Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En kestä tätä oloa! (nikamalukko-oireet)

Vierailija
17.08.2013 |

Niskan ja yläselän ranka on jatkuvasti jumissa, ja tuntuu, että koko kroppa räjähtää näihin oireisiin. Hetkeksi saan ehkä paukuteltua jonkin lukon pois, niin vähän helpottaa, mutta kamala olo (paineen tunne päässä ja jäsenissä, huimaus, puutuminen) uusiutuu ihan hetken päästä uudestaan. Kokeiltu on monenlaisia hoitokeinoja, mutta kaikki auttaa vain hetkeksi. Antaisin melkein mitä vain, että pääsisin tästä eroon! Olen kohta ihan työkyvytön.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin tiedän tuon tauottoman jumppaamisen. Mut mulla tosiaan tuo salitreeni auttaa yllättävän paljon, kotijumppa fyssarinkaan ohjeilla ei. Oletko sitä kokeillut?

Vierailija
2/10 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy salilla säännöllisesti, mutta kotona kyllä jumppaan painojen kanssa + fyssarin neuvomat liikkeet tosiaan useampaan kertaan päivässä. Lisäksi sauvakävelen, käyn pilateksessa, ja talvella hiihdän säännöllisesti. Uimassakin tulee välillä käytyä. Huonosta työergonomiasta tämä kaikki kamaluus lähti liikkeelle, mutta siinäkään ei pitäisi enää olla mitään vikaa, sekin on fyssarin kanssa katsottu.

Ehkä pitäisi vielä tuota säännöllistä salillakäyntiä kokeilla, kaikki muu on mielestäni jo tehty. Olisi kiva vain saada tilanne sellaiseksi, että normaali liikuntamäärä riittää oireiden poispitämiseen, eikä tosiaan tarvitsisi joka hetki aukoa jäseniä eri keinoin, jotta pysyy suunnilleen tajuissaan :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylistarolainen niksauttaja paransi mun miehen nikamalukosta kymmenen vuotta sitten eikä vaiva ole sen koommin miestä kiusannut. Kaksi puolen tunnin käsittelyä viikon välein ja huppsan, vaiva katosi ilmeisesti ikuisiksi ajoiksi! Hintakaan ei päätä huimannut, 40 euroa kerta.

Vierailija
4/10 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukot johtuvat lihasten epätasapainosta eli kireydestä tai heikkoudesta. Näin ollen pelkkä lukkojen avaaminen ei riitä vaan myös lihaksisto on avatta ja sen jälkeen alkaa lihaskuntoharjoittelu, rangan liikkuvuusharjoittelu sekä ennen kaikkea oman ergonomian korjaaminen eli paljon työtä, jota ei kukaan muu voi tehdä puolestasi.

-fyssari-

Vierailija
5/10 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa kombinaatio osteopaatti ja kuntosalitreeni, sellainen keskikova. Ei siis ihan löysä, eikä maksimipainoilla, vaan siltä väliltä. Pelkkä kotipunttitreeni ei ole tarpeeksi tehokas mulle. Lisäksi lenkkeilen 3 kertaa viikossa juosten. Osteopaatti on parempi kuin fysioterapeutti+kiropraktikko ja hieroja yhteensä. Näillä saan selän pidettyä kohtuullisessa kunnossa. Mut toki se ei kaikille toimi, mutta kannattaa silti vielä yrittää löytää omat konstit.

Vierailija
6/10 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun eri muodoissa, teen useamman kerran päivässä (myös työpäivän aikana, silloin kuin vain pystyn) jumpat fyssarin ohjeilla, ja olen käynyt siis useampaan otteeseen sekä fyssarilla, hierojalla ja osteopaatilla.  Teen istumatyötä, enkä voi koko päivää jumpata. Silloin kun voin, tilanne on parempi.

ap.

Vierailija
7/10 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuskan. Paska tilanne :(

Vierailija
8/10 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista ja vertaistuesta! Olen vain niin kyllästynyt, kun koko elämä on yhtä jumppaamista...liikkuessa siis suht hyvä olo, mutta paikallaanoloa ei kroppa kestä yhtään, ja oireet aikaa samantien. Tää on henkisestikin niin rankkaa!

Vierailija
9/10 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kunnon jäsenkorjaajalle tmsjoka avaa lukot. Pyydä jumppaohjeet ja hanki mobilisaatiorulla jonka päällö rullaat selkääsi. 

Vierailija
10/10 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työergonomia!!!!! Ei tarvi koko päivää jumpata vaan sen jumpan voi tehdä joka päivä työpäivän jälkeen.