Joko koululaisesi on saanut flunssan oireita
Kommentit (33)
2-vuotiaalle tuli flunssa keskiviikkona ja torstaina 17v sai taudin. Oli perjantaina poissa. Itse ja vauva myös nyt kipeänä. Katsotaan milloin muut...
Pitääkö joka nuhan / kurkkukivun / yskäisyn jälkeen käydä koronatesteissä?
Syksyn mittaan päiväkotilaiselle ja koululaiselle tulee aiemman kokemuksen mukaan useampi flunssa. (Ei yleensä kuumetta.) Olisi hyvä saada kunnolliset ohjeet.
Mahaansa valitteli aamulla mutta nyt on mennyt jo pari litraa colaa, pari hampurilaista yms alas.
Vierailija kirjoitti:
Mahaansa valitteli aamulla mutta nyt on mennyt jo pari litraa colaa, pari hampurilaista yms alas.
No varmaan tolla ruokavaliolla onkin vatsa kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Syksyn mittaan päiväkotilaiselle ja koululaiselle tulee aiemman kokemuksen mukaan useampi flunssa. (Ei yleensä kuumetta.) Olisi hyvä saada kunnolliset ohjeet.
Ainakin Pirkanmaalla pitää mennä koronatesteihin heti jos nokka vuotaa tai aivastaa, eikä töihin/kouluun/hoitoon ennen tulosten tulemista. Jos olet nuhassa nyt ja käyt koronatesteissä jotka negatiiviset, niin viikon päästä ne voi olla jo positiiviset jos oireet alkavat uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Pirkanmaalla pitää mennä koronatesteihin heti jos nokka vuotaa tai aivastaa, eikä töihin/kouluun/hoitoon ennen tulosten tulemista. Jos olet nuhassa nyt ja käyt koronatesteissä jotka negatiiviset, niin viikon päästä ne voi olla jo positiiviset jos oireet alkavat uudestaan.
Jep. Itse opettajana olen jo ensimmäisen viikon aikana joutunut lähettämään oppilaita kotiin. Joko heti kouluun tullessa tai kesken päivän kun joku aivastaa/yskii tai nenä vuotaa. Nyt odotellaan muutaman oppilaan koronatuloksia...
Ei vielä, mutta ei varmaan kauaa kestä kun niin käy. Varmasti lähes jokainen suomalainen joutuu käymään vähintään kerran syksyn aikana testeissä, sillä kaikki aivastelevat/yskivät tai nenä vuotaa joskus.
Mulla vuotaa nenä aina ulkona kun ilmat kylmenee ja kun syön jotain kuumaa tai kylmää. Pitää varmaan pysyä kotona, kun en ehdi enkä halua käydä koronatestissä joka päivä.
Kyllä mun lapsen koulussa on yskitty ihan kunnolla, kuulin.
Koulun sisäilmaongelmat tuntien uskoisin että viimeistään ens viikolla on tukkoisuutta ja päänsärkyä, ehkä jo aiemmin.
Olen jutellut kouluunpaluun jälkeen viiden vanhemman kanssa, joiden lapset ovat samassa koulussa kuin omani. Kaikkien lapsilla joku tai joitain flunssan oireita, vaikka kyseessä "satunnaisotanta" (olen vain sattumalta nähnyt vain nämä 5). Varmaan siis monella muullakin koululaisella flunssaa.
Kiirettä pitää pian testauspisteillä.
Myös ope ja tiedän, että opettamistani ryhmistä joitakin on lähetetty flunssaisena kotiin. Tosi tarttuva flunssa kun käyty koulua vajaa viikko ja niiskutus ja pärskintä lisääntyi luokassa heti. Muutamia tullut eri luoiilta kouluun negan testin jälkeen. Opettajana olen todella kiitollinen niille, jotka pitävät flunssaiset kotona tai jättävät ulkomaanmatkan jälkeen lapset ensin kotiin.
Koko päivän on ahdistanut, että huomisesta lähtien pyörin taas isolla koululla luokasta toiseen ja korona voi iskeä milloin vain. Pulpetithan on ihan lähekkäin kun tilaa ei ole ja kun yläasteella ollaan, opettajat vaihtavat koko ajan luokkia ja oppilaatkin ovat valinnaisissa ryhmissä eri luokista. Kädet ristissä vain ettei korona leviäisi omalla paikkakunnalla, vaikka täälläkin sitä on ollut. Visiiri tilattu.
Opettaja on tyytyväinen, kun ei tule tartuttamaan muita.