Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja "sähkötupakka"

Vierailija
16.08.2013 |

Hei,

Tulin kyselemään teidän mielipiteitänne tähän, kun en netistä löytänyt suorilta kunnon ajatuksia asiasta.

Olen tupakoinut 6 vuotta, ja lopetin kuin seinään n. 2 viikkoa sitten, kun sain tietää olevani raskaana. Viikkoja 5+4 takana. Nyt kuitenkin mietityttää, lopetus on ollut helppoa, kun en ole nähnyt muutamaa ystävääni, jotka ovat ketjutupakoitsijoita.

Olen lukenut paljon näistä Eshihs 'tupakoista', ilman nikotiinia ja muita haitallisia tupakan yhdisteitä (http://www.vapeluxnordic.com/tuote/1/20/eshish-300-sekoitus-mix) ja suurimmaksi osaksi ne on todettu vaarattomiksi, toki aina kaikessa piilee omat haittansa..

Kysymys siis kuuluukin, millaisia mielipiteitä jakaa, jos ostaisin noita eshishejä, VAIN sitä varten, kun näen näitä ystäviäni, voisin heidän mennessä tupakalle kaivaa taskusta tuollaisen ja höyrytellä sen kanssa. Heidän kanssaan voin lyödä vetoa, että tekee mieli polttaa ihan vain tavan vuoksi.

En sitä tekisi kuitenkaan lapseni takia, mutta se olisi vaikeaa, enkä haluaisi lopettaa näiden ystävien tapaamista.

En siis tilaisi noita jokapäiväiseen käyttöön, sillä muuten minun on helppoa olla polttamatta, enkä asiaa sen kummemmin ajattele. (Ja kyllä, tiedän että se passiivinen tupakointi on myös haitallista, mutta näitä ystäviä näen n. kerran 2viikon aikana, enkä luovu tästä)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne ovat nikotiinittomia, en näe ongelmaa. Se on vesihöyryä.

Vierailija
2/3 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähkötupakka on niin uusi tuote, ettei siitä ole vielä mitään tutkittua tietoa (ainakaan pitkältä aikaväliltä). Hengitettävä aine on vesihöyryä, mutta jos käytetään makunesteitä, niin kyllä niissäkin jotain aineita on, eikä ne kaikki varmaan terveellsiä ole. Toisaalta kyllähän ihan tavallisessa ilmassakin on kaikenlaisia saasteita, eikä niillä ole sikiöön mitään vaikutusta (no jossain tapauksissa ehkä voi ollakin, eihän raskaana olevat kai esim. saa olla töissä jossain tietyissä paikoissa, joissa voi olla myrkytys- tms. riski).

Oma mutu-mielipiteeni on, että jos voi olla ilman, parempi niin. Jos ei pysty, niin parempi tuo sähkötupakka kuin tavallinen, ja sitäkin mahdollisimman vähän.

Itse en pystynyt lopettamaan tupakointia ollessani raskaana (häpeän sitä, mutta näin silti oli), onnistuin pysymään asettamassani rajassa max 5 tupakkaa/pvä ja mielellään vaan puoleen väliin. Jos silloin olisi ollut sähkötupakkaa, olisin varmaan kokeillut sitä.

Nykyään en enää tupakoi, mutta silloin parikymmentä vuotta sitten kun olin raskaana tilanne oli sellainen, etten vaan pystynyt lopettamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että olet kuitenkin nyt päässyt tupakasta eroon, ja on se vähentäminen raskausaikana jo parempi, kuin ettei asialle tekisi mitään!

Itsellä tämä on toistaiseksi helppoa, mutta siksi ajattelin tätä vaihtoehtoa, ettei vain alkaisi mieliteot kun tapaan näitä ystäviäni. Vähemmän harmia omasta mielestäni aiheutan muutaman kerran kuussa polttamalla noita eshihsejä, kuin oikeata tupakkaa. Ja toki en tiedä mitä tapahtuu ystäviä nähdessä, voipi olla ettei näitäkään tarvitse polttaa, mutta tuntuu turvallisemmalta kyllä jos niitä on varalta, jos mieli alkaa tehdä tupakkaa. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme