Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten keskustelutaidot

Vierailija
15.08.2020 |

Huomasinpa vaan miten tylsää on sellaisten ihmisten seura, jotka puhuvat vain jonninjoutavia, eivät osaa ottaa muita huomioon, esim. Kysyä mitään tai saati kuunnella aktiivisesti. Onko muut huomanneet tällaista?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatian puute hengellisyydestä.

Anteeksi että olen olemassa.

Vierailija
2/20 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman asian! Niin se vain on, nykyisin. Valitettavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empatian puute hengellisyydestä.

Anteeksi että olen olemassa.

??

Vierailija
4/20 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä enn keskustele ihmisten kanssa jotka ovat ihan selvästi mikkihiiri tasolla.

Vierailija
5/20 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen vanhan ja ikiaikaisen mielen tilalle on tullut järkeä.

Vierailija
6/20 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut. Itse olen myös lapsuudenkodin perintönä saanut huonot keskustelutaidot. Olen yrittänyt tietoisesti edes hieman parantaa.

Vierailija
7/20 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ymmärrän. Mä ”vetäydyn” lähinnä kuuntelijan rooliin tällaisten ihmisten seurassa. Mitä järkee puhua , jos miut ei osaa kuunnella, saati vastata tai kommentoida asiallisesti.

Vierailija
8/20 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset eivät tunnu hyväksyvän hengellisyyttä.

Vierailija
9/20 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä mielessä?

Vierailija
10/20 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointti on siinä, että fiksu ihminen pystyy keskustelemaan kaikkien kanssa, myös niiden, jotka tyhmempiä, tietämättömimpiä ja älyllisesti alemmalla tasolla kuin itse.

Vierailija
11/20 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset eivät tunnu hyväksyvän hengellisyyttä.

Hengellisyys ja keskustelutaidot eivät minusta liity toisiinsa ellei aihe ole hengellinen? Muistakin kuin hengellisyydestä voi puhua ja olen tavannut ihmisiä jotka eivät välttämättä ole hengellisiä, mutta osaavat keskustella.

Vierailija
12/20 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta just hyvä, tykkään enempi kuunnella ihmisiä, kuin itse puhua.

Vierailija
13/20 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti on siinä, että fiksu ihminen pystyy keskustelemaan kaikkien kanssa, myös niiden, jotka tyhmempiä, tietämättömimpiä ja älyllisesti alemmalla tasolla kuin itse.

Joo toki, mutta mitä järkeä on puhua jos ei kuunnella tai osata jatkaa siitä keskustelua?

Vierailija
14/20 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Ihmisistä on tullut muutenkin hirveän itsekeskeisiä, ei osata enää kysyä mitä kuuluu tai olla kiinnostuneita muista. Tuntuu, että nykyään pitää itse tuoda itseään koko ajan esiin ja useimmiten toista osapuolta ei edes kiinnosta. Monesti tulee fiilis, että odottaa vaan kiltisti vuoroaan, jotta voi jatkaa itsestään puhumista.

Vierailija
15/20 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Ihmisistä on tullut muutenkin hirveän itsekeskeisiä, ei osata enää kysyä mitä kuuluu tai olla kiinnostuneita muista. Tuntuu, että nykyään pitää itse tuoda itseään koko ajan esiin ja useimmiten toista osapuolta ei edes kiinnosta. Monesti tulee fiilis, että odottaa vaan kiltisti vuoroaan, jotta voi jatkaa itsestään puhumista.

Just näin. Todella väsyttävää.

Vierailija
16/20 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset eivät halua olla fiksuja.

Vierailija
17/20 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä mielessä?

Jäljessä. Minulla on ärrä vika.

Vierailija
18/20 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelutaitoa pitäisi opettaa koulussa. Ei mitään small talk-kikkailua, vaan kuinka aidosti saa keskustelun aikaan ja pitää sen yllä. Tämä taito on tosi tärkeä elämässä. Onnekkaita ne joilta käy luonnostaan.

Vierailija
19/20 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelutaitoa pitäisi opettaa koulussa. Ei mitään small talk-kikkailua, vaan kuinka aidosti saa keskustelun aikaan ja pitää sen yllä. Tämä taito on tosi tärkeä elämässä. Onnekkaita ne joilta käy luonnostaan.

Vierailija kirjoitti:

Näin on! Missähän sitä nyt aikuisena voisi opetella hyvää keskustelemista?

Minulla oli yksi kaveri, jonka kanssa keskusteluista ei tullut oikein mitään, kun hän onnistui aina kuulostamaan siltä, että olisi eri mieltä kanssani (vaikkei muka ollut, jos suoraan kysyin) ja minä taas onnistuin ärsyyntymään, kun kärsivällisyyteni ei riittänyt siihen, että toinen väittää perusasioihinkin pelkästään vastaan (tai siltä ainakin sai sen kuulostamaan), ja hänkin sitten ärsyyntyi minuun jne. Keskustelumme kuulostivat toisinaan kahden nettitrollin yhteentörmäykseltä.

Vierailija
20/20 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä oli tällainen juuri.

Jos hänen kanssaan yritti keskustella jostain muusta kuin hänen asioistaan tai tietokonepeleistä, oli vastaus kaikkeen "aijjaaa". Sitten jatkui taas höpötys turhanpäiväisistä jutuista. Ei myöskään koskaan ollut kiinnostunut kuulemaan elämästäni. Hänen monologejaan kyllä piti jaksaa kuunnella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi