Miten nopeiten asunto minulle ja lapselleni
Minulla on ihan kamala suhde...Riitelemme mieheni kanssa päivittäin ja hän ryyppää kaikki viikonloput...olen tähän asti niellyt lapsemme takia (1,5v) en jaksa enään :( en ole vielä töissä ja saan vain pienen kotihoidonavustuksen. Miten pääsisimme pois ja saisimme asunnon? ei minulla ole tällä hetkellä varaa korkeisiin vuokriin :(?
Kommentit (4)
ok. kiitos nopeasta vasstauksesta täytyykin ottaa sinne sossuun ensiksi yhteyttä
Ilmoita että olet pakolainen niin pääset heti kaikkien jonojen ohi ja saat asunnon kaupungin keskustasta jos haluat.
Saat kotihoidontuen lisäksi hoitolisää ja asumistukea kun muutatte. Sekä mahdollisesti myös toimeentulotukea. Laita hakemus kaupungin vuokra-asuntoon sekä esim.VVO:lle ja SATO:oon. Katos myös tori.fi yksityisten vuokraamat asunnot. Kun olet löytänyt sopivan vuokra-asunnon varaa aika kuntasi toimeentulotuesta vastaavaan sosiaalitoimistoon ja hae harkinnanvaraista toimeentulotukea takuuvuokraan ja ensimmäisen kuukauden vuokraan.
Kaupungilta. Asunnottomat lapsiperheet menee jonojen kärkeen.
En tosin tiedä tarvitsetko esim. sossusta/lastensuojelusta jonkun auttamaan sut jonojen ohi. Kannattaa soitella ja kysellä.