Tapailemani miehen ajokortissa lukee eri nimi kuin sanoo nimekseen
Ollaan tavattu jo monta kertaa, kyläilty puolin ja toisin. Mies oli luonani yötä ja aamulla vessassa käydessä huomasin lompakon eteisen pöydällä ja halusin kurkata millainen söpöläinen hän on ollut nuorempana. Katse nauliutui nimeen. Siinä ei lukenutkaan 'Virtanen Matti' vaan 'Virtanen Jarkko'??
Äsken kun mies lähti, katoin auton rekisterinumeron ja tarkistin omistajan. Se on Virtanen Matti. Siis mitä kummaa, onko tää jotenkin selitettävissä? Miten kysyisin asiaa??
Kommentit (99)
Jos häntä on kiusattu koulussa ja on halunut muuttaa etunimensä? Ajokorttiin on jäänyt vanha nimi. Tiedän tällaisen henkilön.
Vierailija kirjoitti:
Joku tämänkin uskoo. 1/5.
Trollihan tämä avaus on, mutta...
Mun etunimeni ei ole virallinen nimeni.
Lapsena kavereiden kanssa kehiteltiin toisillemme uusia nimiä ja mulla jäi tää feikkinimi käyttöön, koska on helpompi lausua.
esim Freya > Tiina. Tosin tää mun käytössä oleva feikkinimi on huomattavasti harvinaisempi, siksipä se jäikin elämään.
Enpä usko, että duunissa monikaan tietää tämän jutun musta. Mieskin aikoinaan ihmetteli, ettei mun kutsumanimeä ole virallisissa papereissa. Edes mun vanhemmat ei kutsu mua mun virallisella nimellä. vain yksi vanhempi sukulaismies käyttää sitä nimeä ja se on jopa hämmentävää. Ihan kuin puhuisi jollekin muulle.
Tähän on niin jo totuttu, ettei tule ajatelleeksi edes. Silti en ole koskaan tullut virallistaneeksikaan.
Vierailija kirjoitti:
Pahin selitys voisi olla, että on tuomittu rikollinen ja tunnistamista vaikeuttaakseen vaihtanut nimensä.
Nehän on yleensä paljon kekseliäämpiä nimiä. ;)
esim
Lucrezia Francesca Pandora Butt
Nikita Fouganthine ja mikä lie hän nykyään onkaan.
Tuommoinen Virtas nimi on aika hyvä massaan sekoitusnimi. Eikä olisi tolkkua vaihtaa etunimeäkään tai sitten tämä kyseinen tyyppi on vaan vähän mieleltään köyhä, kun ei parempaan pystynyt.
Vierailija kirjoitti:
Jos häntä on kiusattu koulussa ja on halunut muuttaa etunimensä? Ajokorttiin on jäänyt vanha nimi. Tiedän tällaisen henkilön.
Alkuperäinen nimi on Jorma Jyystö.
Kutsuuko itseään Cobraksi? Spedeksi?
Onko ollut myös töissä ulkomailla viimeiset 10 vuotta. Niinkuin Riihimäellä tai Niuvassa. Googlaa vanhalla nimellä niin löydät selityksen ja parhaimmassa tapauksessa uhrien nimet kuvineen.
Jos mies on todistajansuojeluohjelmassa
Onko ostamassa sinulle asuntoa Helsingin keskustasta mutta tarvitsee pientä lainaa kaupan kuluihin?
Minkälaisen laukun antoi parittelun jälkeen huomenlahjaksi?
Ap, oletko huomannut että vasemman puoleinen kumitissisi on alkanut riippua ja muuttua muhkuraiseksi?
Olisko toinen nimi etunimi? Käyttää virallisissa yhteyksissä toista ja muussa yhteydessä toista? Jos sukunimi on eri, niin onko vanha ajokortti, jossa vanha nimi ja jossain kohtaa vaihtanut sukunimeään? Sukunimen kun voi vaihtaa ilmoituksella, jos vaikka haluaakin äidin tyttönimen käyttöönsä.
Vierailija kirjoitti:
Mies sohvallani ei ollut se, joksi häntä luulin.
Tämähän olisi loistava romaanin nimi! Kirjoittanut Aavee-mamma ja kansikuvassa hämyinen sohva ja mies makaamassa siinä.
Tunnen ihmisiä, joiden oikea nimi on vaikkapa Karl Virtanen ja lempinimi on Kalle. Käyttävät tätä Kallea ihan kaikkialla ja ainoastaan ihan virallisissa papereissa on Karl. Vaikkapa lehtitilaukset, työpaikan sähköpostiosoite tai jäsenyys jossain yhdistyksessä voi hyvin olla nimellä Kalle.
En ole saanut kysyttyä vielä.
Ap.
Sanoo nimekseen Ahmed ja ajokortissa lukee Mehmet?
Mies sohvallani olikin se sohva. Meni nekin yhdynnät ihan hukkaan.
Koska naiset ovat huomattavasti suuremmassa vaarassa tulla tapetuksi parisuhteessa. Lisäksi miehillä on huomattavasti useammin löytynyt vaimo ja lapset toisesta kaupungista. Kaikki red flagit pitää tutkia.