Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholia tarjoillaan silloin kun juhlakalukin voi skoolata.

Vierailija
17.08.2013 |

Piste.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 23:13"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 23:04"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 22:58"]

Eli jos morsian on omissa häissään raskaana, ei pidä muidenkaan skoolaaman. 

(Miks pitää muuten aloittaa niin hemmetin monta ketjua samasta aiheesta???)

[/quote]

Meidän häissä ei ollut mitään alkoholia. Appiukolla oli oma puteli taskussaan. Jos se oli jollekin ongelma, se oli hänen ongelmansa. Mnä en juo alkoholia enkä sitä muillekaan tarjoa. Mksi minun pitäisi pitää juhlat muiden mieliksi? Minun juhlistani jos on kyse. Jos jolle kulle ei alkoholittomat tarjoiluni kelpaa, menkööt muualle tai jättäkööt tulematta. 

[/quote]

Toivottavasti nämä minä-minä-MINUN juhlani bridezillat tajuavat ilmoittaa myös kutsussa, että kyseessä ovat HÄNEN juhlansa niin tajutaan olla menemättä - mihin tossa vieraita niinkuin tarvitaan..? Ja kyse ei ole alkoholista tai sen puutteesta, vaan morsiamen asenteesta. 

[/quote]

En minä siihen aikaan edes tajunnut, että häissä pitäisi alkoholia olla. Kyllä suku tiesi raittiuteni muutenkin ja mitään puolituttuja kumminkaimoja ei kutsuttu, vaan ihan läheiset. Omassa suvussani on paljon porukkaa, jotka eivät alkoholia juo lainkaan. Ei meidän häissä ollut tanssiakaan, enkä siitäkään tajunnut ilmoittaa. Olin ennen omiani ollut vain kaksissa uskovaisten häissä, serkusitani ja sisaruksistani olin ensimmmäinen ja ystäväpiirissä myös. 

Vierailija
22/56 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Meidän häissä ei ollut mitään alkoholia. Appiukolla oli oma puteli taskussaan. Jos se oli jollekin ongelma, se oli hänen ongelmansa. Mnä en juo alkoholia enkä sitä muillekaan tarjoa. Mksi minun pitäisi pitää juhlat muiden mieliksi? Minun juhlistani jos on kyse. Jos jolle kulle ei alkoholittomat tarjoiluni kelpaa, menkööt muualle tai jättäkööt tulematta. 

[/quote]

Toivottavasti nämä minä-minä-MINUN juhlani bridezillat tajuavat ilmoittaa myös kutsussa, että kyseessä ovat HÄNEN juhlansa niin tajutaan olla menemättä - mihin tossa vieraita niinkuin tarvitaan..? Ja kyse ei ole alkoholista tai sen puutteesta, vaan morsiamen asenteesta. 

[/quote]

Lisään vielä, että meillä oli ihan kivat häät omasta mielestämme, kun pidimme pienet. Mulle ei tosiaan tullut edes mieleenkään, että alkoholia pitäisi olla...näin jälkeenpäin näitä juttuja lukiessa vain kirjoitan vähän kärkkäästi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vieraita tarvitaan siihen, että he tuovat lahjoja, mieluiten rahaa tietenkin. Mihinkäs heitä nyt muuhun tarvittaisiin.... Ihan sama, viihtyykö ne vieraat vai ei. Enkä sano, että häissä olisi pakko olla alkoholitarjoilua. Asennekysymyshän tämä selkeesti on. 

Vierailija
24/56 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän alkoholia todella vähän, lähinnä ruokaviinilasillinen viikonloppuisin tai muussa erityistilanteessa kohtuudella. En voi sietää humalaisia ihmisiä, enkä muutenkaan ymmärrä ryyppämistä.

Minusta kuitenkin kastejuhlaan ehdottomasti kuuluu maljan kohottaminen lapsen onneksi! Ruoan kanssa ei meidän lasten ristiäisissä ole ollut viiniä tai muuta alkoholia tarjolla, mutta sivistyneessä seurassa ei viini ruokajuomana olisi mitenkään väärin. 

Vierailija
25/56 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilo ilman viina on näyttelemistä ;)

hyvää yötä!

Vierailija
26/56 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kastejuhlaan ei mitenkään kuulu alkoholi. Moukkamaista!

Vierailija
27/56 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä maljat kastejuhlissa ja rippijuhlissa on uusia tapoja, ihan viime vuosilta. Ihmiset siit ovat luoneet uuden etiketin itse. Vanhassa etiketissä sitä ei ole eikä pidetä edes soveliaana. Tosin ei minun nuoruusaikaan rippijuhlia pidettykään, vain lähisuku ja kummit oli tapana kutsua kakkukahville, ei muuta. Se oli sen ajan etiketti. Moni haluaa vielä noudattaa tätä vanhaa yhä. 

Vierailija
28/56 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP keksii oman säännön ja meidän tulee noudattaa se? Mistä sä ton edes repäisit?

Ja aija monen argumentointi täällä ontuu pahasti. "Minä en juo, joten en tarjoile muillekaan". Tätäkö ei sitten voi kääntää ympäri "Tykkään kilistellä kuohuvalla ja juoda viiniä, eli tarjoan sitä myös muille kaikissa juhlissani"???

Vierailija
29/56 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä vieraille pajata samaan tapaan kuin teille, ettekä te olisi kutsuttujen joukossakaan te pari. Juhlat voi olla ihan kivat ilman alkoholia, sekin on asennekysymys. 

Vierailija
30/56 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 23:30"]

AP keksii oman säännön ja meidän tulee noudattaa se? Mistä sä ton edes repäisit?

Ja aija monen argumentointi täällä ontuu pahasti. "Minä en juo, joten en tarjoile muillekaan". Tätäkö ei sitten voi kääntää ympäri "Tykkään kilistellä kuohuvalla ja juoda viiniä, eli tarjoan sitä myös muille kaikissa juhlissani"???

[/quote]

Rippijuhlat tai ristiäiset eivät ole vanhempien juhla, vaan juhla, jonka vanhemmat järjestävät lapsilleen. 

Vierailija
31/56 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä huomaa joidenkin kieroutuneen suhteen alkoholiin. Ajatellaan kauhean korostetusti, että TÄSSÄ JUODAAN NYT VIINAA JA TULLAAN PÄIHIN kun nostetaan lasi jossa desi viiniä.

Meidän lapsen ristiäisissä nostettiin malja vauvan kunniaksi mutta ei siinä mietitty että lasissa on nyt ALKOHOLIA vaan symbolisesti juhlavaa juomaa.

Vierailija
32/56 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti hei! Missä puskassa te oikein elätte? Avartakaa vähän maailmankatsomusta ja herätkää tähän päivään! Aika uskomatonta, että jonkun mielestä viini on niin uusi keksintö, ettei sitä pidä mennä sotkemaan juhliin! Hah. Ehkä sitä ei ollut ennenvanhaan saatavilla jossain perähikiällä, mutta että niin uusi juttu, ettei sitä voi vielä juoda???

Ja miksi ihmeessä joku kauhistelee, että ei kai nyt kukaan kuohuvaa ainakaan jouluna juo? Meilläpä juodaan usein samppanjaa, mitäs siihen sanot? Erittäin juhlava juoma, joka sopii lähes kaikkien ruokien kanssa. Miksi sitä ei saisi jouluna juoda?

Ehkä kannattaisi keskittyä juhlimaan itse vähän useammin, kuin määräillä miten muiden tulisi juhlia oikein.

Jonkun mielestä täällä on moukkamaista tarjoilla alkoholia ristiäisissä. Aika monen mielestä on kyllä myös moukkamaista kilistellä 50v. juhlissa jollain Pommacilla:(

Vierailija
33/56 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA: Jos juhlat voi olla kivat ilman alkoholia, niin miksi te ette voi uskoa, että ne voi olla myös kivat alkoholitarjoilulla?

Tietääkseni jää avaukset ei ikinä ala siitä, että joku valittaa alkoholittomista juhlista, vaan aina urputetaan ettei ristiäisissä/rippijuhlissa saa juoda. Miksi ei saa???

Vierailija
34/56 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 23:45"]

Oikeasti hei! Missä puskassa te oikein elätte? Avartakaa vähän maailmankatsomusta ja herätkää tähän päivään! Aika uskomatonta, että jonkun mielestä viini on niin uusi keksintö, ettei sitä pidä mennä sotkemaan juhliin! Hah. Ehkä sitä ei ollut ennenvanhaan saatavilla jossain perähikiällä, mutta että niin uusi juttu, ettei sitä voi vielä juoda???

Ja miksi ihmeessä joku kauhistelee, että ei kai nyt kukaan kuohuvaa ainakaan jouluna juo? Meilläpä juodaan usein samppanjaa, mitäs siihen sanot? Erittäin juhlava juoma, joka sopii lähes kaikkien ruokien kanssa. Miksi sitä ei saisi jouluna juoda?

Ehkä kannattaisi keskittyä juhlimaan itse vähän useammin, kuin määräillä miten muiden tulisi juhlia oikein.

Jonkun mielestä täällä on moukkamaista tarjoilla alkoholia ristiäisissä. Aika monen mielestä on kyllä myös moukkamaista kilistellä 50v. juhlissa jollain Pommacilla:(

[/quote]

Lue korjausviestit, viini jouluna on uusi juttu ja mulla oi heti perässä korjausviesti...lapsi kulta. Mulla vaan tämä tabletti joskus hävittää sanoja. 

Vierailija
35/56 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 23:50"]

MUTTA: Jos juhlat voi olla kivat ilman alkoholia, niin miksi te ette voi uskoa, että ne voi olla myös kivat alkoholitarjoilulla?

Tietääkseni jää avaukset ei ikinä ala siitä, että joku valittaa alkoholittomista juhlista, vaan aina urputetaan ettei ristiäisissä/rippijuhlissa saa juoda. Miksi ei saa???

[/quote]

Minä odotan väittelyä siitä, sopiiko hautajaisissa skoolata. 

Häitä ainakin  on kyllä osattu pilata liiallisella kännäämisellä. 

Vierailija
36/56 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 23:54"]

[/quote]

[/quote]

Skoolaaminen = kännääminen??? Ja kyllä, meillä hautajaisissa on ollut aina ollut viiniä ja konjakkia/likööriä. Kuohuva ei tähän tilaisuuteen sovi, mutta viini ja konjakki kahvin kanssa kyllä.

Vierailija
37/56 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 00:01"]

[/quote]

[/quote]

Skoolaaminen = kännääminen??? Ja kyllä, meillä hautajaisissa on ollut aina ollut viiniä ja konjakkia/likööriä. Kuohuva ei tähän tilaisuuteen sovi, mutta viini ja konjakki kahvin kanssa kyllä.

[/quote]

Ne oli kaksi eri asiaa nuo lauseet. Häät ei ole hautajaiset. Tai no, ehkä melkein joillekin. 

Vierailija
38/56 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viini on vanha juoma ja sopii hyvin ruoan kanssa. Joulu on juhlava juhla, jolloin nautitaan hyvästä ruoasta, johon se viini sopii aivan erityisen hyvin. Nykyään viiniä on hyvin saatavilla, eikä ole edes kovin kallista. Montako sataa vuotta pitää odottaa, että se olisi teidän mielestä hyväksytty jouluperinteeseen?

Vierailija
39/56 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Häh??? Kun isäni kuoli, meillä oli muistotilaisuudessa pihvit viimeisen päälle, hänen lempiravintolassaan. Totta hemmetissä otimme lasit punaviiniä pihvien kanssa. Ja kahvin kanssa kohotimme konjakkilasit isän muistolle. Kukaan ei todellakaan ollut kännissä. Miksi hautajaisissa ei saisi kohottaa maljaa sen rakkaan vainajan muistolle? Oli lasissa sitten pommacia tai mitä tahansa? Taitaa olla jotain VL porukkaa täällä taas riehumassa telkkarin leffatarjonnan puutteessa.

Vierailija
40/56 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 00:05"]

Viini on vanha juoma ja sopii hyvin ruoan kanssa. Joulu on juhlava juhla, jolloin nautitaan hyvästä ruoasta, johon se viini sopii aivan erityisen hyvin. Nykyään viiniä on hyvin saatavilla, eikä ole edes kovin kallista. Montako sataa vuotta pitää odottaa, että se olisi teidän mielestä hyväksytty jouluperinteeseen?

[/quote]

Vaikka joku osaa viiniä juoda joulunakin lasten kesken järjen kanssa humaltumatta, minä en ainakaan puhu joulun viiniperinteen puolesta. Meillä oli kahdesta perheestä lapsen kaverit joulupäivän. Kysyin, etteivätkö heidän vanhemmat kaipaa joululounaalle ja sanoivat, etteivät halua mennä, koska ei siellä lounasta ole, ovat vielä krapulassa niin ei voi leikkiäkään. Soitin varmistaakseen ja neljän aikaan toisen luona vasta heränneen kuuloinen vastasi. Toinen kertoi, että kun lahjat oli avattu, olivat hetken saaneet leikkiä, mutta vanhemmat laittoivat hänet ajoissa nukkumaan, jotta voi viettää aikuistenkin joulua...

Tottakai kuka vaan voi nauttia jouluviinistä. Jouluperinteeksi siitä ei kuitenkaan ole, koska liian monella perheellä viini tai mikä tahansa alkoholiperinne, ihan shampanjasta lähtien on hauskaan nousuun asti juomista ja usealla se ei lopu edes siihen. Mitä tahansa voi tehdä, eriasia on onko se fiksua.

Sama koskee mitä tahansa alkoholia lasten juhlissa. Jos se yleisesti hyväksytään, moni täälläkin kokee, että rippi- tai kastetilaisuudessa saa ottaa. Liian monelle alkoholi on liian "hieno" juoma, eli juhla on riittävä syy hakea sitä humalaa, kunhan juoma on hieno. Minusta viina sopii paremmin hautajaisiin kuin viini tai shampanja lasten juhliin. Toki on tyhmää juoda suruun, mutta vielä tyhmempää on, ettei lapset saa nauttia juhlista. 

Ja häät on jokaisella omanlaisensa. Jos ei halua tarjoilla alkoholia, eiköhän se ole morsiusparin ja häiden rahoittajan oma asia. Jos joku menee häihin vain tervetuliais maljan takia, eiköhän sen shampanjan saisi ihan hyvin vaikka omasta jääkaapista. Minulle alkoholi käy häissä hyvin, yleensä kuitenkin otan vasta jatkoilla sen maljan jälkeisen lasin. Lapsille on järjestetty hoitopaikka siksi yöksi. Ja hienoimmat häät, jossa olin, siellä ei virallisesti tarjoiltu, vaan halkovajassa. Suurin osa ei käynyt yhtenään halkovajalla, joten kukaan ei ollut silminnähden humalassa ennen kuin jatkotilaisuudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan