Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tietää että mies on poltellut pilveä

Vierailija
18.08.2013 |

yhteisten tuttujen kanssa kesän alussa. Jo aikaisemmin keväällä hän oli omien kavereidensa kanssa ulkona ja "oli seurana ollut" ja pari hatsia ottanut. Silloin jo tein selväksi, etten hyväksy. Sanoin nyt etten pysty luottamaan häneen enää. Hänen mielestään yliregoin.

Kysymys kuuluukin: pitäisikö pilvenpolttelu muka hyväksyä, eikö seurassa voi olla muka polttelematta pilveä, onko vaimo, joka pitää salaa paukkujen vetämistä vakavana valehteluna, vain pelkkä ylireagoiva nipo?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 01:33"]

Toi parin hatsin veto on sama, kuin ottanut päälle pari kaljaa. Onko ilmoitusvelvollinen kaikista nautituista juomista, savukkeista tai kehuista mitä tulee illan mittaa? Et omista miestäsi, joten et voi kieltää häntä tekemästä asioita. Jos kiellät jotain mitä hän haluaa tehdä, niin mahdollisesti pakotat hänet valehtelemaan.

Eli voit tilanteesta syyttää vain itseäsi.

[/quote]

Eli seuraavan kerran kun itse lähden ulos, ostan sen pilven jostain (ei vissiin ihan citymarketin tiskiltä saa), polttelen mitä polttelen, en katso velvollisuudekseni siitä sen kummemmin seuraavana aamuna raportoida, ja kun jostain kaverin kaverilta hän kuulee parin kuukauden päästä, että,Tiina muuten oli silloin yks ilta ihan pilvessä, niin ei siinä mitään nokan koputtamista pitäisi olla. Sama kuin pari kaljaa jee jee. Oikeesti?!

Ap

Vierailija
22/73 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 01:40"]

Toi parin hatsin veto on sama, kuin ottanut päälle pari kaljaa. Onko ilmoitusvelvollinen kaikista nautituista juomista, savukkeista tai kehuista mitä tulee illan mittaa? Et omista miestäsi, joten et voi kieltää häntä tekemästä asioita. Jos kiellät jotain mitä hän haluaa tehdä, niin mahdollisesti pakotat hänet valehtelemaan.

[/quote]

Eli seuraavan kerran kun itse lähden ulos, ostan sen pilven jostain (ei vissiin ihan citymarketin tiskiltä saa), polttelen mitä polttelen, en katso velvollisuudekseni siitä sen kummemmin seuraavana aamuna raportoida, ja kun jostain kaverin kaverilta hän kuulee parin kuukauden päästä, että,Tiina muuten oli silloin yks ilta ihan pilvessä, niin ei siinä mitään nokan koputtamista pitäisi olla. Sama kuin pari kaljaa jee jee. Oikeesti?!

Ap

[/quote]

Ehkä lähemmäs tolpan kaljaa. :) Samat "säännöt" pätee kuin juodessa. En nyt kyllä tajunnut mitä ajoit takaa tuolla viestilläsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 01:06"]

Kannattaa perehtyä asiaan ihan kunnolla. Jos sun mies on täyspäinen muuten, eikä hällä oo suvussa skitsofreniaa tmv. Niin ei huolta. Parempi, paljon parempi kuin että olisi baarissa kittaamassa alkomaholia. :-)

[/quote]

Liiallinen alkoholin käyttökin saa pään pehmenemään ajan myötä kuten liiallinen höpö tupakin polttelukin. Lisäksi höpö tupakki voi aiheuttaa keuhkosyövän kuten Malborokin.

Vierailija
24/73 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi oli kumminkin REHELLINEN! Jumalauta kun mikään ei ole hyvin! Saatanan valittaja lehmä!

Vierailija
25/73 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi oli kumminkin REHELLINEN! Jumalauta kun mikään ei ole hyvin! Saatanan valittaja lehmä!

Vierailija
26/73 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 01:45"]

Ehkä lähemmäs tolpan kaljaa. :) Samat "säännöt" pätee kuin juodessa. En nyt kyllä tajunnut mitä ajoit takaa tuolla viestilläsi.

[/quote]

eiköhän se nyt ole selvää, että pilvenpoltto on laiton harrastus. Luulitko, että alkoholikin oli? 

