Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tietää että mies on poltellut pilveä

Vierailija
18.08.2013 |

yhteisten tuttujen kanssa kesän alussa. Jo aikaisemmin keväällä hän oli omien kavereidensa kanssa ulkona ja "oli seurana ollut" ja pari hatsia ottanut. Silloin jo tein selväksi, etten hyväksy. Sanoin nyt etten pysty luottamaan häneen enää. Hänen mielestään yliregoin.

Kysymys kuuluukin: pitäisikö pilvenpolttelu muka hyväksyä, eikö seurassa voi olla muka polttelematta pilveä, onko vaimo, joka pitää salaa paukkujen vetämistä vakavana valehteluna, vain pelkkä ylireagoiva nipo?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 11:28"]

Meillä miehen kanssa sama juttu; itse en hyväksy, koska a) se on laiton aine. Jos sitä tuolla julkisesti kylillä kännissä vedetään, mitä jos tulisi poliisit paikalle ja merkintä on heti että huumausaineiden käyttäjä. Voi muuten vaikuttaa moniin, esim. työnsaantiin ym.! lisäksi b) mieheni on ällöttävä kun on poltellut, on muka hauskaa mutta pari minuuttia naureskelee, sitten koomaa ja kuolaa puolisen tuntia tai reilu jossain nurkassa. Yleensä loppuillasta kun on poltellut niin enemmän sekaisin sen alkoholin kanssa, ja aamulla todella vainoharhainen ja masentunut. Ei ne parit savutkaan kaikille sovi.

Minusta polttelu ei myöskään kuulu lapsiperheelliselle, kun on laitontakin. En halua sellaista esimerkkiä antaa lapsilleni! Mutta ne tutut joiden tiedän polttavan esimerkiksi kännissä; siinäs polttavat, jos se heille sopii ja on oikeasti vain hauskaa, eikä sitä aleta harrastaa jokapäivä ja olemaan jatkuvasti pöllyissä. Näitäkin tuttavapiirissä on.

Mies on monesti sanonut itsekin, ettei halua enää poltella ulkona ollessaan. Onko siinäkin vain joku koukku, kun hieman alkoholin löysättyä ranteita ja kavereiden tarjotessa on yhä mentävä mukaan? Olen hieman pettynyt. Minusta sinäkin saat olla.

[/quote]

Mitähän mömmöjä sä vedät?.. Aika sekavaa tekstiä sulla!

Vierailija
42/73 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mies on aikuinen, et voi päättää mitä se käyttää tai on käyttämättä. Luottamus ja valehtelu tässä on The Juttu. Suosittelisin avointa keskustelua aiheesta. Jos miehesi kannabiskäyttö on oikeasti tuossa mittakaavassa, on riskit tosi pienet ja tää on periaatekysymys ainoastaan 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelu on valehtelua oli asia mikä tahansa.

Vierailija
44/73 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, just sun kaltasia kontroilloivia hiekkapilluja me miehet petetään, etkö ymmärrä, miten naurettava olet! Onneksi ei ole tollaista kotkaa naisena.

Vierailija
45/73 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallsita tämä olemassa olo kun rehellisyyttä vaaditaan joka melkeinpä tauotta tuomitaan. Kaikissa meissä on tuomittavaa, silti sielultaan rikas ihminen voi myös jättää tuomitsematta ja hyväksyä ihmiset sellaisenaan toista tueten. Hämmästyttää myös miten tämän keskustelun tarinankertoja kaiketi kuvittelee että hänen tilanne olisi jotenkin erinlainen jos hänen mies olisi itse myöntänyt polttavansa eikä kuulleensa muilta asiasta. Jos päähuolen aihe on MIKSI et tainnu olla rehellisyyttä vailla muutenkaan. Suurinosa hupipolttelioista sitä rentoutumisen taikka stressin vuoksi polttelevat niin voihan sitä yrittää ehdottaa korvaavansa jollain rentouttavalla aktiviteetilläkin, just a though...

Vierailija
46/73 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipo olet, mutta kai sinulla on siihen halutessasi oikeus. Kannattaisi silti ehkä kasvaa aikuiseksi.

Vierailija
47/73 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko hyväksyt tai lähdet menemään. Ei toisen ihmisen tapoja voi väkisin kieltää.

Vierailija
48/73 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en hyväksy järjetöntä ryyppäämistä kumppanilta, joten en kyllä näe mitään syytä hyväksyä poltteluakaan siihen "tilalle". Näitä asioita yritetään aina vertailla ja väittää alkoholia vaarallisemmaksi, mutta kumpikaan vaihtoehto ei ole mistään kotoisin ja vaarallisuus riippuu myös ihmisen genetiikasta. Mieluummin kuitenkin sallin kumppanilleni vähän enemmän alkoholintäyteisen illan silloin tällöin, se on sentään laillista ja kumppanini tarpeeksi fiksu ymmärtääkseen rajansa. Tiedän tarpeeksi useita tapauksia, joissa polttelijaporukka on jäänyt kiinni tai käräytetty ja mikäs siinä, jos tykkää kantaa sitä elinikäistä huumausainemerkintää rekisterissä, be my guest. Känniset ja pilvessä olevat ihmiset on joka tapauksessa molemmat enimmäkseen helvetin ärsyttäviä.

Vierailija
49/73 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi niin vakava asia? Päihteet järjestyksessä pahimmasta miedoimpaan:

1. kovat huumeet

...

2. alkoholi

...
3.kannabis

Vierailija
50/73 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 03:11"]

1. kovat huumeet

...

2. alkoholi

...
3.kannabis

[/quote]

Riippuu täysin mittarista. Samaten varsinkin alkoholin määrästä. Kannabista tarvii vetää ihan vähän ja siitä on typerästi sekaisin, alkoholia voi juoda vähän ilman mitään vaikutusta käytökseen. Alkoholia saa kaupasta, kannabista pitää oikein hakemalla hakea. Kummankaan ylikäyttö ei ole hyväksi, mutta mieluummin vähän alkoholia kuin vähän kannabista mun mielestä.

Vierailija
51/73 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 03:17"]

1. kovat huumeet

...

2. alkoholi

...
3.kannabis

[/quote]

Riippuu täysin mittarista. Samaten varsinkin alkoholin määrästä. Kannabista tarvii vetää ihan vähän ja siitä on typerästi sekaisin, alkoholia voi juoda vähän ilman mitään vaikutusta käytökseen. Alkoholia saa kaupasta, kannabista pitää oikein hakemalla hakea. Kummankaan ylikäyttö ei ole hyväksi, mutta mieluummin vähän alkoholia kuin vähän kannabista mun mielestä.

[/quote]

Mutta päihteenä. Jos juo itsensä känniin, niin kyllähän siinä saa olla huolissaan enemmän. Tosin ei kannabiskaan vaaratonta ole. Lääkekasvi, jota käytetään päihteenä.

Vierailija
52/73 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avomieheni tutustuessamme sanoi rehellisesti kasvokkain poltelleensa. Ei yhtä tai kahta kertaa, vaan päivittäin usean kuukauden ajan. Ensimmäinen ajatus oli, että keneen olen oikein itseäni sotkemassa, toiben ajatus oli että lähden suksimaan kauas ja mahdollisimman nopeasti. Jäin kuitenkin. Ja olen todella onnellinen siitä.

Tein kuitenkin hyvin selväksi, että jos minun kanssani aikoo parisuhdetta leikkiä, niin marijuana ei tule olemaan kuvioissa. Eikä se ole ollut. Sanoin, että minä lähden lätkimään saman tien, jos saan selville. Satunnaisen oluen juomisen hyväksyn, huumeita en missään muodossa, oli se sitten "pelkkää maria" tai kovempia aineita.

Ps. Marijuana ja hasis eivät ole sama asia.

Vierailija
53/73 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 03:30"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 03:17"]

1. kovat huumeet

...

2. alkoholi

...
3.kannabis

[/quote]

[/quote]

Mutta päihteenä. Jos juo itsensä känniin, niin kyllähän siinä saa olla huolissaan enemmän. Tosin ei kannabiskaan vaaratonta ole. Lääkekasvi, jota käytetään päihteenä.

[/quote]

Noh, kannabista on aika vaikea vetää "liikaa" ja yleensä siitä seuraa maksimissaan vain huono olo, alkoholi menee helpommin överiksi. Eli sinänsä on kai ihan hyvä, ettei pilveä tarvitse paljon sen halutun vaikutuksen saamiseksi ja satunnainen käyttö on tavallaan ehkä terveellisempää kuin satunnainen juominen (keuhkot ei tosin tykkää, siitä miinus).

Joistakin ihmisistä saa aina olla huolissaan, kun he ovat humalassa, mutta onneksi ei läheskään kaikista ja mieluummin vietän aikaani jälkimmäisten kanssa joka tapauksessa. Kuitenkin tiedän ihmisiä, jotka vetää likaa viinaa, mutta sen lisäksi myös polttelee, enkä tiedä polttelijoita, jotka eivät myös joisi. Alkoholi ja kannabis samalla kertaa on pahin virhe, minkä voi tehdä. Tunnen myös erään, jolla puhkesi vähäisestä kannabiksenkäytöstä psykoosi ja musta se on vaan aivan liian suuri riski otettavaksi, olkoon kyseinen aine sitten yleensä kuinka vaaratonta tahansa.

Vierailija
54/73 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota joo, ymmärrän aloitajaa. Mieheni oli 10 vuotta sekakäyttäjä, hoiti työnsä, mutta viikonloput biletti ja nukku päivät. Hoidin pienet lapset ja olin aika katkera ja raivohullu... Kohteli minua muutoin hyvin, niin en osannut erota. Jossain vaiheessa hermostuin asiaan ja olin eroamassa, mies havahtui asiaan ja myönsi käyttönsä. Tiedän, että polttaa pilveä edelleen, se ärsytti minua suunnattomasti alkuun, kun ei lopettanut kaikkea käyttöä, mutta ei polta kotona, vaan viikonloppuisin kaverien luona. Hoitaa työt ja perheen. On päässyt yli siitä huumesekoiluvaiheesta, mutta pilvi on jäänyt. Olen hiljaisesti hyväksynyt sen...ja kaikki on ok. Ajattelen, että on aikuinen mies ja en ole hänen äitinsä kenen pitää nalkuttaa asiasta. Mulla on kaks vaihtoehtoa lähteä tai jäädä, valitsin jäädä, koska muuten asiat ovat kunnossa. Olemme seurustelleet 15 v. ja suhteemme on hyvä ja lämmin. Siinä vaiheessa jos tulee virkavallan kanssa ongelmia, vaadin lopettamaan ja jos ei lopeta eroan, en halua olla ihmisen kanssa jolla on rike ja jatkaa touhua edelleen ja sitten kun lapset tulevat siihen ikään, että kyselevät asiasta saa itse selittää asian heille. Itse olen ns. raivoraitis.

Vierailija
55/73 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet ap valinnut tuollaisen narkkari-miehen? Laittaisin mäkeen ja vähän äkkiä, jos jotain tuollaista kokeilisi.

Vierailija
56/73 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vähän samankaltaisessa tilanteessa, kun kuulin mieheni viettävän koko viikonlopun pilviveikko kaverinsa kanssa toisella paikkakunnalla. Minulla oli takana erittäin ikävä kokemus poikaystäväni kanssa liittyen pilveen, enkä halunnut hänen enää koskevan ko. aineeseen. Jo ennen lähtöä hän sanoi olevansa kunnolla koko viikonlopun. Seuraavana päivänä aloin kuitenkin tulla epäileväksi, koska tiesin tuon pilviveikon puuhista. Soitin itkuisen puhelun illalla, että voiko jooko olla polttamatta. En halunnut hänen joutuvan vaikeuksiin ja se ahdisti minua ehkä eniten. Puhelimessa hän lupasi käsi sydämellä, ettei ollut tullut sinne pössyttelemään, vaan tapaamaan ystäviään. Uskoin ja olin turvallisin mielin.

Seuraavana päivänä illemmalla asia tuli taas puheeksi ja sainkin selville, että heti tuon puheluni jälkeen hän oli mennyt polttelemaan. Ja kuulemma oli poltellut usein aiemminkin jo silloin, kun olimme jo alkaneet seurustella.

olisihan sitä voinut puhua tottakin...

Vierailija
57/73 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 17:16"]

Olin vähän samankaltaisessa tilanteessa, kun kuulin mieheni viettävän koko viikonlopun pilviveikko kaverinsa kanssa toisella paikkakunnalla. Minulla oli takana erittäin ikävä kokemus poikaystäväni kanssa liittyen pilveen, enkä halunnut hänen enää koskevan ko. aineeseen. Jo ennen lähtöä hän sanoi olevansa kunnolla koko viikonlopun. Seuraavana päivänä aloin kuitenkin tulla epäileväksi, koska tiesin tuon pilviveikon puuhista. Soitin itkuisen puhelun illalla, että voiko jooko olla polttamatta. En halunnut hänen joutuvan vaikeuksiin ja se ahdisti minua ehkä eniten. Puhelimessa hän lupasi käsi sydämellä, ettei ollut tullut sinne pössyttelemään, vaan tapaamaan ystäviään. Uskoin ja olin turvallisin mielin.

Seuraavana päivänä illemmalla asia tuli taas puheeksi ja sainkin selville, että heti tuon puheluni jälkeen hän oli mennyt polttelemaan. Ja kuulemma oli poltellut usein aiemminkin jo silloin, kun olimme jo alkaneet seurustella.

[/quote]

Sisältyikö tähän tarinaan siis kaksi eri miestä vai ymmärränkö nyt vääriin? Jos oma asenteesi on se että kun yksi mokaa niin kaikkia muitakin rangaistaan niin miksiköhän ei puhunut totta - kun asiasta tietämättömyys olisi ollut itsellesi parempi niin kauan että ymmärrät, että mikä tapahtuu yhden kanssa ei tapahdu jokaisen kanssa.

Vierailija
58/73 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 01:05"]Nipo. Voit ainakin olla varma ettei petä kun polttaa. Antaisin oman miehen mielummin poltella kuin läträtä viinalla. Pilven poltossa ei ole mitään pahaa... Paitsi sekakäyttäjillä, mutta tollanen "pari hatsia" c´mon, hellitä vähän!

[/quote]

Miksi tää pari hatsia on ongelma sekakäyttäjillä? Eikö se oikea ongelma ole jossain ihan muualla?

Vierailija
59/73 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 17:16"]Olin vähän samankaltaisessa tilanteessa, kun kuulin mieheni viettävän koko viikonlopun pilviveikko kaverinsa kanssa toisella paikkakunnalla. Minulla oli takana erittäin ikävä kokemus poikaystäväni kanssa liittyen pilveen, enkä halunnut hänen enää koskevan ko. aineeseen. Jo ennen lähtöä hän sanoi olevansa kunnolla koko viikonlopun. Seuraavana päivänä aloin kuitenkin tulla epäileväksi, koska tiesin tuon pilviveikon puuhista. Soitin itkuisen puhelun illalla, että voiko jooko olla polttamatta. En halunnut hänen joutuvan vaikeuksiin ja se ahdisti minua ehkä eniten. Puhelimessa hän lupasi käsi sydämellä, ettei ollut tullut sinne pössyttelemään, vaan tapaamaan ystäviään. Uskoin ja olin turvallisin mielin.

[/quote]

Vituttaa ämmät jotka soittelee itkuisia puheluita perään kun miehet on liikkeellä. Ja mikä tää ikävä kokemus liittyen pilveen oli kerro toki lisää?!

Vierailija
60/73 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilvi on laitonta ja jokainen sitä polttava on täys tollo, huume ku huume. kannabis on alku muille huumeille, pääsee ekan makuun nii halutaankin jo jotain vahvempaa, hörhöjä kaikki. Älä missään nimessä hyväksy.

T. 17v nuori

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan