Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen kerta: poliisi tutkii vieraannuttamista pahoinpitelyrikoksena

Vierailija
15.08.2020 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f9369c0a-84e9-4db0-9784-b576bb9b3bad
Vieraannuttaminen ei ole rikos, mutta jos lapsi kärsii se voi olla pahoinpitely henkisenä väkivaltana.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minua ottaa päähän tämä asia juurikin sen takia, ettei missään pidetä älämölöä siitä, ettei isä tapaa lastaan eron jälkeen!

Minun lapseni välit isäänsä jäivät etäisiksi, koska isä ei halunnut pitää yhteyttä "h...anpenikkaan". Peittelin itkua lapseltani kun hän kyseli jatkuvasti milloin isi tulee hakemaan ja kertoi että on ikävä isiä. Jouduin sanomaan aina että isi rakastaa sinua kovasti, mutta hänellä on varmaan työkiireitä. Tytär odotti ikkunan ääressä, josko isiä näkyisi. Oli pakko mennä vessaan itkemään.

Vierailija
22/48 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioissa on aina monta puolta. Omien lasteni isä kieltäytyy heitä tapaamasta, ei ole ollut minkäänlaista kiinnostusta lasten elämään. Pari kertaa vuodessa vie heidät sukulaistensa luo lyhyelle lomalle, ei osallistu muuten lasten arkeen eikä maksa elatusmaksuja kuin hyvin harvoin, monta tonnia on maksamatta. Hänen mielestään kaikki on ok näin, on ihan suoraan sanonut että tarvitsee paljon omaa aikaa. Minulla ei sitten ole sitä omaa aikaa vastaavasti koskaan, työt ja lapset on hoidettava. 

Varmaan kuitenkin tämä exäni saattaa puhua minusta vieraannuttajana? Luultavasti eilen baarissakin jollekin valitti että kamala ex ei anna hänen tavata lapsia, heh. Vaikka totuus on että saisi tavata koska vaan, asuukin ihan lähellä. Mutta kaikki vapaa-aika menee hänellä omien juttujen parissa, lapset häiritsisivät niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 13v kun vanhempani erosivat. Vieraannuin kyllä isästäni ihan omasta tahdostani vuosien mittaan koska en jaksanut kuunnella sitä haukkumista ja arvostelua. Olisi vissiin pitänyt vain ottaa paskaa niskaa jatkuvasti?

Vierailija
24/48 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös siitäkin voisi syytteen pahoinpitelystä laittaa ja laskea vieraannuttamiseksi, kun etävanhempi ei noudata tapaamissopimusta? Lapset kärsii, kun miettivät miksi eivät isälleen ole kelvanneet ja naisystävät vievät isän kaiken huomion.

Näissä on aina suuntaan ja toiseen ongelmia, joillakin onneksi toimii eron jälkeen lasten huolehtiminen, mutta usein ei.

Eihän miestä ole sopivaa syyttää tuollaisesta.

Ei, pitää vaan ymmärtää syyt hänen toiminnalleen, lasten etu unohtuu siinä.

Meidän tapauksessa noin kolmen vuoden jälkeen isä aktivoitui ja rupesi ottamaan lapsia luokseen, mutta ei tapaamissopimuksen mukaan vaan miten häntä milloinkin huvitti, joskus viikonlopuksi ja joskus yhdeksi yöksi, välillä ollut muutama kuukausi, että ei ota.

Tapaamisilla minua ja sukulaisiani haukutaan vaihtelevassa määrin. Näistä lapset välillä purkaa pahaamieltään. Nyt kyllästyin touhuun, kun lasten isä ei enää edes itse pidä yhteyttä tapaamisten sopimiseksi vaan naisystävänsä hänen käskystään viestittelee ja soittelee lapsille ja lapsia haetaan ja tuodaan miten sattuu, minulle tieto kulkee sen verran, kuin lapset sattuu sanomaan. Tottakai olettavat, että isänsä sopii minun kanssa asiat kuten ennenkin. Viimeksikin oli lapset palautettu kotiin eikä mitään tietoa minulle etukäteen, itse en ollut kotona. Sanoin, että eiköhän ole aika ruveta noudattamaan tapaamissopimusta ja kerroin viikonloput jolloin lapset ovat hänellä jos tämä sopii ja annoin hänen päättää kellonajat milloin lapset tulevat ja menevät. Loppuu turha säätäminen eikä tarvitse pitää yhteyttä jos ei kerran siihen pysty. Saa nähdä toimiiko.

Vierailija
25/48 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioissa on aina monta puolta. Omien lasteni isä kieltäytyy heitä tapaamasta, ei ole ollut minkäänlaista kiinnostusta lasten elämään. Pari kertaa vuodessa vie heidät sukulaistensa luo lyhyelle lomalle, ei osallistu muuten lasten arkeen eikä maksa elatusmaksuja kuin hyvin harvoin, monta tonnia on maksamatta. Hänen mielestään kaikki on ok näin, on ihan suoraan sanonut että tarvitsee paljon omaa aikaa. Minulla ei sitten ole sitä omaa aikaa vastaavasti koskaan, työt ja lapset on hoidettava. 

Varmaan kuitenkin tämä exäni saattaa puhua minusta vieraannuttajana? Luultavasti eilen baarissakin jollekin valitti että kamala ex ei anna hänen tavata lapsia, heh. Vaikka totuus on että saisi tavata koska vaan, asuukin ihan lähellä. Mutta kaikki vapaa-aika menee hänellä omien juttujen parissa, lapset häiritsisivät niitä.

Toimita elatussopimus kelaan ja hae sitä kautta elatustuki. Kela maksaa sinulle ja perii isältä. Voit hakea 3kk takautuvasti, mutta muut jää valitettavasti saamatta.

Vierailija
26/48 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen etu toteutuu todella harvoin. Mitä hullumpi ja vittumaisempi toinen vanhempi on niin sitä kamalampi lapsuus lapsilla on. Ja se hullu voi olla etä tai lähi ja pahimmassa tapauksessa molemmat vanhemmat.

Vierailija
27/48 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos etä häipyy niin onko se etäännyttämistä?

Vierailija
28/48 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista että molemmat vanhemmat ovat syytettynä. Eli siis molemmat ovat koittaneet manipuloida ja ovat laittaneet lapsiparan pään sekaisin. Hän kärsii tästä todennäköisesti lopun ikänsä.

Vierailija
29/48 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tarkoita vähätellä kenekään lapsen kokemaa mielipahaa mutta kai jokainen tajuaa että tässä on lapsen MOLEMMAT vanhemmat olleet aivopesemässä lasta? Tuo lapsi on todennäköisesti tunnekehitykseltään täysin sekaisin ja on täysin aiheellista psykiatrin puuttua siihen. Ennemmin olisi heitteillejättö jos hän ei sitä tekisi kun kumpikaan niistä joiden piti lapsesta huolehtia toimii päin vastoin mikä olisi lapsen etu.

Vierailija
30/48 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkynytsydämiset kirjoitti:

No kyllä minua ottaa päähän tämä asia juurikin sen takia, ettei missään pidetä älämölöä siitä, ettei isä tapaa lastaan eron jälkeen!

Minun lapseni välit isäänsä jäivät etäisiksi, koska isä ei halunnut pitää yhteyttä "h...anpenikkaan". Peittelin itkua lapseltani kun hän kyseli jatkuvasti milloin isi tulee hakemaan ja kertoi että on ikävä isiä. Jouduin sanomaan aina että isi rakastaa sinua kovasti, mutta hänellä on varmaan työkiireitä. Tytär odotti ikkunan ääressä, josko isiä näkyisi. Oli pakko mennä vessaan itkemään.

Syy piilee siinä että on tytär kyseessä. Ja ex-kumppanisi vihaa naisia.

Vierailija
31/48 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin 13v kun vanhempani erosivat. Vieraannuin kyllä isästäni ihan omasta tahdostani vuosien mittaan koska en jaksanut kuunnella sitä haukkumista ja arvostelua. Olisi vissiin pitänyt vain ottaa paskaa niskaa jatkuvasti?

Et siis kunnioittanut isääsi??

Vierailija
32/48 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskaltaako lasta enää viedä esim. psykiatrille jos vaarana on rikosilmoitus?

Uskaltaa varmaan jos et yritä estää lapsesi toista vanhempaa tapaamasta häntä? Haloo.

Vierailija
33/48 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana on se, että naisilla on pienemmän kokonsa ja lihasmassansa vuoksi vaarana että ex-kumppani ryhtyy väkivaltaiseksi kun vaatii noudattamaan tapaamissopimusta. Eli tähän tarvitaan naisille enmmän turvaa. 

Vierailija
34/48 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli kolmivuotiaat pojathan ovat etäisien suosiossa paljonkin, vauva-ajan saa lasten äiti hoitaa ihan yksinään. 

Tytöt jätetään oman onnensa nojaan.

Vierailija
35/48 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli kolmivuotiaat pojathan ovat etäisien suosiossa paljonkin, vauva-ajan saa lasten äiti hoitaa ihan yksinään. 

Tytöt jätetään oman onnensa nojaan.

Jos joku epäilee tätä, vierailepa lähimmässä leikkipuistossa ja tarkkaile isien käyttäytymistä. Pojat priorisoidaan. Jos lapsi on tyttö, hänet sysätään äidille.

Vierailija
36/48 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana on se, että naisilla on pienemmän kokonsa ja lihasmassansa vuoksi vaarana että ex-kumppani ryhtyy väkivaltaiseksi kun vaatii noudattamaan tapaamissopimusta. Eli tähän tarvitaan naisille enmmän turvaa. 

No höpö höpö. Tunnen muutaman eronneen isän, ja he ovat tosi leppoisia ihmisiä, jotka vain haluaisivat nähdä lastaan jatkossakin. Tuntuu pahalta kuulla heidän kertomuksiaan siitä kuinka exä tekee ohareita tapaamisten suhteen, vaatii maksamaan jotain harrastusjuttuja jotka exä sitten peruukin mutta ei palauta rahoja jne. Kyllä miehet saa ihan yhtä lailla sietää ihan hirveää torttua ikävien exien taholta.

Vierailija
37/48 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitus ansaitaan. Kusipää narsisti isä ei ansaitse kenenkään kunnioitusta. Bio-isyys ei tarkoita että isä olisi automaattisesti hyvä isä ja ihminen. Eli vastaus on että en kunnioita isääni koska hän ei ole sen arvoinen. On kyllä ihme että yleensä nämä huonot isät ja äidit ovat ensimmäisenä sitä kunnioitusta vaatimassa!

Vierailija
38/48 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnioitus ansaitaan. Kusipää narsisti isä ei ansaitse kenenkään kunnioitusta. Bio-isyys ei tarkoita että isä olisi automaattisesti hyvä isä ja ihminen. Eli vastaus on että en kunnioita isääni koska hän ei ole sen arvoinen. On kyllä ihme että yleensä nämä huonot isät ja äidit ovat ensimmäisenä sitä kunnioitusta vaatimassa!

Eikä bio-äitiys tarkoita että olisi loistava.

Vierailija
39/48 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpö höpö. Tunnen muutaman eronneen isän, ja he ovat tosi leppoisia ihmisiä, jotka vain haluaisivat nähdä lastaan jatkossakin. Tuntuu pahalta kuulla heidän kertomuksiaan siitä kuinka exä tekee ohareita tapaamisten suhteen, vaatii maksamaan jotain harrastusjuttuja jotka exä sitten peruukin mutta ei palauta rahoja jne. Kyllä miehet saa ihan yhtä lailla sietää ihan hirveää torttua ikävien exien taholta.

Varmaan he sinulle ovatkin "ihan leppoisia" :D

Noista kontrolloivimmista psykopaateista monia kuvaillaan mitä erinomaisimmiksi seuramiehiksi ja lojaaleiksi ystäviksi, miespuolisille ystävilleen.

Tuo harrastusraha-asia esim. voi johtua siitä että lasten isä ei ole maksanut varsinaisia elatusmaksuja ajallaan, ja eksä pitää nuo saadut rahat korvauksena siitä. 

Älä oleta tietäväsi muiden ihmisten elämäntilanteita, koska tiedät vain sen mitä sinulle kerrotaan. 

Jos nuo tuntemasi kaverit olisivat olleet leppoisia, välittäviä kumppaneita, ei heille olisi tullut eroa alunperinkään. Jostainhan kaverisi eksät ovat suuttuneet :)

Vierailija
40/48 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan he sinulle ovatkin "ihan leppoisia" :D

Noista kontrolloivimmista psykopaateista monia kuvaillaan mitä erinomaisimmiksi seuramiehiksi ja lojaaleiksi ystäviksi, miespuolisille ystävilleen.

Tuo harrastusraha-asia esim. voi johtua siitä että lasten isä ei ole maksanut varsinaisia elatusmaksuja ajallaan, ja eksä pitää nuo saadut rahat korvauksena siitä. 

Älä oleta tietäväsi muiden ihmisten elämäntilanteita, koska tiedät vain sen mitä sinulle kerrotaan. 

Jos nuo tuntemasi kaverit olisivat olleet leppoisia, välittäviä kumppaneita, ei heille olisi tullut eroa alunperinkään. Jostainhan kaverisi eksät ovat suuttuneet :)

No siis satun tietämään heidän asiat koska he luottaa minuun ja näyttää jopa paperit jos pyydän. Anteeksi jos minulla on kyky solmia ystävyyssuhteita vastakkaiseen sukupuoleen enkä pidä heitä defaulttina jonain psykoina niin kuin sinä tunnut pitävän. Olet aika surullinen tapaus oikeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän