitusta hänestä ei voi tehdä.

Vierailija
4/16 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tää Lasu on?

Vierailija
5/16 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tää Lasu on?

Ei kuka, vaan mikä. Oikein kirjoitettuna La-Su tarkoittaa viikonloppua, jolloin lapsi on ex-puolison luona. Tällöin lähivanhempi kokee turhautumista ja tarpeettomuutta, koska elää vain lapsen kautta ja pelkää, että tämä vähintään lakkaa hengittämästä, jos hän ei ole paikalla pitämässä kädestä.

Vierailija
6/16 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee mielummin poliisille ilmoitus, jos exäsi seurustelee niin nuoren kanssa, että hänestä voi tehdä lasun.

Vierailija
7/16 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on kummallista, jos ei äiti saa lapselleen soittaa tämän ollessa isällään. Ilmeisesti ei myöskään lapsi saa äidilleen soittaa, jos on asiaa.

Ei tarvitse tärkeääkään asiaa olla että saa soittaa. Tuskin nyt puolen tunnin puheluista kuitenkaan kyse! Voihan äiti vaikka soittaa kysyäkseen, mihin lapsi laittoi esineen X, kun tarvitsee sitä eikä löydä, mutta tietää lapsen tietävän kun oli hällä viimeksi käytössä.

Vierailija
8/16 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän myös tällaisen tapauksen. Lapsi joutuu laittaa puhelimensa kiinni isäviikonlopuksi.

Perheessä on ongelmia ja lastensuojelu on tietoinen.

En ymmärrä miksi lapsen pitää vasten tahtoaan käydä tuollaisessa paikassa.

On oma isä joo, mutta onnellisempi lapsi olisi jos saisi elää terveen isäsuhteen vain oikeasti välittävän isäpuolen kanssa.

Vierailija
9/16 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin asia oli yksinkertaisempi, kun ei ollut henkilökohtaisia matkapuhelimia.

No eipä ollut eroperheitäkään niin paljon kuin nykyään.

Vierailija
10/16 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oma 6v on isällään (2 yötä /kk) en todella alkaisi soitella sinne. Kun lapsi kohta saa puhelimen, en aio antaa sitä isälle mukaan koska en halua että lapsi alkaa soitella sieltä minulle ikävissään - hän tekisi niin aivan varmasti. Myöskään en aio laittaa isän numeroa oma-aloitteisesti lapsen puhelimeen, hän saa tehdä sen itse kun osaa ja haluaa. Itse en pidä isään mitään yhteyttä, vaihdot ovat valvottuja ja kaikki kontakti minimissä.

Lapsi ei ole koskaan asunut isän kanssa (jätin hänet hänen väkivaltaisuutensa takia joka alkoi kun olin tullut raskaaksi) ja isä alkoi ottaa lapsen elämään osaa lapsen ollessa 2v. En todella ota sellaista aikuista yhtään lähemmäs meitä kuin on aivan pakko.

Ymmärrän jos lapsi joka on elänyt vuosia molempien vanhempiensa kanssa voi haluta pitää useamman päivän erojen aikana yhteyttä toiseen vanhempaan. Parempi kuitenkin olisi siellä toisen aikuisen luona keskittyä olemaan siellä, ja ihan pian voi sitten vaikka hankkia sen oman puhelimen jolla soittaa. Voit toki myös ostaa lapselle esim sellaisen rannekepuhelimen jota jo 4-5v osaa teknisesti käyttää. Riski toki se että jos liian pienellä lapsella on sellainen väline, hän ei keskity mihinkään paitsi siihen.

Paras olisi antaa lapsen olla rauhassa siellä isällä.

Vierailija
11/16 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tapaukset aina surettaa lasten puolesta. Aikuiset tekevät asioista vaikeita ja lapset kärsivät. Riidellään pienistä asioista.

Itse olen myös eronnut mutta olen niin kiitollinen että meillä exän kanssa homma toimi. Ero oli kipeä mutta aika paransi ja ei siihen lasta voinut sotkea.

Lapsi nyt jo 20v ja asuu omillaan. Hänellä on ihana äitipuoli ja minusta oli hyvä että lapsella oli isänsä luona ollessa kaksi rakastavaa aikuista. Miksi ihmeessä sellaisesta vetäisin herneet nenään. Lapsella on myös velipuoli joka on vain plussaa ja rikkaus hänen elämässä.

Vierailija
12/16 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä sitä nyksää voi lasulla uhkailla. Vain lapsestasi voit tehdä lasun.

Ja silloin lastensuojelu kyllä selvittää perin pohjin mistä on kyse. Onko esim kyse siitä että häiriköit noita isäviikonloppuja.

Vierailija
13/16 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikein tärkeää asiaa sellaiselle lapselle, joka ei osaa kirjoittaa, niin eikö olisi luontevampaa soittaa sille toiselle vanhemmalle eli tässä tapauksessa isälle?

Vierailija
14/16 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän myös tällaisen tapauksen. Lapsi joutuu laittaa puhelimensa kiinni isäviikonlopuksi.

On oma isä joo, mutta onnellisempi lapsi olisi jos saisi elää terveen isäsuhteen vain oikeasti välittävän isäpuolen kanssa.

Suomen laki turvaa lapsille oikeuden toiseen vanhempaan, ja tätä käytetään tosi usein lapsen omaa toivetta vastaan. Omalle lapselleni on isäsuhde rakennettu aivan väkisin, isä on sosiaalisesti täysi nolla joka ei ota itse vastuuta mistään. Laki määrää että lapsen suhdetta isään pitää tukea ja rakentaa vaikka lapsi ei haluaisi.

Vierailija
15/16 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen laki turvaa lapsille oikeuden toiseen vanhempaan, ja tätä käytetään tosi usein lapsen omaa toivetta vastaan. Omalle lapselleni on isäsuhde rakennettu aivan väkisin, isä on sosiaalisesti täysi nolla joka ei ota itse vastuuta mistään. Laki määrää että lapsen suhdetta isään pitää tukea ja rakentaa vaikka lapsi ei haluaisi.

Teettekö mitään muuta, mitä lapsi ei haluaisi? Maailma ei voi pyöriä pelkästään lasten mielihalujen mukaan tai muuten mm valvottaisiin yökaudet pelejä pelaten ruokana vain jäätelöä ja limsaa.

Vierailija
16/16 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti lapsen pitäisi aina saada yhteys äitiinsä ja isäänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi