Vaarini kommentti lapsenlapsensa ulkonäöstä
Vaari sanoi lapselleen, että tämän lapsi on lihonut (12-vuotias) ja kun tämä tuli vaarin luokse juttelemaan niin vaari sanoi hänelle "oho, mikäs se tämä on? " kosketti lapsenlapsensa vatsaa ja sanoi "onpas sinulla maha kasvanut".
Ylireagoinko, kun mielestäni kenenkään lihomista ei tulisi kommentoida?
Kommentit (29)
Ihan normaalia vanhemman ihmisen ja läheisen huolta lapsen voinnista ja siitä mitä seuraa jos asiaa ymmärrä itse vielä korjata.
Jotkut ne vaan on pällejä, kuten tuo vaari.
Meilläkin pappa sanoo pojanpoikaansa kehonrakentajaksi, kun hänelle alkanut tulla vähän enemmän painoa. Ärsyttää.
Itseäni tuo painonnousu ei niinkään häiritse, koska uskon että kun kasvupyrähdys tulee, niin kyllä se kaikki paino siihen pituuteen menee.
Hyvä vain että vaari huomautti asiasta.
Ja ihan kiltisti sen teki, mitäs loukkaantumista tuollaisesta voi olla.
On oma syysi, että olet päästänyt lapsesi lihomaan. Miksi olet niin tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia vanhemman ihmisen ja läheisen huolta lapsen voinnista ja siitä mitä seuraa jos asiaa ymmärrä itse vielä korjata.
Stupido, nämä asiat varmasti tiedetään lapsen kotonakin. Pahimmassa tapauksessa tuollainen "hyväätarkoittava" kommentointi voi johtaa suurempiin ongelmiin, eikä lähtötilanteen korjaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Höpön löpö. Vaarin olisi pitänyt jättää kommentoimatta vatsaa lapselle itselleen. Lapsen vanhemmalle voi asiasta sanoa, kun lapsi ei ole kuulemassa. Vaari oli moukka, todella ajattelematon, kun meni kommentoimaan päin näköä. Tuollaisesta ei aikuinenkaan nauti, niin miksi nauttisi 12-vuotias lapsikaan?
En minä ainakaan tuollasesta loukkaantuisi, eikä varmaan lapsikaan.
Sinä loukkaanuit ap, kun tunsit valtavaa syyllisyyttä siitä, että lapsesi on lihava.
Miksi annat lapsesi mussuttaa kaikkea mitä hän haluaa.
Aikuisia lihavia pidetään nykyisin rikollistakin karmeimpina olentoina, sellaisen nuoren ja aikuisenko sinä haluat ap kasvattaa?
Joka ei sanomisesta mieltänsä pahoita, se ei tapojaan muuta.
Loukkaannuit, joten älä syötä lapsestasi kehopositiivista punkeroa.
Hän tulee kärsimään siitä loppuelämänsä.
Miten voi laulaa jos on suu täynnä ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vain että vaari huomautti asiasta.
Ja ihan kiltisti sen teki, mitäs loukkaantumista tuollaisesta voi olla.
On oma syysi, että olet päästänyt lapsesi lihomaan. Miksi olet niin tehnyt?
Kyse ei ole nyt minun lapsestani (olen lapseton) vaan veljeni lapsesta.
AP
Kotiseudulle mentäessä tietyt vanhat miehet huutelivat nähdessään että oletpa lihonut viimenäkemästä ( kehu) tai oletpa laihtunut ( moite). Lähinnä huvitti.
No, vanhemmat sukupolvet eivät välttämättä ole erityisen sensitiivisiä minkään suhteen, kohtelevat nuorempia kuten heitä on ailanaan kohdeltu. Pitää siis valita, pudottaako ne omasta ja lapsen tuttavapiiristä kokonaan, vai lähteekö selittelemään lapsille, että vaari sitä ja tuota, koska niin ja näin.
Itse selittelin lapsilleni, pahoittelin jos oli tarvis, yms. Koin kuitenkin tärkeäksi, että tutustuvat vanhempaan sukupolveen ja omaan historiaansa.
Asiatonta sinulta liittää tuo kommentti lihomiseen. Häpeä.
Jos olisin veljesi sisko kuten sinä ap, minä olisin sanonut asiasta veljelleni jo useita kertoja.
Ja vaarit eivät osaa tosiaan olla niin herkkiä ja tunteellisia, etteivät kommentoisi moista asiaa suoraan lapselle.
Ja eihän vaari sitä ilkeästi sanonut, kun kysäisi vaan, että mikäs se tämä on ja osoitti vatsaa.
Vanhemmat ovat vastuussa lapsen kasvattamisesta terveeksi aikuiseksi.
Vanhempien ihmisten omassa lapsuudessa asioita töksäteltiin hyvinkin rumasti, se on siis totuttu tapa, ei tahallista ilkeyttä vaan ennen kaikkea ajattelemattomuutta.
Minunkin anoppi sanoi nyt jo aikuiselle tytölleni, että hän on tullut minun mummooni, joka siis oli n. 130 kg kuollessaan. Tyttäreni ei ole lihava mutta ei laihakaan. Tiedän että anoppi ei sanonut ilkeyttään, mutta tosi ikäväähän tuollainen on. Sanoinkin, että ei ole kovin kivaa kommentoida kasvavan tytön kokoa, voi vielä tulla syömishäiriö. Onneksi ei ole sen jälkeen kommentoinut mitään tuollaista.
Mun miehen (silloisen poikaystävän) mummo päivitteli suureen ääneen lihomistani, kun olin 18-vuotias. Paino oli noussut 53 kg:sta 58 kiloon. Olen 171 cm. Hävetti ihan hemmetisti ja häpesin olemustani pitkään, kun koko sukulaislauman kuullen piti lihomisesta saarnata. Enkä siis tosiaankaan ollut edes lihava, mutta kai tuossa painossa hyvin näkyi 5 kg:n painonnousu. Miehen isä kommentoi sitten myöhemmin aina meidän yhden lapsen painonnousua, vaikka tyttö on aina ollut ihan normaalikäyrillä. Tyttö lakkasi teini-iässä käymästä papan luona.
Vierailija kirjoitti:
Sinä loukkaanuit ap, kun tunsit valtavaa syyllisyyttä siitä, että lapsesi on lihava.
Aikuisia lihavia pidetään nykyisin rikollistakin karmeimpina olentoina, sellaisen nuoren ja aikuisenko sinä haluat ap kasvattaa?
Miten saat aloitustekstistä kuvan, että ap puhuu omasta lapsestaan?
Ap puhuu omasta vaaristaan, joten jos ap:n vaari sanoo lapsenlapselleen, se EI VOI tarkoittaa ap:n lasta.
Ap:n lapselle ap:n vaari olisi ISOVAARI, jos ap:llä lapsi olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saat aloitustekstistä kuvan, että ap puhuu omasta lapsestaan?
Ap puhuu omasta vaaristaan, joten jos ap:n vaari sanoo lapsenlapselleen, se EI VOI tarkoittaa ap:n lasta.
Ap:n lapselle ap:n vaari olisi ISOVAARI, jos ap:llä lapsi olisi.
Jos Ap:n lapsen isoisä olisi ISOVAARI, niin herää kysymys, kuka olisi lapsen PIKKUVAARI, häh?
Et, mautonta.