Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihtus ja ketoosi.

Vierailija
18.08.2013 |

Onko nyt niin että ns tavallisella ruuallakin voi päästä ketoosiin, kunhan kalorit pysyy alle 800.

Mietin että jos söisin kevyen aamiaisen, välipalana nutri, päivällinen tomaattikeittoa, illalla taas nutri. 

Miltä kuulostaa? ja paljon vettä. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiks se nyt kuitenkin vaadi hiilareitten vetämistä minimiin? Paljonko sulla tosita tulee?

Vierailija
2/7 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tavallisella ruoallakin voi päästä ketoosiin jos kalorit on riittävän alhaalla. siis vaikka ravinnossa olisi hiilareitakin melko paljon. Mutta riippuu ihmisen painosta yms paljonko saa syödä kaloreita. Itse 65-kiloisena laihduttajana menen ketoosiin vasta 650 kcal syömisellä, en 800 kcal.

Mutta vaihtoehtoinen tie ketoosiin on raju hiilarivähennys, niin voi päästä ketoosiin vaikka söisi enemmänkin kaloreita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pukkaa laihduttaessa välillä ketoosia vaikka en tee mitään. Jos laihdutan ja vaikka aamupäivällä ja lounaaksi ei tule syötyä paljon, niin sitten saattaa ketoosihaju ruveta leviämään ja nälän tunne katoaa.

Vierailija
4/7 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 20:51"]

Mulla pukkaa laihduttaessa välillä ketoosia vaikka en tee mitään. Jos laihdutan ja vaikka aamupäivällä ja lounaaksi ei tule syötyä paljon, niin sitten saattaa ketoosihaju ruveta leviämään ja nälän tunne katoaa.

[/quote]

mistä tiedät että olet ketoosissa?

Vierailija
5/7 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 20:52"]

[/quote]

[/quote]

en ole tuo kirjoittaja, mutta minä ainakin tunnistan hyvin ketoosiolon. Olen joskus paastolla Ketostixeillä ihan mitannut ketoniarvoja, ja tiedän siksi mikä olo liittyy ketoositilaan. Nykyisin harrastan 16/8 pätkäpaastoa jossa paastoan 16 tuntia joka vuorokaudesta ja kyllä tiedän olevani lievässä ketoosissa osan tuota aikaa, ja siksi en koekaan nälkää.

Vierailija
6/7 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 20:52"]

[/quote]

[/quote]

No, nälän tunne katoaa siitä huolimatta ettei ole syönyt juuri mitään, hengitykseen tulee se tietty haju. Mies rupeaa valittamaan että haisen samalta kuin hänen työkaverinsa joka nutrasi.

Vierailija
7/7 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäänpä vielä että kalorit on mulla päivässä jotain 1300 - 1400 kun laihdutan enkä mitenkään välttele hiilareita, eli sen perusteella ei pitäisi mennä ketoosiin. Mutta joku ihme tila joka tapauksessa tulee jos useamman päivän on normaalia matalammilla kaloreilla ja sen lisäksi tulee syötyä erityisen vähän. Sitten se taas katoaa kun syö lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi