Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tarkottaa "homma meni reisille"?

Vierailija
17.08.2013 |

niin? kuulin mummoni sanovan ton

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret jonnetko täällä alapeukuttaa sitä kun vanhemmat tädit (ja sedät) kertovat että ”kun homma meni reisille” niin se tosiaankin tarkoittaa että jokin meni pieleen. Alunperin sanonta todella tulee tuosta seksistä ja siemensyöksystä. Mies saa siemensyöksyn ennen kuin on sisällä asti eli sperma päätyy vain reisille asti. ”Pieleen meni”.

Soo soo jonnet, pakko nyt vaan teidänkin uskoa että me 40-50-60v kääkät (ja vanhemmatkin) olemme harrastaneet seksiä ja puhuneet nuorempina, ja nyt vanhempina, räävittömiä. ”Mennä reisille” oli itse asiassa hyvinkin normaali sanonta ainakin 80-90 luvuilla. ”tää meni nyt ihan reisille” kuului todella usein 😁

Vierailija
22/29 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin sanoen paska tuli housuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti on vaan seksit mielessä. Onhan se voinut alunperin kaatua vaikka kahvit päälle.

Vierailija
24/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma meni totaalisesti pieleen.

Vierailija
25/29 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sarjaa "homma meni reisiile" -sanonnan kanssa : Kun joku asia ei lähde etenemään niin tällä kulmakunnalla asia ilmaistaan että "Tämä meni nyt kyllä ihan tissin koetteluksi!" . Naisten olen kuullut käyttävän versiota "munan koetteluksi".

Vierailija
26/29 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että tuo päälleen kuseminen on se mitä useimmat käsittää tuolla. Hyvin yleistä ko.sanonnan käyttö on ja mua on ainakin aina nolottanut kun oon kuitenkin aatellut tuota toista vaihtoehtoa 🙄

Vierailija
27/29 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että tuo päälleen kuseminen on se mitä useimmat käsittää tuolla. Hyvin yleistä ko.sanonnan käyttö on ja mua on ainakin aina nolottanut kun oon kuitenkin aatellut tuota toista vaihtoehtoa 🙄

Ihan totta. Eihän mummot voi mitään seksistä tietää, ja siihen liittyviä sanontoja käyttää. Mummot syntyvätkin aikanaan mummoina, eivät ole ikinä olleet nuoria ja varsinkaan seksipuuhia eivät koskaan ole ajatelleetkaan. Kyllä, näin se on...

Vierailija
28/29 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vanhemman ikäpolven alapää/seksi sanontoja. Voi taas nuoriso ällistyä ja kauhistella kuinka mummot ja ukit voivat tuommoisia tietää...

Äitini oli ravakka maalaisnainen, hänellä löytyi sanontoja joka lähtöön. Varsinkin silloin, kun joku asia kismitti häntä, sanonnat muutuivat kipakammaksi. Jos hän joutui odottamaan (ja ennenkaikkea turhaan odottamaan) jotakin asiaa tapahtuvaksi, saattoi hermo mennä. Esim. joku on luvannut tulla tiettyyn kellonaikaan, ja kun häntä ei kuulunut tulevaksi ja äidin suunnittelemat työt ja askareet alkoivat tästä syystä viivästymään. "Ei juutas vieläkään ole tullut se sähkömittarin lukija! Eto virkamiestä joutuu kyttäämään kuin mykkä vittua, eikä joudu elukoitten hoitoon!"

Äitivainaa ei yleisesti ottaen ollut rivo suustaan, mutta kun hermo meni johonkin niin alatyyli-sanontojen kapasiteettia kyllä löytyi.

Vierailija
29/29 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja edelleen sanontoja:  Sana "Seis" tai "Stop" paikalla "Stop, Maija-Liisa, paita on välissä...!"  Vanhempi ikäpolvi on tätä käyttänyt, niin miehet kuin naisetkin. Ja tämäkään ei tietenkään liity mitenkään seksuaalisuuteen niin että jonnet voivat hengittää ihan rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi