Etätyön työergonomia - kuvaile työpisteesi
Työskentelin kevään keittiön pöydän ääressä ja koska työnantaja ei normaalioloissa salli etätyötä lainkaan, en ole viitsinyt panostaa kalusteisiin, jotka jatkossa olisivat vain ärsyttävä muistutus huonosta työnantajasta. Lisäksi suositus oli aina vain noin kuukauden kerrallaan voimassa ja lykkäsin ostoksia. Nyt parhaat vinkit kehiin etätyöpisteelle. Tarvitsen ison näytön, mutta pöytätilalla ei muuten juuri ole väliä. Toimistolla on säädettävä pöytä ja kotonakin voisin työskennellä koko ajan seisten. Saako jostain hyvän sesiomakorkeudelle säädettävän pöydän, joka ei näytä liian toimistomaiselta, sillä työpiste tulee olohuoneeseen? Pidän tämä kalusteen muunneltavuudesta, mutta etäisyys näyttöön jää liian pieneksi. https://www.finnishdesignshop.fi/huonekalut-poydat-tyopoydat-fem-tyopoy…
Mulla on tässä sama kirjoituspöytä kuin yläasteella (olen 40), 27-tuumainen näyttö, pelaaminen mielessä ostettu näppis ja hiiri ja suomalaisesta koivusta tehty kova tuoli. Paikat eivät mene jumiin, eivätkä ne kyllä minulla mene toimistollakaan. Monitori ja tv ovat sellaisessa linjassa toisiinsa nähden että saan kätevästi seurattua aamulla esim. aamu-tv:tä työnteon ohella, ja tv:n takana taas on iso ikkuna josta näen lähimetsään. Kerran tämän etätyöjakson aikana ikkunan ohi porhalsi valkohäntäpeura! Vappuna taas ikkunan edestä meni saippuakuplia :D