Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Astmaiset - kestättekö teatterisavua?

18.08.2013 |

Tekisi mieli mennä katsomaan Fedja-setä kissaa ja koiraa kansallisteatteriin, mutta mietityttää, että kestänkö siellä, kun näytöksessä kuluu teatterisavua. Onko muilla astmaisilla kokemusta, että kestääkö sen? Mulla on vaikea astma, mutta tavallinen savu esim. nuotiolla ei mielestäni aiheuta kohtausta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on jaksettu discossa jorata vaikka mitä sauhua on tanssilattia ollut täynnä :)

Vierailija
2/9 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
4/9 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on astma eikä kyllä oikein välitä tuosta teatterisavusta, nauttisi enemmän esityksestä ns savuttomana.

Vierailija
5/9 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kestä meidän astmainen, itsellenikin tulee ahdistusta.

Vierailija
6/9 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli kyllä ehdottaa, että ahdistusta aiheuttaa joku muu asia. Se "savu" on kuitenkin vain höyrystettyä vettä ja glykolia tai glyserolia.

Vierailija
7/9 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ole edes astmaa, mutta se todellakin salpaa hengityksen 

Vierailija
8/9 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen näyttelijä ja minulla on astma. "Savu" teatterissa on todellakin vain höyryä. Joko vedestä tai yhtä vaarallisesta aineesta kuin ruokaöljy.

En saa oireita kun tiedän mitä se on.

Ihminen saa oireita siksi, että elimistön vaan kuuluu reagoida savuun. Tämä tapahtuu siis tiedostamatta. Jos vaan asian tiedostaa, niin oireita ei tule, ellei sano itselleen, että saan ihan varmasti oireita.

Meillä näyttelijöilläkin työturvallisuustekijät on aika tarkkoja, joten emme todellakaan saa näytellä savussa, joka aiheuttaa oireita. Mekin olemme ihan tavisihmisiä töissä.

Välillä vaan tuntuu, että ihmiset luulevat, että katsomon alla poltetaan vähintään autonrenkaita.

Vierailija
9/9 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun lavalta tuli teatterisavua, alkoi minua kovasti yskitytää ja piti mennä kauemmaksi. Minulla ei ole todettu astmaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi