Tapailemani miehen ajokortissa lukee eri nimi kuin sanoo nimekseen
Ollaan tavattu jo monta kertaa, kyläilty puolin ja toisin. Mies oli luonani yötä ja aamulla vessassa käydessä huomasin lompakon eteisen pöydällä ja halusin kurkata millainen söpöläinen hän on ollut nuorempana. Katse nauliutui nimeen. Siinä ei lukenutkaan 'Virtanen Matti' vaan 'Virtanen Jarkko'??
Äsken kun mies lähti, katoin auton rekisterinumeron ja tarkistin omistajan. Se on Virtanen Matti. Siis mitä kummaa, onko tää jotenkin selitettävissä? Miten kysyisin asiaa??
Kommentit (99)
Ooks AP:lla ajokorttia? Ota puheeksi se "klassinen" ajokorttikuvan tai passikuvan aihe. Puhu omasta, valittaa vaikka omasta valokuvasta tai nauraa siille ja näyttää kundille omaa ajokorttikuvaa. Ja kysy, millainen muuten sulla on? Hänen pitäisi sit näyttää omaa ajokorttia ja voit kysyä että ai mikä etunimi siinä on. Tai joku jo suosittelikin, että kysyy onko sisaruksia ja minkä nimisiä.
No ajokortin kuvassa oliko sama mies kuitenkin?
Millä nimellä sen puhelinnumero on? Siis mitä fonecta kertoo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitinsä ei saanut valita pojansa nimeä, mutta kun vanhemmat erosi kun poika oli vauva niin äiti kutsui poikaa nimellä Jarkko, koska tykkäsi siitä nimestä enemmän kuin mitä papereissa lukee, siitä lähtien hän on kutsumanimestään tykännyt.
Siksi ajokortissa lukee Jarkko, mutta auton omistaa nimellä Matti?
Sori kun meni nimet ristiin.
Miten kuvittelet, että asia täällä selviää paremmin kuin kysymällä mieheltä? Suosittelen aloittamaan ”kulta, etsin sun lompakosta rahaa ja huomasin sun nimen ajokortissa...”. Lopun joudut itse keksimään.
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis auton omistajatiedoissa lukee se minkä on nimekseen sanonut, eikä se nimi ole ajokortissa esim toisena nimenä.
Ap
Onko auto jonkun muun?
On huolestuttavaa.
Mullakin on vauvasta asti ollut tietty lempinimi, jolla ihan työnikin teen ja kaikki kutsuu sillä. Monellakin on näin. PapEreissa lukee oikea, virallinen nimi.
MUTTA kyllä se tulee ihan alkuun jo puheeksi. (Että tää on oikeesti mun lempinimi, mut kun se oikee nimi tuntuu vieraalta, kun sitä ikinä lapsena kuullu. Mutta en oo koskaan kokenu tärkeeks vaihtaa, oon niin tottunu, että kun menen lääkäriin tai hoidan mitä vain virallista, veroja tai lainoja, niin virallinen nimi.) se tulis ehkä jo eka deiteillä kyllä puheeksi.
Mun nimi on virallisesti Juuso, mutta mua on aina kutsuttu Jussiksi. Mikään virallisista nimistäni ei ole Jussi. Olen aina esitellyt itseni Jussina vaikka korteissa ja tiedoissani lukee Juuso Virtanen. Kyllä siinä melko pitkään kesti, että vaimollenikin asia selvisi...
Pyydä sitä näyttään henkkari. Just sillä verukkeella, että hei haluun nähdä miten söpö oot ollu teininä. Kyllä se on monella halu nähdä se KUVA.
Jos näyttää mukisematta, ei ole mitään salailtavaa ja voit kysyy, et mitä, eri nimi. Ja sille löytyy joku selitys, kuten että lempinimenä nimi, joka vois olla oikeakin. Jos ei näytä ja keksii jonkun ontuvan selityksen, hänellä on jotain salattavaa. Ja silloin feidaat.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä sitä näyttään henkkari. Just sillä verukkeella, että hei haluun nähdä miten söpö oot ollu teininä. Kyllä se on monella halu nähdä se KUVA.
Jos näyttää mukisematta, ei ole mitään salailtavaa ja voit kysyy, et mitä, eri nimi. Ja sille löytyy joku selitys, kuten että lempinimenä nimi, joka vois olla oikeakin. Jos ei näytä ja keksii jonkun ontuvan selityksen, hänellä on jotain salattavaa. Ja silloin feidaat.
Millä logiikalla ilman lupaa lompakkoa tonkiva muija on luotettavampi kuin mies, joka ei halua henkkariaan näyttää? Henkkareissa on kuitenkin hetut jne. joilla pystyy aiheuttamaan harmia toiselle... itse en tuossa vaiheessa vielä henkkareita olisi näyttämässä.
Vierailija kirjoitti:
Mun nimi on virallisesti Juuso, mutta mua on aina kutsuttu Jussiksi. Mikään virallisista nimistäni ei ole Jussi. Olen aina esitellyt itseni Jussina vaikka korteissa ja tiedoissani lukee Juuso Virtanen. Kyllä siinä melko pitkään kesti, että vaimollenikin asia selvisi...
Vaimo ei ilmeisesti kuunnellut kun teidät vihittiin vai olikohan kyse kuitenkin tyttöystävästä tuolloin...
Vierailija kirjoitti:
Up. Miten kävi, ap?
Tästä on näköjään jo vuosi, olin jo unohtanut koko asian. Asia selvisi nyt, näin erään lääkäripaperin ja siinä näkyi entiset nimet. Eli mies on vaihtanut joskus nimeään, mutta miksi? Pitääkin ottaa asia puheeksi. Ollaan nyt jo seurusteltu vuosi ja asutaan yhdessä.
Ap.
Taitaa olla vain näitä ärsyttäviä "virallisesti olen Petteri mutta mua kutsutaan Antiksi" -tyyppejä. Muuta se saatanan nimi virallisesti, jos ei alkuperäinen kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla vain näitä ärsyttäviä "virallisesti olen Petteri mutta mua kutsutaan Antiksi" -tyyppejä. Muuta se saatanan nimi virallisesti, jos ei alkuperäinen kelpaa.
Ja maksat uuden ajokortin, passin, henkilökortin ja kaikki muut mahdolliset kortit uusiksi? Ehkä siinä vaiheessa kun ajokortti pitää uusia vuonna 2034.
Aika usein ei Suomesta mut täällä tyypit ajelee kavereiden korteilla kuvista ei erota . Huumeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja maksat uuden ajokortin, passin, henkilökortin ja kaikki muut mahdolliset kortit uusiksi? Ehkä siinä vaiheessa kun ajokortti pitää uusia vuonna 2034.
Kyllä, maksa niin paljon kuin tarvitaan. Tai sitten opettele hyväksymään oikea nimesi ja käytä sitä.
Huhhuh, en tiedä mikä noissa ärsyttää niin paljon.
On vaihtanut nimeään,muttei ole uusinut ajokorttia nimenmuutoksen myötä.