Jos puoliso ei tohdi avautua päihteistään on se jo sinällään yksi merkki päihde ongelmasta, oli ne mitä tahansa päihteitä. Kun hän ei ole avoin ja sallii itselleen sellaiset, missä ei odotakaan puolison hyväksyntää, menee vaan ja käyttää, on puolison vaikea tietää missä on se raja, jolloin on otettava kovemmat keinot käyttöön. Jos hän jälkikäteen väittää huumeiden käyttöä pariksi hatsiksi ja tuttu kuitenkin tietää hänen olleensa pilvessä, silloin on ihan hyvä syy varmistua, ettei huumeet kiilaa perheen ohi. Sitä on tehtävä jatkuvasti, koska puoliso ei ole sen suhteen rehellinen.

Aihetta liian hyvin tuntevana epärehellisyys on se jonka jälkeen on syytä olla huolissaan. Mieluummin hatsit vain sinun seurassa kuin siinä seurassa, jossa hän vetää enemmän ja sallii itselleen sen epärehellisyyden. Epärehellisyyden takia sitä ei kuitenkaan kannata ehdottaakaan, koska molempi toteutuisi ja sinun seurassasi käyttö olisi hänelle vain merkki hyväksynnästä. Se, että kirjoitat tänne ja jokin tunne viesteissä jättää ainakin minulle sen epäilyn, että pelkäät kolmannen vaistosi pohjalta, että siinä olevan enemmän. Muista, että joissain tilanteissa saa rakastaa, mutta ei pidä antaa rakkauden olla naiivi eikä enää sitoa itseään liikaa.

Vierailija
27/73 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
28/73 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarpeeksi vanha, eli aivot jo kehittyneet, ei marisätkä tuhoa aivoja, mutta alkoholi ne kyllä tuhoaa.

Alkoholi aiheuttaa monenlaisia fyysisiä ongelmia ja sairauksia. Mite on marin kanssa?

Mieluummin pienet maripössyt kuin alkoholi.

Se, että marista ajatellaan niin pahaa, johtuu siitä, että lähes kaikki tieto jota ollaan yritetty siitä antaa on negatiivista. Ei olla edes yritetty hakea muuta.

Mari on monelle esim. kivuissa olevalle jopa ainoa tapa päästä helpommalla.

Viina ja lääkkeet on laillisia, siksi ne mielletään parempina vaihtoehtoina. Ne nyt kuitenkin on pahempa myrkkyjä kuin mari.

Vierailija
30/73 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis on laiton koska mikään taho ei voi omia siitä veroja itselleen kun on vapaasti kasvava rikkakasvi. Sitä se on, ihana rikkakasvi <3.

Raha ratkaisee tässäkin asiassa, vai miksi kuvittelette että alkoholia ja tupakkaa saa myydä laillisesti vaikka aiheuttaa taloudellisesti miljoonia menoja? No siksi kun se tuottaa valtiolle enemmän kuin vie. Vai kuka sen Altian omistaakaan...?

Mennään vielä astetta syvemmälle. Huono-osaiset yms saadaan eliminoitua sillä että tehdään niitten elämästä kurjempaa nostamalla elinkustannuksia, ruokien hintoja yms jolloin ahdistunut pienpalkkainen alkaa turvautuman alkoholiin, valtion kassassa kilahtaa ja pian vähä-osainen kuolee alkoholin/tupakan aiheuttamiin sairauksiin. Avot, näin Suomesta tulee taas hyvinvointivaltio :)

Vierailija
31/73 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 02:23"]

Tutkimus: Alkoholi vaurioittaa nuorten aivoja enemmän kuin marihuana

http://www.kaleva.fi/uutiset/ulkomaat/tutkimus-alkoholi-vaurioittaa-nuorten-aivoja-enemman-kuin-marihuana/616095/

[/quote]

Miten tuollaiseen johtopäätökseen siitä pääsee? "Tutkijat eivät testanneet nuorten suorituskykyä, he ainoastaan katsoivat aivojen röntgenkuvia."

Miksei verrata delfiinin ja ihmisen nopeutta laittamalla delfiinikin juoksemaan pururadalle? Ei kai tuolla tutkimuksella sinällään suurta väliä ole. On selvää, että alkoholi haittaa kehittyviä aivoja. Tuo uutinen ei anna kuitenkaan mitään muuta kuin mutua tuon väitteen pohjaksi. Jo ennen tuota tutkimusta on helppo todeta, että alkoholilla on suoria kemiallisia vaikutuksia, kun huumausaineiden vaikutustapa on erilainen. Jos tarkoitus on verrata niiden kahden aineen eroa, tuolla tutkimusmenetelmällä voi olla etukäteen varma lopputuloksesta.

Vierailija
32/73 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ap

[/quote] Kokeile kerran ethan sina muuten tieda mita se vaikuttaa. Ajankulku hidastuu ja tulee makeannalka! USAssahan se on laillista jo monessa osavaltiossa eika taalla mitaan ihmeempaa ole sattunut sen seurauksena.

t. kokeillut mummo.

Vierailija
33/73 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on aina ollut vähän päihteisiin "kallellaan", mun mielestä se on vaan noloa. Hänen tuttavapiirissään toi pilven polttelu ei todellakaan ole jäänyt miksikään nuoruusvuosien harrastukseksi, minun tuttavapiirissäni edes puhuminen siitä olisi aika heikkoa. Se ehkä ärsyttää myös, että en näe näitä mieheni tuttuja kauhean fiksuina tapauksina, on pöhöttynyttä naamaa ja just liiallista alkoholin käyttöä. Ja mitä mä sanon pojalle? Että isäsi nyt vähän käärii sätkää pelikavereiden kanssa, mutta älä vaan kuvittele, että se sulle on sallittua.

Ap

Vierailija
34/73 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hassua että nuo polttelua kannattavat ovat sitä mieltä että siitä ei tule haittoja. Kuitenkaan he eivät osaa ilmeisesti kunnolla lukea kun esim. väittävät ap:n miehen olleen rehellinen kertoessaan polttelusta vaikka ap selvästi kertoo että toisen polttelun kuuli tutuilta eikä mieheltä ym.

Itse en ole polttanut mutta olen katsonut dokumentin miten se vaikuttaa aivoihin. Ymmärrän jos sitä käytetään haitoista huolimatta kipulääkkeenä silloin kun hyödyt on isommat kuin haitat. Mutta huvikäyttöä en voi hyväksyä. Jos mieheni kokeilisi kerran tekisin hyvin selväksi että seuraavasta kerrasta tulee ero. Se olsii niin vastoin minun oikeuskäsityksiäni ym. Kyseessä on kuitenkin laiton aine toisin kuin esim. alkoholi. Mieheni käyttää alkoholia mutta vain kohtuullisissa määrissä. Jos mies alkaisi juoda isoja määriä alkoholia viikoittain luulen että antaisin vaihtoehdoksi avun hakemisen ja käytön lopettamisen tai eron. Lastemme ei tarvi katsoa jatkuvaa kännäämistä eikä huumeiden käyttöä.

Onneksi mieheni on samoilla linjoilla että hauskaa voi pitää ilman päihteitäkin.

Vierailija
35/73 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme asiaa on tässä mun mielestä: 

1, terveysriski. Joku kyseli että onko miehen suvussa skitsofreniaa ja onko mies muuten herkkä tms. Minulla lähipiirissä sunnuntaipolttelija jolla puhkesi skitsifrenia. Suljetulla osastolla töitä tehneenä (en tosin hoitajana) olen nähnyt useita, joilla taustalla on polttelua. Ja onhan sitten enemmässä polttelussa ne muutkin lieveilmiönsä, aloitekyvyttömyys jne... Onko kaverit ihan pöllypäitä? Seura tekee yleensä kaltaisekseen. 

2. valehtelu- tän voitte ratkaista vain te kaksi- miten luottamus..

3. ja se pikkujuttu että onhan se laitonta. Miten yleensä suhtaudutte ihmisinä laittomuuksiin? Jos tulisikin jotain kiinnijäämisiä, sakkoja yms. Vaikuttaisiko töihin mitenkään esim huumetestejä tai rikosrekisterin tarkistuksia jos vaihtaa työtä?

Vierailija
36/73 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis onko se kaljoittelu ja tupakointi jonkun mielestä sitten hirmu hienoa?

Kannabiksen riskejä on psykoosi ja ahdistuneisuushäiriö, niitä on Suomessakin aika paljon todettu kannabiksenkäyttäjillä. Kaikille ei näitä tule, mutta eipä tule keuhkosyöpääkään kaikille tupakoiville.

Kannabis on laitonta, ja ihan pikkujuttu ei ole pikkurikollisten ja huumekauppiaidenkaan toimintaan sekaantuminen.

Valehtelu ei muutu rehellisyydeksi, kun joku muu  kertoo asian. Minulla taitaa olla vähän eri standardit parisuhteelle kuin joillakin muilla.

Kannabiksen lääkekäyttö on varmasti ihan hyvä tutkimuskohde, mutta heroiinikin on meillä lääkekäytössä, eikä se silti ole harmitonta muussa käytössä.

Vierailija
37/73 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 09:43"]

Kolme asiaa on tässä mun mielestä: 

1, terveysriski. Joku kyseli että onko miehen suvussa skitsofreniaa ja onko mies muuten herkkä tms. Minulla lähipiirissä sunnuntaipolttelija jolla puhkesi skitsifrenia. Suljetulla osastolla töitä tehneenä (en tosin hoitajana) olen nähnyt useita, joilla taustalla on polttelua. Ja onhan sitten enemmässä polttelussa ne muutkin lieveilmiönsä, aloitekyvyttömyys jne... Onko kaverit ihan pöllypäitä? Seura tekee yleensä kaltaisekseen. 

2. valehtelu- tän voitte ratkaista vain te kaksi- miten luottamus..

3. ja se pikkujuttu että onhan se laitonta. Miten yleensä suhtaudutte ihmisinä laittomuuksiin? Jos tulisikin jotain kiinnijäämisiä, sakkoja yms. Vaikuttaisiko töihin mitenkään esim huumetestejä tai rikosrekisterin tarkistuksia jos vaihtaa työtä?

[/quote]

Mulla ei ole ihan tarkkaa tietoa skitsofreniasta, enkä jaksa googlata, mutta jotain aavistusta mulla on, että aina överit esim. riidellessä eivät ole ihan ns. normaalia. Kavereista osa on pöllypäitä, osa ei. Selvästi polttelijoille Se on elämänkatsomuskysymys eli että on coolia toimia vapaamielisesti ja saada pönttö sekaisin. Työasioissa ei ole riskiä, oma busines.

Vierailija
38/73 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ap

[/quote]

Juuri näin. En ymmärrä miten tuossa voi olla joku ongelma. Raportoittekko te jumalauta kaiken puolisoillenne?

Vierailija
39/73 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofrenikoista 80-90% polttaa tupakkaa. Syy siihen on taudin itsehoito. Kannabista käytetään samasta syystä.

Vierailija
40/73 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen kanssa sama juttu; itse en hyväksy, koska a) se on laiton aine. Jos sitä tuolla julkisesti kylillä kännissä vedetään, mitä jos tulisi poliisit paikalle ja merkintä on heti että huumausaineiden käyttäjä. Voi muuten vaikuttaa moniin, esim. työnsaantiin ym.! lisäksi b) mieheni on ällöttävä kun on poltellut, on muka hauskaa mutta pari minuuttia naureskelee, sitten koomaa ja kuolaa puolisen tuntia tai reilu jossain nurkassa. Yleensä loppuillasta kun on poltellut niin enemmän sekaisin sen alkoholin kanssa, ja aamulla todella vainoharhainen ja masentunut. Ei ne parit savutkaan kaikille sovi.

Minusta polttelu ei myöskään kuulu lapsiperheelliselle, kun on laitontakin. En halua sellaista esimerkkiä antaa lapsilleni! Mutta ne tutut joiden tiedän polttavan esimerkiksi kännissä; siinäs polttavat, jos se heille sopii ja on oikeasti vain hauskaa, eikä sitä aleta harrastaa jokapäivä ja olemaan jatkuvasti pöllyissä. Näitäkin tuttavapiirissä on.

Mies on monesti sanonut itsekin, ettei halua enää poltella ulkona ollessaan. Onko siinäkin vain joku koukku, kun hieman alkoholin löysättyä ranteita ja kavereiden tarjotessa on yhä mentävä mukaan? Olen hieman pettynyt. Minusta sinäkin saat olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi